Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Evaluarea în educație la limba română

Sâmbătă, s-a desfășurat pe centre de evaluare

Evaluarea în educație la limba română

La Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, s-a desfășurat, sâmbătă (8 octombrie 2011), prima etapă (etapa predictivă) din cadrul evaluării curente în educație (verificarea cunoștințelor din anul anterior).

Cea de-a doua etapă va avea loc în 25 februarie 2012, iar cea de-a treia, în 26 mai, după cum aveam să aflăm de la dna prof. Nicoleta Cipleu, organizator principal la nivel județean.
Ieri la „Ghibu” și-au evaluat cunoștințele de limbă română peste  400 de elevi, din clasele II-XII, din mai multe școli orădene: colegiile naționale „Emanuil Gojdu”, „Mihai Eminescu” și „Iosif Vulcan”, școlile „Oltea Doamna”, „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir”, Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Liceul Teologic  Baptist „Emanuel”, Lic. Teologic Penticostal „Betel”, liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, Liceul de Artă, Liceul Teoretic German „Fr. Schiller”...
„Toți cei care vor întruni 100 de puncte, cei situați pe locurile I, II și III, vor participa gratuit la etapa competițională din 10 iunie, când lucrările se vor corecta la București. La ediția de anul trecut, Vesa Georgia, ocupanta locului I, a câștigat un laptop, Andreea Meze, la fel, iar Cristina Husăsan (locul II), un aparat foto digital, de câteva milioane, ține să precizeze dna profesor Nicoleta Cipleu.
Subiectele au fost accesibile, ele având scopul de a încuraja copiii, nu de a-i selecta, de a le evalua cunoștințele, prin scrieri (compuneri) imaginative, probleme de limbă și comunicare (text literar), în deplin acord cu programele școlare și reflectând cerințele examenelor naționale”.
Unii copii au ieșit din sală după 30-40 de minute
Curtea și sala festivă erau pline de părinți. Ei trăiau mult mai intens momentul confruntării decât propriile odrasle, care au venit ca la... distracție! Timpul rezervat elaborării lucrărilor a fost de 60 de minute pentru elevii ciclului primar; unii însă au ieșit din sală după circa 30-40 de minute, dar nu pentru că nu au știut, ci pentru că au terminat de scris. Pentru gimnaziști au fost alocate 120 de minute, iar pentru liceeni, 180. Primul candidat cu care aveam să facem cunoștiință, chiar înainte de a intra în sală a fost Coita Raluca (de la „Betel”). La ieșirea din săli, cu toții se arătau încântați de ceea ce au primit, estimând punctaje mari. Ganea Patrick Andrei a ieșit primul din sală, urmat la câteva minute de alții și alții: Antonia Morcovescu, Bianca Moisa, Cristina Nikita, Andreea Dragoș, Daria Neag și Cristina Mahu; Maria Bocor și Mircea Puie, Isabelle Indig, Șerban Ciobanu și Iulian Deac... Șerban, Iulian, dar și Isabelle, elevii dnei înv. prof. Elena Pavel, estimau că au făcut lucrări de 97-99 sau 100 de puncte. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evaluarea în educație la limba română.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:27 Ora standard a Europei de Est