Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cale liberă competiției cu alte universități din țară”

„O provocare pe care o acceptăm”

„Cale liberă competiției cu alte universități din țară”

La conferința de presă de miercuri (5 octombrie 2011), rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, declara faptul că acceptă și nu contestă ierarhizarea făcută de ministerul de resort (MECTS) privind programele de studii ale universităților acreditate.

Din cele 60 de domenii existente la nivelul celor circa 100 de universități din țară, Universitatea din Oradea are 46 de domenii, clasificate astfel în cele cinci categorii (de la A la E): două domenii în categoria A (Agronomia, Horticultura, Silvicultura, Ingineria forestieră, respectiv Ingineria și managementul), 7 în categoria B: domeniile Științe politice, Administrarea afacerilor, Contabilitate, Relații economice internaționale, Educație fizică și sport, Arte vizuale, respectiv Muzică, 25 în categoria C, 8 în categoria E (domeniile Chimie, Inginerie civilă și instalații, Ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației, Mecatronică și robotică, Ingineria mediului, Farmacie, Științe administrative, respectiv Arhitectură și urbanism), precum și patru domenii în categoria E (Științe ale mediului, Zootehnie, Economie, respectiv Științe ale comunicării).
Această ierarhizare a programelor de studii s-a făcut potrivit art. 193 din Legea Educației Naționale (nr. 1/2011) și ale prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare în scopul clasificării universităților și ierarhizării programelor de studii.  
„Este o provocare pe care o acceptăm. Ea deschide cale liberă competiției cu alte universități din țară”, a ținut să sublinieze dl rector.
Așadar, competiția este între universități și nu între cele 15 facultăți ale Universității orădene sau între cele 46 de domenii. Pentru ca la anul, cât mai multe domenii să ajungă într-o categorie superioară (A sau B).
„Finanțarea de la buget se face în funcție de numărul de studenți bugetați, corectat cu categoria din care face parte acel domeniu. Astfel că poziția va influența finanțarea.”
În programul „Jean Monnet”, suntem lideri!
Prof. univ. dr. Ioan Horga și lect. univ. dr. Popoviciu Adrian-Claudiu s-au referit la performanța Universității din Oradea de a beneficia de trei proiecteJean  Monnet” (declarate câștigătoare  de către Comisia Europeană, în iulie 2011), din cele 4 câte i-au revenit României.
„Universitatea din Oradea a câștigat în cei 10 ani de când România este eligibilă  pentru Programul „Jean Monnet” nu mai puțin de 15 proiecte, situându-se în țară pe primul loc. Bunăoară la Oradea, funcționează din 2005 un Centru European de Excelență „Jean Monnet” , coordonat de prof. Ioan Horga. Mai există câte un centru la Cluj-Napoca, Iași și Timisoara. 
Universitatea din Oradea este singura universitate din țară care a avut două catedre „Jean Monnet”  în aceeași unitate (prof. Ioan Horga și prof. Ovidiu Þinca).
Universitatea din Oradea a ajuns să aibă cel mai mare număr de module „Jean Monnet’ din țară (8), ale profesorilor  Anca Dodescu, Mihai Berinde și Adriana Giurgiu de la Facultatea de  Științe Economice, ale unor cadre didactice tinere de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene - Luminița Șoproni, Cristina Dogot, Mircea Brie, iar din 2011. Dorin Dolghi și Adrian Popoviciu.  
Selectarea în 2011 de către Comisia Europeană a proiectului depus  de colectivul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, coordonat de prof. Ioan Horga, intitulat „Inițiative și constrângeri în construcția evolutivă a frontierelor europene” în cadrul liniei de finanțare Multilateral Research Group, Universitatea din Oradea cunoaște un adevărat succes – este singurul proiect de acest tip câștigat de o universitate românească până în prezent. Proiectul numără 17 parteneri din 14 țări: Belgia, Cipru, Grecia, Germania, Franța, Italia, Luxemburg, Moldova, Polonia, Portugalia, Rusia, Spania, Ungaria și Ucraina și care aduce foarte multă plusvaloare în cunoaștere.
Programul „Jean Monnet” este acum prezent în 68 de țări din întreaga lume și mai mult de 760 universități oferă cursuri Jean Monnet, ca parte a programelor lor. Programul „Jean Monnet” reunește o rețea de 1.600 de profesori, care predau pentru 250.000 de studenți în fiecare an.
În anul 2011 s-au finanțat 160 de proiecte, dintr-un total de 617 aplicații depuse. Din România au fost selectate 4 proiecte, două de tip European Module, unul Multilateral Research Group, iar altul Jean Monnet Chairs Ad Personam, Universității din Oradea revenindu-i onoarea de a gestiona trei dintre acestea”. Așadar, în programul „Jean Monnet” suntem cei mai tari din țară! Felicitări! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:35 Ora standard a Europei de Est