Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A apărut nr. 42 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 42 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu ședința directorilor de unități de învățământ, ocazie cu care inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”.
În cadrul unei conferințe de presă, doamna viceprimar Biro Rozalia și directorul adjunct al Administrației Imobiliare Oradea, dna Benyovski Tunde, au prezentat (miercuri, 7 septembrie 2011) stadiul lucrărilor la instituțiile școlare din municipiu, după care au invitat reprezentanții presei pe șantierele de lucru a trei unități de învățământ (în Campusul școlar, la Grădinița nr. 30 și la Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”). În pagina „Eveniment”, am relatat despre festivitățile de deschidere a cursurilor de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” și Liceul (particular) „Don Orione”. Pagina dedicată Universității din Oradea cuprinde în acest număr informații despre sesiunea de admitere din septembrie, despre admiterea la masterat și doctorat. În pragul deschiderii cursurilor, directorul Școlii nr. 16, dl prof. Mircea Gârba, ne-a spus tare și răspicat: „Avem cei mai mulți copii înscriși, din toate școlile din oraș!”
Directorul Școlii „Dacia”, prof. dr. Florian Hava, a ținut să sublinieze faptul că cei de la Școala „Dacia derulează două proiecte din foduri nerambursabile”. Și beiușenii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” joacă  tare atunci când este vorba despre proiecte. Domnii profesori Maria Mada și Manuel Bercovici chiar au făcut bilanțul proiectului „De la planșetă la interfața calculatorului”. Paginile din mijlocul revistei cuprind un fotoreportaj de la Zilele comunei Oșorhei, prilej cu care au fost inaugurate grădinița, școala, parcul și terenul de sport din Fughiu, precum și grădinița cu program prelungit din Oșorhei. Făcând bilanțul împlinirilor din anul școlar precedent, dl prof. Mircea Mitran, directorul Școlii „Oltea Doamna” din Oradea a ținut să evidențiere faptul că absolvenții Școlii „Oltea Doamna” s-au situat pe locul I pe județ la repartiție (cu două note de 10 și șapte medii peste 9.90). Din pagina Școlii „Avram Iancu” din Oradea, aflăm despre „Re-creația de vară”, un proiect cu mare priză la copii, aflat la cea de-a doua ediție și despre o premieră a copiilor din acest cartier de a-și petrece șapte zile în tabără la Marea Neagră. La Școala „Nicolae Bălcescu”, când este vorba de adunat hârtie, cei mai tari sunt cei mai mici – „primarii” din clasele I A (înv. prof. Simona Vancea), cu Paula Nan (medaliata cu aur), a II-a D (înv. Vasilica Ienei), cu Eduard Þeudan (medaliat cu argint) și a III-a D (înv. prof. Andaluza Raț). Din spusele lui Flaviu Bunoiu, directorul Casei de Cultură a Municipiului, aflăm că în acest an festivalul „Toamna orădeană” începe în 23 septembrie... și se încheie de Ziua orașului, pe 12 octombrie. La Școala nr. 11, directorul școlii, doamna profesor drd. Adelina Iacob, se ține de premiere. În această toamnă vorbim de o premieră națională – două clase Freinet la gimnaziu. Două școli își promovează imaginea cu două proiecte de mediu: Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, diseminând proiectul național „Să ocrotim natura”, iar Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” cu proiectul clasei I B (înv. inst. Simona Stanca și Mihaela Bar), intitulat „Salvați Pământul!” Cinci elevi de la Grupul Școlar Industrial din Popești ne-au scris despre proiectul lor „O șansă pentru fiecare” (articol semnat de doamna profesor Chira Anca).
Dragi elevi și stimate cadre didactice, vă așteptăm să ne scrieți și în acest an școlar despre activitățile voastre deosebite (ca bune practici), despre succesele voastre (la olimpiade și concursuri județene, naționale și internaționale)...
Tuturor, succes în noul an școlar!
Moise-Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:44 Ora standard a Europei de Est