Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Înscrieri pentru modulul 4

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea, împreună cu ADA Computers - liderul în implementări PLM ( managementul ciclului de viață al produsului) în România – alături de alte șase prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a finalizat modulul 3 al proiectului PLM Adaptor, care urmărește dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane Euro cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

În urma desfășurării modulelor 1 (Concepția și proiectarea produselor)  și 2 (Simularea și analiza folosind prototipul virtual) și a organizării în luna februarie 2011 a bursei locurilor de muncă – eveniment destinat exclusiv studenților participanți în cadrul proiectului PLM Adaptor - mai multe firme participante, cum ar fi COMAU România, GMAB, ISROM, PRELMET, CELESTICA, au angajat un număr apreciabil de studenți ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică din Oradea, ceea ce demonstrează utilitatea și actualitatea competențelor acumulate.
Ca urmare, proiectul PLM Adaptor se bucură de o apreciere foarte bună în rândul studenților, fapt demonstrat și de faptul că solicitările acestora de a participa la modulul 3 (Realizarea fabricației digitale folosind prototipul virtual) au depășit cu mult numărul de locuri (80) alocat pentru acest modul, așa încât s-a cerut suplimentarea acestora, aprobându-se începerea cursurilor cu 100 de studenți împărțiți în cinci grupe de studiu, fiecare grupă având de parcurs 36 de ore în cadrul acestui modul.
Cea mai mare parte dintre studenții înscriși a participat și la modulele anterioare, dar au fost și studenți noi, atrași pe de o parte de modul de predare - care presupune o prezentare teoretică la începutul lecției, trecându-se apoi la probleme practice, studentul lucrând simultan cu instructorul - iar pe de altă parte utilizarea unor aplicații software de top și de ultimă generație cu largă răspândire în industrie.
În cadrul modulului 3, studenții au folosit cunoștințele și deprinderile acumulate pe parcursul modulelor anterioare pentru a-și dezvolta competențe privind simularea fabricației produselor, modalități de optimizare a procesului de fabricație, precum și noțiuni privind conducerea proceselor industriale cu ajutorul roboților.
Ca și în cazul celorlalte module, studenții participanți la modulul 3 au primit gratuit suportul de curs (manuale) cu materia predată și structurată pe lecții, precum și fișierele de exercițiu în format electronic corespunzătoare fiecărei lecții, ceea ce le-a facilitat aprofundarea noțiunilor teoretice și mai ales practice prezentate la orele de curs.
Un alt aspect important îl constituie faptul că pe site-ul proiectului PLM Adaptor s-a realizat un forum unde studenții admiși au putut intra în legătură cu colegii lor din centrele universitare partenere și unde au putut posta diferite realizări – unele de complexitate deosebită.
Evaluarea cunoștințelor acumulate la sfârșitul cursurilor s-a făcut ca și la modulele anterioare, nu prin note, ci prin calificative atribuite unor competențe privind utilizarea aplicațiilor software învățate la cursuri. La Universitatea din Oradea în urma evaluării, din cei 100 de studenți admiși, au absolvit modulul 3 un număr de 98 de studenți, cu 18 studenți peste obiectivul propus în proiect (80 de studenți).
Cursurile modulului 4 – ultimul - se vor desfășura în perioada octombrie – decembrie 2011 și vor aborda aspecte privind „Integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs”.
Înscrierile pentru modulul 4 încep în luna septembrie 2011 și vor păstra aspectele organizatorice utilizate la celelalte module în ceea ce privește înscrierea candidaților, care se face on-line pe site-ul www.plmadaptor.ro  și în ceea ce privește admiterea, studenții declarași admiși fiind anunțați prin SMS și/sau e-mail să-și aleagă grupa de studiu în funcție de orarul fiecărei grupe afișat pe internet.
Prin specificul problemelor abordate și al aplicațiilor software utilizate la curs, în cadrul proiectului PLM Adaptor se pot înscrie numai studenții de la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea. (Iulian S.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:42 Ora standard a Europei de Est