Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Inspectorul școlar general „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”

La ședința de joi,

Inspectorul școlar general „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”

La ședința de joi (8 septembrie 2011), desfășurată la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca, „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”.

„O să fim șoferi (cu foaie de parcurs). Ne raliem la ceea ce se întâmplă în Europa... Suntem stat european. Educația se pliază pe orientările UE. Trebuie să ajungem acolo unde ne este locul. Nu stăm bine la teste... Prin agenda Lisabona s-au stabilit cinci obiective... S-a elaborat strategia „Europa 2020”. Să-i învățăm pe copii să gândească. Nu sunt pregătiți să se descurce în societate. Vom mai vorbi despre generalizarea treptată a învățământului preșcolar...”
Timp de câteva ore, generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor (dar nu numai generalul) „le-a făcut capul calendar”, vorba românului. A făcut referire și la „apelul bocancilor” (examenele din august ale suplinitorilor care doreau să intre în sistem (învățământ)... „și care apoi făceau harcea-parcea sistemul”, la cartela de acces, cu tot softul și camerele video (în total vreo 15 milioane vechi), care se va introduce începând din semestrul a II-lea, în prima fază, în învățământul liceal...
„Ne place sau nu ne place”...
Legea Educației Naționale trebuie aplicată”!
După dușul rece de la bac, generalul Dorel Luca a îndemnat directorii să tragă concluzii, să ia aminte și măsurile care se impun. Nu a demis și nu a cerut demisii, cum ar fi dorit unii (jurnaliști), dar trebuie să se pună capăt copiatului („care devenise un sport național” – vorba generalului). „În ședința de azi, vom vorbi și despre o nouă reducere de posturi, dar și despre cele 100 de posturi aflate în aplicație, rămase neocupate, cu fracțiuni și catedre mozaic..., despre plata cu ora. Să nu veniți cu propuneri de încadrare a unui profesor care nu a luat notă peste 5 la concursul de titularizare!”
Pe agenda generalului au mai figurat probleme legate de consiliul de administrație, exercițiile de evacuare în caz de incendiu (care trebuie să aibă loc în prima săptămână de școală în toate școlile, iar în mediul rural în special).
O nouă reducere de posturi!
Criza bântuie serios și lovește din nou... în dascăli! De la 9.666 de posturi, trebuie să se ajungă la 9.319. Conducerea I.S.J. Bihor a întors problema pe toate fețele, a făcut toate sforțările și „șmecheriile” posibile pentru a păstra cât mai multe posturi, „dar vom mai face săpături. Vorba aceea, nu avem femeie de serviciu, șoferi..., dar trebuie să avem dascăli!” Generalul a făcut apoi apel la popularizarea (mediatizarea) celor două proiecte cu finanțare europeană derulate de I.S.J. Bihor (Educatori pentru societatea cunoașterii și Formarea profesorilor de mate și științe). „Să fie afișate în sala profesorală și să se înscrie lumea la aceste proiecte (până în 30 septembrie)”. Ceilalți vorbitori (de la tribună), dl Sebastian Hebriștean, dna jr. dr. Ramona Bacter și dna Cornelia Molnar s-au referit la comunicările cu I.S.J., documentele școlare (foile matricole – model 2005, nu mai vechi), modificările legislative... Juristul inspectoratului (dr. Ramona Bacter) a bătut monedă pe noile reglementări legate de pensionarea  personalului didactic, în lumina Legii Educației Naționale. „Pensionarea se face în ziua în care a împlinit vârsta standard. Dacă în 3 septembrie a împlinit vârsta, atunci se pensionează!” Educatoarele și  învățătorii care și-au desăvârșit studiile ajungând profesori pentru ciclul primar vor fi plătiți ca atare începând de la 1 septembrie 2011 (potrivit art. 284, aliniat 4). Tot potrivit noii legi a Educației,  concediile fără plată nu mai sunt aprobate de I.S.J. Bihor, ci de consiliile de administrație ale școlilor. Nu se mai acordă indemnizații la naștere, nici cele două salarii compensatorii la pensionare... Doamna Cornelia Molnar a vorbit despre normare și salarizare.
Revenind la microfon, dl inspector general a „bucurat” asistența spunând că „orele de educație fizică le fac profesorii de educație fizică”, faptul că „sumele câștigate în instanță se vor da... când se vor da!”... O săptămână „Școala altfel”... reducerea absenteismului (monitorizarea lunară a absențelor din școli), planificările calendaristice (sunt publicate pe site-ul ministerului de resort), atenție la schițele de lecție; cartela de acces și evaluarea inițială, îmbunătățirea competențelor de lectură, gradația de merit și consfătuirile cadrelor didactice, dar și alte probleme au fost aduse în atenția directorilor în ședința de joi. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Inspectorul școlar general „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:03:29 Ora standard a Europei de Est