Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Absolvenții școlii noastre au fost pe locul I pe județ la repartiție”

Dl prof. Mircea Mitran – directorul Școlii „Oltea Doamna”

„Absolvenții școlii noastre au fost pe locul I pe județ la repartiție”

„Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea începe anul școlar cu un efectiv de 902 elevi, repartizați în 36 de clase (21 la ciclul primar și 15 la gimnaziu), cinci clase I și trei clase de-a V-a (cu câte 30 de elevi fiecare din cele trei clase de gimnaziști).

Cadrele didactice sunt aceleași, ca și anul școlar trecut. În vară au fost igienizate și renovate 12 săli de clasă și două cabinete, birourile și sala profesorală au fost în reparație capitală. Totul a fost gata pentru începerea cursurilor încă din 15 august, după cum ne-a declarat directorul școlii, prof. Mircea Mitran.
Toți elevii clasei a VIII-a au intrat acolo unde au optat, la „Eminescu”, Economic și „Gojdu”.
 Absolvenții școlii noastre au fost pe locul I pe județ la repartiție cu două note de 10 și cu șapte medii peste 9,90...”
„Îmi doresc o foarte bună relaționare cu elevii și părinții”
Însoțit de dl director am vizitat câteva
săli de clasă. În clasa a IV-a F, doamna învățătoare Floare Costruț își așteaptă elevii cu toate manualele frumos rânduite pe bănci într-un evantai. La clasa I A, dna înv. prof. Cristiana Vidican tocmai „asorta” cele dintâi manuale ale școlarului cu câte un baton de ciocolată.
„Îmi doresc o foarte bună relaționare cu elevii și părinții, conștientă fiind că o bună comunicare cu aceștia va duce la obținerea performanțelor pe care le așteptăm”.
„O să-i ajut să-și formeze cele mai bune competențe...”
Luciana Morlocan, învățătoarea clasei I D, ne-a declarat (vineri, 9 septembrie 2011) că așteaptă cu emoție ziua de luni (12 septembrie), prima zi de începere a cursurilor. „Chiar dacă nu sunt la ora debutului, deoarece au trecut 16 ani de-atunci (din care opt în această școală), aștept cu emoție întâlnirea cu acele luminițe fascinante, care te cuceresc și te fascinează cu spontaneitatea, naivitatea, sinceritatea și bunătatea lor. Îi aștept cu mare drag. O să-i ajut să-și formeze cele mai bune competențe, o să le sădesc în suflet valorile morale, o să-i învăț să iubească tot ce este mai bun și mai sfânt pe lume, să creadă în forțele proprii și să lupte pentru împlinirea viselor.”
Nu ne îndoim că va reuși Luciana să facă tot ce-și propune pentru că i-am cunoscut absolvenții cu ocazia unui spectacol la liceul din Gyula (Ungaria). Erau după chipul și asemănarea învățătoarei, niște copii-artiști minunați care au făcut cinste României...
Pe dna înv. prof. Rodica Foltuț nu am reușit să o abordăm fiind ocupată cu acordarea unui interviu (la telefon). Am salutat-o doar, am aruncat o privire prin clasă și am plecat mai departe. Sala era gătită pentru sărbătorirea unui nou început. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Absolvenții școlii noastre au fost pe locul I pe județ la repartiție”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:29 Ora standard a Europei de Est