Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Speranța ta, în mâinile tale”

„Nu e de vânzare – alege pentru binele tău!”

„Speranța ta, în mâinile tale”

Reprezentanți ai Centrului Rațiu pentru Democrație din Turda, județul Cluj, s-au întâlnit, marți, 4 octombrie 2011, în sala mare a I.P.J. Bihor, cu 17 liceeni din șapte școli bihorene în cadrul unui parteneriat derulat cu I.P.J. Bihor – Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității (coordonat de comisarul de poliție Ioana Indrieș).

Acțiunea face parte din cadrul unui proiect preventiv derulat de Centrul Rațiu pentru Democrație în perioada august – octombrie 2011, proiect intitulat „Speranța ta, în mâinile tale”, derulat în cadrul programului „Nu e de vânzare – alege pentru binele tău!”, program care a debutat în 2006.
„Întâlnirea de marți de la Oradea este cea de-a cincea din cadrul acestui proiect. Primul atelier de lucru pentru prevenirea traficului de persoane s-a desfășurat în 21 septembrie la Cluj-Napoca, al doilea, în 23 septembrie, la Zalău (județul Sălaj), al treilea, în 27 septembrie, la Baia Mare (jud. Maramureș), iar al patrulea, în 29 septembrie, la Bistrița (jud. Bistrița-Năsăud). După Oradea, în 6 octombrie, vom mai avea un atelier, ultimul, la Satu Mare (județul Satu Mare). Trebuie să precizăm faptul că proiectul regional se desfășoară în cele șase județe ale regiunii de Nord-Vest a României”, a declarat Grațiela Angheluș, managerul de proiect de la Fundația (respectiv Centrul) Rațiu pentru Democrație din Turda, județul Cluj.
Povestea Elenei
Cei 17 liceeni (de la C.N. „Mihai Eminescu” Lic. T. „Onisifor Ghibu”, C. Ec. „Partenie Cosma”, C.T. „D. Leonida” din Oradea, Lic. T. „P. Sandor” din Săcuieni, C. T. Vadu-Crișului și C.N. „Octavian Goga” din Marghita) au urmărit „Povestea Elenei”, un film pe tema traficului de persoane.
„Mi s-a oferit un loc de muncă în Grecia. Mi-au spus că vor plăti ei pentru cheltuielile mele și că voi câștiga mulți bani ca să trimit familiei mele în România. Dar când am ajuns în Grecia, am fost vândută unui bărbat care m-a obligat să lucrez  într-un bordel mizerabil. Trebuia să muncesc 18 ore pe zi chiar și atunci când eram bolnavă. Trebuia să îi dau bărbatului toți banii pe care îi făceam. De multe ori am fost foarte bolnavă, iar o dată am rămas însărcinată și m-a obligat să fac avort. Deseori mă bătea sau mă amenința că voi fi arestată. Nu mai pot da ochii cu familia mea după tot ce s-a întâmplat”.
Elevii participanți la atelierul de lucru au aflat metodele de recrutare a victimelor: prin promisiunea unui loc de muncă bine plătit, prin metoda „Lover boy” – victima se îndrăgostește de traficant, prin promisiunea asigurării unor servicii medicale pentru persoanele cu dizabilități, prin anunțuri matrimoniale etc. Elevii au aflat apoi cine sunt traficanții de persoane și care sunt persoanele expuse riscului, formele de exploatare, tipurile de trafic, etapele traficului... În intervenția sa, invitatul special al întâlnirii, dl comisar Gheorghe Ungur, de la Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Centrul Regional Oradea, avea să ne dea o veste deloc îmbucurătoare, faptul că județul Bihor ocupă primul loc în ceea ce privește numărul victimelor identificate ale traficului de persoane. Celălalt invitat al reuniunii, gojdista Sînziana Jurău, avocat stagiar și lector jurnalist la Facultatea de Științe Politice Administrative și ale Comunicării, a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, le-a prezentat (liceenilor jurnaliști, redactori ai revistelor școlare din liceul pe care îl reprezintă) genurile de presă (știrea, interviul și reportajul). În urma acestei experiențe, ei vor trebui să scrie articole pe tema traficului de persoane (până în 18 octombrie – Ziua Europeană de Luptă Împotriva Traficului de Persoane). Articolele vor fi publicate pe blog-ul www.nuedevânzare.blogspot.com
Tot pentru elevii claselor IX-XII din cele șase județe, se organizează un concurs de desene „YH”, pe tema traficului de persoane, în perioada 19 septembrie – 14 octombrie, câștigătorii urmând să fie premiați în 18 octombrie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Speranța ta, în mâinile tale”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:02:48 Ora standard a Europei de Est