Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rezultatele elevilor Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea la concursurile naționale

„Respectând creația, respecți Creatorul!”

Rezultatele elevilor Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea la concursurile naționale

Pe parcursul întregului an școlar 2010-2011 am încercat să inoculăm elevilor noștri ideea că „respectând creația, respecți Creatorul!”.

Credem că în mare măsură și-au însușit această lecție „de viață”, dovadă fiind și rezultatele deosebite pe care le-au obținut la diferite concursuri locale, județene și naționale legate de protecția mediului.
Dintre acestea, menționăm Concursul Național „Școli pentru un viitor verde”, la care am participat cu o echipă formată din 20 de elevi de clasa a VII-a, ajutați de  colegii mai mari, din clasa a XI-a, la secțiunea Terra Magazin. Echipa verde a școlii nostre a obținut mențiune, rezultatelejurizării găsindu-se atât pe site-ul www.scolipentruunviitorverde.ro, cât și în revista Terra Magazin, nr. 9(157), 2011.
De asemenea, la Concursul Național de responsabilitate socială „Patrula eco”, dedicat școlilor care doresc să se implice în programe de educație pentru mediu, am participat cu un număr de 100 de elevi (clasele a VII-a A și B, a XI-a A și B), reuniți în patrula eco „omuleții verzi”, având ca și însemne distinctive un imn, o mascotă și o siglă, care pot fi vizualizate, împreună cu activitățile și topurile realizate, pe site-ul patrulaeco.ro
În urma jurizării agendelor eco trimise la București, eleva Albu Adina, din actuala clasă a VIII-a B, a obținut un premiu special, iar patrula școlii noastre s-a situat pe locul 37 din 238 de școli participante.
 Nu în ultimul rând, participarea la Concursul Național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului, inițiat de I.S.J. Bihor, ne-a adus satisfacții deosebite, deoarece proiectul realizat de către elevii Gavriș Manuela și Hora Codrin, din actuala clasă a XII-a A, a fost răsplătit cu bine-meritatul premiu I la etapa județeană și premiul II la etapa națională, care a avut loc la Oradea, la sfârșitul lunii iunie 2011.
Și în acest an școlar ne-am propus să continuăm activitățile menite să promoveze un comportament ecologic adecvat în rândul elevilor noștri, în vederea susținerii conceptului de dezvoltare durabilă.
Activitățile dedicate protecției mediului pe care intenționăm să le desfășurăm pe parcursul anului școlar 2011-2012 au ca și moto cuvintele celebrei Maica Tereza:
Eu pot să fac ceea ce tu nu poți face, iar tu poți face ceea ce eu nu pot face. Împreună putem face lucruri mari.  
Nimeni nu poate realiza vreodată singur ceea ce poate realiza prin parteneriat cu alții.” (Ramona & Florin Iștoc)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:35 Ora standard a Europei de Est