Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Tinerii sunt dornici de afirmare

La C.T. „Transilvania”, Oradea

Tinerii sunt dornici de afirmare

Când pronunț numele unei școli, pe retină mi se reactualizează imagini care m-au impresionat și care, prin asociere cu altele, îți dau un filmuleț de Bun venit!

În cazul Colegiului Tehnic „Transilvania”, îmi revin în minte imagini de la confruntarea firmelor de exercițiu din finala unui concurs național, a cărui etapă s-a desfășurat la colegiul economiștilor. Derulând imaginile, în prim-plan îmi apare doamna director, ec. dr. Maria Ruge, membru al juriului, într-o confruntare sută la sută, cu alți membri, susținând cauza dreaptă a echipajului colegiului, aflat în finală cu economiștii orădeni. În imaginea următoare apar doi tineri frumoși (Denisa și Bogdan) și o figură angelică zâmbitoare. E vorba de finaliștii colegiului, alături de coordonatorul firmei de exercițiu, prof. Adriana Mudura. Sunt imaginile-etalon (simbol) care mi se reactualizează pe retină atunci când rostesc numele Colegiului Tehnic Transilvania.
În această toamnă, trecând pragul colegiului, mi s-au întipărit imagini de pe terenul de sport. Ieșind în „peisaj” împreună cu directorul adjunct, doamna profesor Adriana Durgheu, la vederea aparatului foto, două tinere (fotomodel) au și luat poziție pentru o ședință foto, invitându-ne să le pozăm. Imediat, alte și alte colege au venit în fugă să se pozeze. Semn că aveam în față o clasă de „vedete”, în sensul bun al cuvântului, tinere dornice de afirmare!
La început de nou an școlar, Colegiul Tehnic „Transilvania” numără 773 de elevi, cuprinși în 27 de clase, după cum aveam să aflăm de la directorul adjunct, dna prof. Adriana Durgheu; 18 clase la învățământul de zi și nouă la cel cu frecvență redusă. Din cele 18, cinci sunt pline cu „boboci” de-a IX., la profilul servicii, cu următoarele specializări: tehnician în activități economice, estetica și igiena corpului omenesc, tehnician în turism, brutar-patiser, preparator produse făinoase, respectiv tehnician în administrație. Sunt brățările de aur pentru care au optat tineri frumoși care doresc să învețe o meserie. Tot la clasa a IX-a, dar la frecvență redusă, au fost constituite două clase, una cu profil umanist, iar cealaltă cu specializarea științe sociale. Pe veteranii școlii îi găsim în câte patru clase de-a X-a și a XI-a și cinci de-a XII-a, iar la frecvență redusă, câte două clase de-a X-a, a XI-a și a XII-a, precum și o clasă de-a XIII-a.
Mai în anii trecuți, la Transilvania găseai echipe de handbal de talie națională și internațională. Tradiția nu s-a șters pentru că dl prof. Nicolae Chioibaș nu lasă să li se piardă urma campionilor. Dumnealui conduce un cerc sportiv de handbal. Asemenea cercuri ființează și la engleză, dans și foto. Spuneam mai devreme despre acele fete frumoase (fotomodel), care la Transilvaniau nu sunt puține, clase întregi. Cei care frecventează balurile bobocilor pot confirma.
„Dorim să monitorizăm și să reducem absenteismul!”  
În ton cu prioritățile învățământului românesc, conducerea colegiului și-a propus, așa după cum aveam să aflăm de la directorul adjunct, monitorizarea și reducerea absenteismului. Nu peste noapte, ci în timp. Nu pe hârtie, ci în fapt, printr-o acțiune concertată de durată a întregului colectiv de cadre didactice, în parteneriat cu părinții elevilor. O bună comunicare, un dialog prietenos, derulat ritmic poate duce la rezultate neașteptate, coroborat cu activități educative eficiente desfășurate cu întreg colectivul de elevi, dar și individual. Forța colectivului și puterea de convingere a cadrului didactic, asociate cu măsurile coercitive trebuie să ducă într-un final la o reducere semnificativă a numărului de absențe nemotivate în fiecare școală. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tinerii sunt dornici de afirmare.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 17:20:08 Ora standard a Europei de Est