Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Passeport pour les langues”

Ziua Europeană a Limbilor, punte între culturi

,,Passeport pour les langues”

La Liceul Teologic Penticostal „Betel” din Oradea s-a sărbătorit din plin Ziua Europeană a Limbilor, eveniment ce a avut la bază tema diversității lingvistice văzută ca o punte între culturi

Pornind de la premisa că multilingvismul este un avantaj pentru Europa și un angajament comun, organizatoarea și coordonatoarea evenimentului, prof. de franceză Otilia Bota a deschis activitatea precizând importanța limbilor străine și accentuând ideea că profesorilor de limbi străine le revine un rol esențial în construirea unei Europe a multilingvismului. De asemenea, dozând corect competențele lingvistice și cele pedagogice, ei le pot trezi elevilor un entuziasm pentru cunoașterea limbilor străine, care îi va însoți pe tot parcursul vieții. S-a arătat apoi că într-o Europă care va rămâne întotdeauna multilingvă, învățarea limbilor străine deschide numeroase oportunități către o carieră mai bună, șansa de a locui, lucra sau studia în altă țară sau pur și simplu de a călători. Limba vorbită devine parte integrantă a identității și bagajului cultural al unei persoane. Învățarea limbilor străine contribuie la înțelegerea altor popoare și culturi, este o modalitate de a combate xenofobia, rasismul și intoleranța.
Francezii spun׃ „Plus de langues que je parle, plus je suis européen”.
 Prof. Otilia Bota a arătat în continuare că Europa este un continent care adăpostește numeroase tradiții și limbi diferite.
„Prin urmare, am ales să facem o frumoasă incursiune prin lumea personajelor literare și non-literare favorite din Europa”.
Dar, înainte de toate, rugăciunea Tatăl nostru a fost rostită și audiată de către elevi ai liceului în șapte limbi: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, olandeză și maghiară.
,,Pentru a savura din plin multilingvismul ca avantaj pentru Europa, a mai precizat dna prof. Otilia Bota, vom organiza un concurs intitulat ,,Passeport pour les langues” adică Pașaport pentru limbi, un spectacol-parodie al unei lumi reale și imaginare. ,,Passeport pour les langues” e punctul nostru de plecare. Așadar, tot demersul nostru a avut ca leit-motiv … ,,pașaportul”.
Suntem undeva la o vamă imaginară din România…unde vom avea nevoie de un pașaport imaginar, dar necesar pentru a circula prin Europa”.
Elevii din clasele VI-XI au ales să se costumeze și să întruchipeze un personaj literar celebru sau pur și simplu un personaj celebru din lumea reală. De ex.  Pavarotti, Micul Prinț, Anna Karenina și contele Vronski, Romeo și Julieta, Hänsel și Gretel, Hitler și Eva Braun, Tartarin de Tarascon, Kossuth Lajos și Zsuzsanna, D-l Goe cu mamițica, mam’ mare și tanti Mița, Scufița roșie și lupul, Parpanghel și Piranda & familia…
Însă la vamă… ca la vamă. Fiecare personaj a avut  nevoie de un pretext pentru a călători prin Europa.
Ultimul care apare la vamă este Moș Crăciun, salvatorul tuturor personajelor, care vine cu trăsioara și cu daruri proaspete pentru toate personajele, inclusiv pentru juriu. E vorba de un pașaport lingvistic, veritabil. Într-o mașinuță construită din cartoane îl așteaptă președintele Traian Băsescu și premierul Emil Boc, care primesc și ei câte un pașaport de acest fel și care la final exclamă: ,,Europa, venim și noi! Deschide-ne porțile!”
La final, elevii Birta Dacian, Þenț Vlad, Pop Paul, Mitra Evelina, Căbău Alin, Bogdan Nicoleta, Burcă Cătălin, Fehèr Gyula, Cosma Ligia, Sabău Denisa, Lala Florentina, Lakatos Larisa, Bodog Emilia, Pop Cezara, Crăiță Antonio, Asandei Paula, Gurău Alin, Chișe Diana, Chiș Ovidiu, Memet Denis, Copaciu Monica, Petrila Debora, Petrila Nora, Petruțiu David, Fântână Denisa, Gaje Alin, Gabor Florian, Avram Otilia, Borghesi Bianca, Pop Anabella, Gliția Alexandra, Kovacs Daniel, Bere Andreea, Þenț Maria, Van Velden Carmen au fost răsplătiți cu aplauze, cu premii și diplome de participare.
Dna prof. Otilia Bota a conchis la final: ,,Sunt convinsă că ziua aceasta ne-a apropiat și mai mult, indiferent de etnia din care facem parte. Dialogul intercultural a triumfat. Să fim în continuare deschiși și toleranți cu gândul la o Europă unită!” (Roxana D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Passeport pour les langues”. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:05:25 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...