Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect!”

Consfătuirea consilierilor educativi

„O activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect!”

După consfătuirile directorilor, profesorilor, învățătorilor și educatoarelor, joi (29 septembrie 2011) a urmat consfătuirea consilierilor educativi, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea.

Invitatul special al dnei prof. Florina Făgădar – inspector școlar cu munca educativă -, a fost comisarul de poliție Ioana Indrieș, plastic vorbind „inspectorul educativ” al polițiștilor bihoreni sau cel puțin „consilierul educativ” al lor, omniprezentă în școlile și grădinițele din Oradea și județul Bihor.
Doamna comisar de poliție a îndemnat consilierii educativi să susțină înființarea patrulelor școlare, întrucât sunt foarte puține școli care au patrule școlare. Vorbind despre nenumăratele proiecte pe care Inspectoratul de Poliție al județului Bihor le derulează la nivelul grădinițelor și al școlilor, în parteneriat cu I.S.J. Bihor și unitățile de învățământ, domnia sa a amintit câteva, inclusiv proiectul „ABC-ul circulației pentru cei mici”, care urma să fie lansat a doua zi (vineri, 30 septembrie), în trei școli („Dacia”, „D. Cantemir” și Școala din Sînmartin). La fel de importante sunt proiectele care vizează siguranța copiilor pe internet și delincvența juvenilă, prevenirea traficului de persoane... Referitor la această din urmă categorie de proiecte, doamna comisar a făcut cunoscut proiectul pe care îl derulează polițiștii din județul Cluj (care se adresează copiilor și tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 și 19 ani). În acest sens sunt cooptați în proiect și copiii care scriu la revistele școlare, ei putându-l mediatiza foarte ușor prin intermediul revistelor la care scriu. În acest proiect sunt deocamdată și două școli din Bihor (școlile din Valea lui Mihai și Săcuieni). Cei care vor dori să intre în acest proiect o vor putea face contactând-o pe dna Grațiela Angheluș, care va fi prezentă marți (4 octombrie) la Oradea, la Inspectoratul de Poliție Bihor (la ora 13.00)... Un fapt minor, dar nu lipsit de importanță este faptul că mulți profesori îi cer doamnei comisar adeverințe... Faptul că un dascăl a fost prezent (a asistat) în sala de clasă la derularea unei activități în parteneriat cu poliția, nu-i dă dreptul respectivului să-i ceară adeverință dnei comisar. Pentru ce? Pentru vizionare? Revenind asupra acestei chestiuni, după plecarea invitatului, doamna inspector școlar Florina Făgădar avea să sublinieze și să facă diferența între activitățile la care dascălul este simplu participant („spectator”) și acelea în care dascălul este coordonator de proiect. În primul caz, directorul școlii este cel care poate să confirme faptul că la ora respectivă ai fost prezent la activitate, dar la ce ți-ar folosi?
Apropo de activități și proiecte, doamna inspector Florina Făgădar a ținut să facă diferența. „E drept. Derulăm multe proiecte de multe feluri, dar o activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect. Patru-cinci excursii într-un an școlar pot face parte dintr-un proiect cu o anumită tematică...”
Foaia de parcurs!
Intrând în problematica de fapt a consfătuirii, doamna inspector a făcut referire la Foaia de parcurs, subliniind chestiunea „dureroasă” a reducerii absenteismului („un pas mare spre abandonul școlar”), foarte importante fiind verificarea adeverințelor în baza cărora elevul își motivează absențele, poate chiar fără știința părinților, și colaborarea strânsă cu părinții elevilor. Următoarele subiecte de pe ordinea de zi a consfătuirii au fost: scrisoarea metodică (cu cele 22 de atribuții ale dirigintelui și altele... care reies din Ordinul ministrului); programul „Școala altfel”; noile alegeri pentru consiliul școlar (al elevilor), alegerea președintelui (elev), iar în 22-31 octombrie, alegerile la nivel de județ. „Nu e suficient să vrea, trebuie și să merite!”  
„Alegerile de anul trecut nu mai sunt valabile. Se reiau. A fost un an de tranziție. Din consiliul de administrație face parte și președintele consiliului școlar. În Ghid aveți toate informațiile. Atenție însă la alegerea președintelui. Nu e suficient să vrea (să fie președinte), trebuie și să merite!”
Oferta educațională a Palatului Copiilor și Elevilor a fost un alt punct al consfătuirii.
S-a insistat apoi asupra Calendarului  activităților extrașcolare... (la nivel național). „Dacă ați derulat în școală un proiect, cel puțin un an, îl puteți înscrie în Calendar. Finanțări însă să nu așteptați că nu sunt bani! Să aveți portofoliile, poze, să precizați numărul de elevi participanți... Avem înregistrate 36 de școli pe județ cu proiecte în Calendar.
„Fără degrevare de ore!”
În cadrul discuțiilor care au urmat, un consilier educativ („mic și bătăios”) a pus problema degrevării de ore a consilierului educativ („măcar două ore, pentru a ne întocmi hârtiile care ni se cer”).
„Nu există o asemenea reglementare, a venit imediat răspunsul, directorul să-și protejeze consilierul. Faceți parte din consiliul de administrație...” S-a vorbit apoi despre ziua metodică (o zi mai scurtă). „Nici asta nu s-a precizat. Sunt județe în care s-a stabilit. Să aveți o zi mai scurtă, să aveți timp să răspundeți solicitărilor. Așteptăm metodologia!
Nu se scot elevii de la ore!
„Este exclus să se scoată elevii de la ore pe motiv că se pregătesc pentru balul bobocilor. Să se restrângă această activitate. Și evitați localurile unde copiii pot consuma băuturi alcoolice. Elevii sunt elevi. Mare grijă! Nu vă angajați la asemenea acțiuni!
Și încă ceva legat de sponsorizarea pe care o face comitetul de părinți. Sunt unii părinți care doresc să sprijine școala. E treaba lor. Dar de la părinte trebuie să vină propunerea...”, a mai precizat inspectorul cu munca educativă, dna prof. Florina Făgădar. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:24:29 Ora standard a Europei de Est