Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” are și clase de învățământ primar și gimnazial!

Din această toamnă

Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” are și clase de învățământ primar și gimnazial!

De la 1 septembrie 2011, Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” din Oradea funcționează în „casă nouă”, la o nouă adresă, dar nu în Campusul școlar, cum s-a făcut vorbire cândva, ci pe strada Clujului nr. 66, în clădirea fostei Școli „Alexandru Roman”.

Înglobând și clasele Școlii „Alexandru Roman”, liceul sanitar s-a ales și cu clase de învățământ primar și gimnazial, iar Școala „Alexandru Roman” a dispărut, precum Școala „Andrei Mureșanu” în 2010, pe principiul „Peștele mare îl înghite pe cel mic!” (sau într-un alt limbaj, unitatea de învățământ de rang mai înalt primează).
Dar, „tot răul înspre bine”, cum se spune. Numai așa s-au trezit sanitarii peste noapte cu trei cicluri de învățământ și cu 36 de clase: 11 clase de liceu, trei de învățământ primar (clasa I, a III-a și a IV-a), patru de ciclu gimnazial (câte o clasă de la a V-a la a VIII-a) și 18 clase de învățământ postliceal (cinci de asistent medical de farmacie și 13 de asistent medical generalist).
„Din lipsă de spațiu, nu ne putem dezvolta!”
„Puteam avea chiar mai multe clase de postliceală, dar nu avem spațiu, a ținut să precizeze, joi (6 octombrie 2011),  directorul adjunct al liceului, dna profesor Daniela Lascău. Din lipsă de spațiu, nu ne putem dezvolta! Mutatul în noua locație ne-a dat tot programul peste cap. În timp ce ne mutam, 210 absolvenți de postliceală, asistent medical generalist, aveau de susținut examenele de absolvire. A fost o muncă epuizantă. Toată lumea a pus mâna la împachetat și cărat. Gândiți-vă că la tot ce aveam noi, s-a mai adăugat și toată arhiva, din 1948, plus cărțile din bibliotecă. Împachetate în saci, cărțile sunt depozitate în sala de sport, care a devenit o imensă magazie de materiale, atât pentru noi, cât și pentru Colegiul Economic „Partenie Cosma”, mutat în Campus, dar care nu deține spațiu suficient. În 15 august, am început să ne mutăm. A început școala, dar nu avem încă sală de sport, cea existentă fiind pe post de magazie, după cum vă spuneam; în schimb la vechea locație, am lăsat o sală de sport gata renovată”.
„În luna mai ne-am făcut mobilier nou pentru internat”
„Acum nu mai avem internat. Așa că în toamnă, am transferat paturile și saltelele noi la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” și Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, adică le-am dat gratuit, i-am cadorisit cu ele. Nu puteau să nu fie încântați de un asemenea cadou. Tot prin transfer, am cedat mobilier (mese, dulapuri și scaune) Colegiului Național „Iosif Vulcan” și Școlii „Ioan Slavici”. Tot din lipsă de spațiu, funcționăm cu două cabinete de informatică în loc de trei!”
Voluntari de aur, soliști și premianți
Vizitând școala, am cunoscut și parte dintre elevii cu care sanitarii se mândresc.
În 29 septembrie, voluntarii liceului (Loredana Simionaș, Ligia Lupuț, Alexandra Seica, Denisa Solomie, Berenyi Monika, Adriana Ghețe, Cătălin Foghiș și Ioana Pop) s-au remarcat la simularea unui incendiu la Spitalul Județean. Larisa Tripon („privighetoarea” liceului) face parte din Ansamblul „Bihorul”. Solista de muzică populară a sanitarilor a participat la Timișoara la „Vocea populară”, obținând premiul II, iar în luna aprilie a fost prezentă împreună cu Ansamblul „Bihorul” la o emisiune de folclor pe TVR 3. Câștigând etapa județeană a concursului național de proiecte antidrog „Împreună”, Ionuț Caba, Alexandra Ciornei și Adriana Ghețe ne-au reprezentat cu cinste județul la etapa națională de la Eforie Sud, cu proiectul „Reușim împreună”. Ioana Pop și Emilia Bota au ocupat locul al II-lea pe județ la concursul de dans (SNAC). Kocsis Noemi (din XII B) a obținut premiul III la Concursul național de protecția mediului de la Botoșani, la secțiunea colaj. La Concursul de creație literară și artistică „Domn, Domn să-nălțăm”, elevii liceului au adunat 20 de premii și mențiuni. Trei elevi au participat cu lucrări la concursul național de arte plastice „Omagiu lui Ștefan Luchian”, de la Botoșani; Denisa Ciorba s-a ales cu premiul II, iar Alina Luncan și Fekete Mădălin, cu mențiuni. Nu în ultimul rând, Anca Dobai, participând la concursul de creație literară UNIFERO de la Iași, s-a clasat pe primul loc.
Așadar, și sanitarii au premianții lor, cu care se mândresc! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (101 poze), accesați Galeria foto: Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” are și clase de învățământ primar și gimnazial!

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:22:43 Ora standard a Europei de Est