Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults,

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

Partenerii de proiect ai Universității orădene, parteneri din Spania, Italia, Ungaria și Turcia, se află, de joi, la Oradea, pentru cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului „A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults” (O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților).

Primele două reuniuni de proiect au avut loc în Spania – țara coordonatoare a proiectului (la Santa Cruz de Tenerife, capitala Comunității autonome a Insulelor Canare), respectiv în Turcia (la Samsun, unde s-a continuat cursul Moodle), pe parcurs fiind plasate pe platforma de învățare materialele realizate între cele două mobilități. La această activitate au participat și cele patru studente care au câștigat concursul de eseuri având ca temă (in)toleranța, și anume: Iustina Apetrei, Lavinia Lascu, Livia Maga și Elena Paleu, după cum aveam să aflăm de la prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonatorul de proiect din partea României.
Vineri dimineața (7 octombrie 2011), distinșii oaspeți au fost primiți cu căldură în sala de consiliu (senat) a Universității de către dna prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonator principal, prof. univ. dr. Vasile Marcu, alte distinse cadre didactice universitare și studenți, prezenți cu toții la festivitatea de deschidere a reuniunii. Dl profesor Vasile Marcu a transmis Mesajul dlui rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal. Doamna profesor Florica Orțan a făcut oficiile de gazdă prezentându-i pe toți cei de față, reprezentanți ai Universității, cât și înalții oaspeți din Spania, Italia, Ungaria și Turcia.
Cu acest prilej, au fost precizate scopul, obiectivele, întâlnirile de proiect care au avut loc, precum și activitățile derulate până la această oră, după care s-a propus un moment de socializare (de cunoaștere reciprocă). Atmosfera s-a destins și s-a încins, în sensul că studenții orădeni au intrat în dialog cu distinșii oaspeți.
Înainte să înceapă lucrările primei zile a reuniunii, partenerii de proiect au fost invitați să viziteze Universitatea. Prima descindere a fost în Campus, la noua și superba Bibliotecă a Universității.
Proiectul este de tip Lifelong Learning
Tot de la dna profesor Florica Orțan am mai aflat că proiectul este de tip Lifelong Learning, cu finanțate de la Comisia Europeană prin Agenția națională pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale, având ca obiective prioritare: cooperarea europeană între instituții de educație a adulților, crearea de materiale digitale cu tematică din sfera toleranței, creșterea calității pregătirii personalului didactic prin utilizarea e-learning. Proiectul o are în centru pe Hypathia - ca simbol al toleranței, libertății și dorinței de cunoaștere (dezvoltând problematica rolului femeii în istorie). Activitățile proiectului includ schimburi de bune practici în domeniul educației adulților, dezvoltarea de competențe digitale și training în vederea folosirii cu succes a platformei de învățare Moodle.
„Seminariile și atelierele de lucru organizate la nivel instituțional au avut un impact puternic asupra participanților datorită aprofundării înțelegerii și utilizării termenilor de toleranță și intoleranță, a discuțiilor generate de vizionarea filmului „Agora”, a studierii activității personalităților românești care reprezintă simboluri de toleranță”, a adăugat dna profesor universitar doctor Florica Orțan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:48 Ora standard a Europei de Est