Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults,

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

Partenerii de proiect ai Universității orădene, parteneri din Spania, Italia, Ungaria și Turcia, se află, de joi, la Oradea, pentru cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului „A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults” (O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților).

Primele două reuniuni de proiect au avut loc în Spania – țara coordonatoare a proiectului (la Santa Cruz de Tenerife, capitala Comunității autonome a Insulelor Canare), respectiv în Turcia (la Samsun, unde s-a continuat cursul Moodle), pe parcurs fiind plasate pe platforma de învățare materialele realizate între cele două mobilități. La această activitate au participat și cele patru studente care au câștigat concursul de eseuri având ca temă (in)toleranța, și anume: Iustina Apetrei, Lavinia Lascu, Livia Maga și Elena Paleu, după cum aveam să aflăm de la prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonatorul de proiect din partea României.
Vineri dimineața (7 octombrie 2011), distinșii oaspeți au fost primiți cu căldură în sala de consiliu (senat) a Universității de către dna prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonator principal, prof. univ. dr. Vasile Marcu, alte distinse cadre didactice universitare și studenți, prezenți cu toții la festivitatea de deschidere a reuniunii. Dl profesor Vasile Marcu a transmis Mesajul dlui rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal. Doamna profesor Florica Orțan a făcut oficiile de gazdă prezentându-i pe toți cei de față, reprezentanți ai Universității, cât și înalții oaspeți din Spania, Italia, Ungaria și Turcia.
Cu acest prilej, au fost precizate scopul, obiectivele, întâlnirile de proiect care au avut loc, precum și activitățile derulate până la această oră, după care s-a propus un moment de socializare (de cunoaștere reciprocă). Atmosfera s-a destins și s-a încins, în sensul că studenții orădeni au intrat în dialog cu distinșii oaspeți.
Înainte să înceapă lucrările primei zile a reuniunii, partenerii de proiect au fost invitați să viziteze Universitatea. Prima descindere a fost în Campus, la noua și superba Bibliotecă a Universității.
Proiectul este de tip Lifelong Learning
Tot de la dna profesor Florica Orțan am mai aflat că proiectul este de tip Lifelong Learning, cu finanțate de la Comisia Europeană prin Agenția națională pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale, având ca obiective prioritare: cooperarea europeană între instituții de educație a adulților, crearea de materiale digitale cu tematică din sfera toleranței, creșterea calității pregătirii personalului didactic prin utilizarea e-learning. Proiectul o are în centru pe Hypathia - ca simbol al toleranței, libertății și dorinței de cunoaștere (dezvoltând problematica rolului femeii în istorie). Activitățile proiectului includ schimburi de bune practici în domeniul educației adulților, dezvoltarea de competențe digitale și training în vederea folosirii cu succes a platformei de învățare Moodle.
„Seminariile și atelierele de lucru organizate la nivel instituțional au avut un impact puternic asupra participanților datorită aprofundării înțelegerii și utilizării termenilor de toleranță și intoleranță, a discuțiilor generate de vizionarea filmului „Agora”, a studierii activității personalităților românești care reprezintă simboluri de toleranță”, a adăugat dna profesor universitar doctor Florica Orțan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:01:51 Ora standard a Europei de Est