Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Forumul olimpic din Grecia

Din agenda tinerilor parlamentari europeni

Forumul olimpic din Grecia

Interesați și preocupați de problemele cu care se confruntă Europa, tinerii parlamentari europeni s-au întrunit în cadrul Forumului olimpic (24.08-01.09.2007), organizat în Grecia-Riviera Olimpică de către Parlamentul European al Tinerilor România. La eveniment au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 22 de ani, care au tratat și au dezbătut cu maximă seriozitate tematica europeană cu privire la integritatea, stabilitatea și funcționalitatea Uniunii Europene.

Dar cum astfel de subiecte delicate au nevoie de un anumit nivel de relaționare între participanți, structura unei astfel de întruniri presupune înainte de toate ruperea barierelor, familiarizarea cu restul participanților și dobândirea încrederii în cei cu care trebuie să lucrezi. La fiecare eveniment  de acest tip participanții sunt divizați pe grupuri (comitete de lucru), iar apoi aceștia primesc o temă anume despre care trebuie să se informeze pentru ca la finalul întâlnirii să fie capabili să găsească o soluție reală problemei în cauză.
Un program educativ
Tematica abordată vizează probleme europene economice, culturale, educaționale,  până la problemele referitoare la mediu sau sănătate. Tinerii participanți sunt incluși într-un program educativ care urmează o stuctură unitară: team-building, munca în comitet și adunarea generală cu prezentarea în plen a moțiunilor de rezoluții propuse de participanți pe tematica abordată. Programul a inclus de asemenea o seară folclorică și un concert de muzică clasică susținut de tinerii participanți talentați muzical.
Am avut deosebita plăcere și onoare de a beneficia de patronajul onorific al evenimentului din partea d-lui Leonard Orban, comisar european responsabil pentru multilingvism, a dlui Stavros Dimas, comisar european responsabil pentru mediu și a dlui Dumitru Hrituleac,  consulul României la Salonic. Am găsit un sprijin real din partea municipalității Lithohoro în persoana dlui primar Athanasios Tsifodimos și a companiei Tramp Travel Interinational, care ne-au fost alături pe toată durata forumului și care au apreciat abordarea matură a tematicii propuse.
Parlamentul European al Tineretului se află sub patronajul onorific al dl Hans Gert-Pottering, președintele Parlamentului European și al dl. Terry Davis, secretar general al Consililui Europei (www.eypej.org, www.eyp-romania.cabanova.com). Această structură educațională este practic un liant între oficialii europeni și cetățenii pe care aceștia îi reprezintă, scopul educațional al organizației fiind pregătirea viitoarei generații de politicieni europeni și realizarea dialogului intercultural între tinerii participanți la program.
Mădălina SUCIU, Sebastian HOSU

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:38 Ora standard a Europei de Est