Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Drama Day”

Joi, la Teatrul „Arcadia” Oradea

„Drama Day”

În organizarea Școlii cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Oradea și Inspectoratului Școlar, joi, 25 octombrie, la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, a avut loc o nouă ediție a teatrului în limba engleză, rezervat elevilor, intitulat „Drama Day”, manifestare inițiată de distinsa profesoară Marta Fingermann.

 În sală, dascăli, părinți, bunici și prieteni, pe scenă, circa o sută de actori (îndrumați de 11 profesori de engleză).
Având la îndemână chiar și numai aceste date "tehnice" de început, vă puteți lesne imagina ce s-a întâmplat la "Arcadia" timp de patru ore! Un spectacol total, cu actori de primă mână de la școlile  gimnaziale: "Dacia" , Școala nr. 11, "Nicolae Bălcescu", "Dimitrie Cantemir" și "Andrei Mureșanu" (cu două trupe), Liceul Teologic Greco-Catolic, Liceul Pedagogic "Iosif Vulcan" (cu vreo patru piese), Liceul Teologic Baptist "Emanuel", Colegiul Național "Mihai Eminescu" și Colegiul Economic "Partenie Cosma". Cei 11 teacheri (Rodica Măduța, Zoia Ciogu, Angela Pop, Adina Stancu, Maria-Mirela Filimon, Mirela Pința și Sarka Ecaterina, Daniela Ganea, Claudia Bolcaș, Chirilă Rodica și Andreea Ciobanu) au aruncat în luptă toată floarea cea vestită a scenei teatrale din școală, bine dozată și bine instruită, suficient de inspirată pentru a trezi curiozitatea chiar și celor străini de limba lui Shakespeare.
Pentru reușita totală a manifestării, organizatorii (prof. Maria-Mirela Filimon, ajutată de directorul Școlii - prof. Teodora Codău -, de Amalia Boroș, Melania Ciomoș și catedra de engleză) au depus eforturi pentru a găsi sponsori și premii care să răsplătească prestația și talentul micilor și marilor actori (de școală primară, gimnaziu și liceu). Magnificii actori  (credeți-ne că nu folosim cuvine mari și gratuite pentru a-i ridica în slăvi și a le servi pe tavă apelative nemeritate) au impresionat prin organizare, prezență scenică, mimică, eleganță, naturalețe, exprimare corectă, dar și prin costumație adecvată, confecționată prin efort propriu sau procurată de la "Arcadia" sau de la Teatrul de Stat. Diplomele personalizate, premiile (în valoare totală de 500 RON), felicitările primite din partea inspectorului școlar de specialitate (prof. Delia Tarr Popa) și din parte inițiatorului acestui devărat festival (prof. Marta Fingermann) au răsplătit și consfințit efortul și talentul, prestația și traspirația...
Credem însă că pentru un asemenea festival, sala e prea mică, în ciuda faptului că scena e potrivită. (Ovi Dan)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Drama Day”.
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:19 Ora standard a Europei de Est