Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„ABC- ul circulației pentru cei mici” și patrulele școlare

Vineri, de Ziua Siguranței Rutiere

„ABC- ul circulației pentru cei mici” și patrulele școlare

Vineri, de Ziua Siguranței Rutiere, am fost pe teren alături de dl comisar de poliție Claudiu Ciuclea, agent principal Sabin Iacob și patrula școlară de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea (Bianca Ciuclea, Maria Cicortaș, Iulian Pavăl, Adrian Dușe și Mihai Costea), care au acționat dimineață în stradă la trecerea de pietoni și semaforul electric din fața școlii la ora sosirii elevilor.

După ora 10.00, respectiv 11.00, în trei școli („Dacia”, „Dimitrie Cantemir” și Școala din Sînmartin) a fost lansat proiectul preventiv pe educație rutieră intitulat „ABC- ul circulației pentru cei mici”.
La Școala „Dacia”, domnul director prof. dr. Florian Hava i-a condus pe polițiști (inspector de poliție Flaviu Iova, agent principal Sabin Iacob și agent Lăcrimioara Fărcane) la clasa V-a C pentru lansarea proiectului. Din filmul prezentat, elevii au aflat ce e rău și ce e bine, cum e corect să circule, respectând regulile de circulație pe drumurile publice, dar și circulând cu autoturismele proprietate personală, alături de părinți. Răspunzând corect la întrebările polițiștilor, cei mai activi și mai bine informați dintre elevi (Ștefania Mărieș, Carla Lup, Dragoș Popa și Eric Vasile Robert) au fost îmbrăcați cu ținuta patrulei școlare.
„Atenție, circul și eu!”
La Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” a fost constituită prima patrulă școlară (formată din elevii: Anca Mihaela Mermeze, Alexandru Șerban, Valentin Vancea, Melissa Bot, Ehek Brigitta și Debora Gere) care a și primit „botezul”, ieșind în stradă, alături de domnii comisari Claudiu Ciuclea și Ioana Indrieș, și agentul principal Sabin Iacob. La lansarea „ABC-ului circulației pentru cei mici” au mai fost prezenți, pe lângă cei doi comisari de poliție și agentul principal, agentul Lăcrimioara Fărcane, învățătorii claselor convocate, directorul școlii, dna prof. Teodora Codău, alți profesori, precum și inspectorul școlar cu munca educativă, dna prof. Florina Făgădar...
În localitatea Sînmartin, dimineață a fost reactivată patrula școlară, iar la orele amiezii, agentul de poliție Lăcrimioara Fărcane a dat undă verde „ABC-ului circulației pentru cei mici”.
 „Învățăm să circulăm, viața să ne-o protejăm”
Sub acest generic au avut loc activități de educație rutieră în patru unități de învățământ bihorene, susținute de polițiștii de proximitate și polițiștii rutieri, la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bogdan” din Vașcău, Grupul Școlar „Horvath Janos” - Marghita, Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” – Ștei și Școala cu clasele I-VIII din Nucet. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „ABC- ul circulației pentru cei mici” și patrulele școlare.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:30:52 Ora standard a Europei de Est