Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dascălii fac și munca femeilor de serviciu!

Investiții, reparații capitale și curente la unitățile școlare orădene

Dascălii fac și munca femeilor de serviciu!

În cadrul conferinței de presă de miercuri (7 septembrie 2011), viceprimarul Biro Rozalia și directorul adjunct al Administrației Imobiliare Oradea, Benyovszki Tunde, au prezentat stadiul lucrărilor la instituțiile școlare din municipiu, după care au invitat reprezentanții presei pe șantierele de lucru a trei unități de învățământ (în Campusul școlar, la Grădinița nr. 30 și la Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”).

Pentru anul 2011, din bugetul local au fost alocați 7.782.000 lei pentru investiții și reparații capitale și 1.340.000 lei pentru reparații curente la unitățile de învățământ.
În principal, investițiile au fost direcționate spre Campusul școlar și Grădinița nr. 60 (de pe strada Liszt Ferenc).
„Pentru reparații curente, în anul 2011, au fost aprobați de către Consiliul Local 420.000 lei pentru învățământul preșcolar, 305.000 lei pentru învățământul secundar inferior (școli generale), 600.000 lei pentru învățământul secundar superior (licee) și 15.000 lei pentru învățământul profesional, în total 1.340.000 lei”, a precizat doamna viceprimar Biro Rozalia.
În cursul anului s-au încheiat contracte pentru execuția lucrărilor de reparații curente la 40 de unități de învățământ, din care până în prezent au fost finalizate lucrările la 28 de unități. Astfel, la opt unități de învățământ lucrările sunt în curs de execuție, urmând să fie finalizate până la începerea noului an școlar (se menționează în materialul trimis de Biroul de presă, iar din Informare, aflăm mai multe detalii).
La Campus a fost ridicat un corp de școală cu regim de înălțime P+2E, valoarea contractului pentru construirea Campusului fiind de aproximativ 37.354.049 lei, din care până în prezent au fost achitați cca 5.808.000 lei.
La Grădinița nr. 60 au fost executate fundațiile, planșeul de la cota +/- 00, stâlpii și zidăria BCA în proporție de 65%. Valoarea contractului este de 3.963.970 lei, lucrările achitate până în prezent sunt de 1.030.076 lei.
La Grădinița nr. 19 (str. Apelor), s-a executat șarpanta cu învelitoare de țiglă, fațada, inclusiv termoizolația și reparații capitale la instalația electrică, precum și zugrăvelile aferente. Valoarea contractului este de 284.636 lei.
La Grădinița nr. 30 (str. M. Viteazul nr. 6), s-a executat șarpanta cu învelitoare din țiglă, reparații capitale la instalația electrică, termică și sanitară, reabilitare fațadă, zugraveli interioare, pardoseli din podele laminate în săli de grupă și gresie în holuri, oficii și grupuri sanitare. Totodată în corpul de clădire veche s-a amenajat o grupă pentru creșă.
S-a finalizat reparația capitală la sala de sport de la fosta școală „Alexandru Roman”. Lucrările au constat în consolidarea fundației, execuția pardoselii și a acoperișului, inclusiv tencuirea, respectiv zugrăvirea pereților. Valoarea contractului este de 121.750 lei.
La Liceul Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu” se asfaltează curtea școlii, valoarea contractului fiind de 77.000 lei.
La Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”, s-a întocmit proiect pentru reabilitarea căminului și grupurilor sanitare aferente, urmând să fie încheiat contractul pentru lucrările ce vor fi executate în viitor.
La Grădinița nr. 51, s-a întocmit proiect pentru reparația capitală a imobilului, lucrările urmând a fi executate anul viitor.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu” au fost executate lucrările de reparații capitale la coridoare, constând în refacerea pardoselii de mozaic și retencuirea, respectiv zugrăvirea pereților de la coridoare. Au fost executate lucrări pe coridoarele de la etajul II, respectiv parțial la parter, în valoare de 150.000 lei. Din totalul sumelor aprobate pentru investiții și reparații capitale, au fost cheltuiți cca 45 %, în valoare de 3.450.000 lei.
Pentru reparații curente, în anul 2011, au fost aprobați de către Consiliul Local 420.000 lei pentru învățământul preșcolar, 305.000 lei pentru cel secundar inferior (școli generale), 600.000 lei pentru învățământul  secundar superior (licee) și 15.000 lei pentru învățământul profesional, deci în total 1.340.000 lei.
S-au încheiat contracte pentru execuția lucrărilor de reparații curente la 40 de unități de învățământ, din care până în prezent au fost finalizate lucrările de reparații curente la 28 de unități de învățământ, la opt unități de învățământ sunt în curs de execuție, cu finalizarea lucrărilor până la începerea cursurilor. Sunt în curs de încheiere patru contracte pentru executarea lucrărilor de reparații curente: la Grădinița nr. 50 și Școala „George Coșbuc”, Grădinița 53 și Grădinița 55.
Datorită lipsei de fonduri, la cinci unități de învățământ s-a renunțat la executarea lucrărilor.
Prin urmare, în anul 2011 s-au executat lucrări de reparații curente la aproximativ 50% din totalul unităților de învățământ din municipiul Oradea”.
De la Alexandru Roman la Vasile Voiculescu
Doamna viceprimar Biro Rozalia s-a referit și la comasarea (prin absorbție) care a avut loc de curând. Prin mutarea Grupului Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” pe str. Clujului nr. 66, în clădirea unde a funcționat un an Colegiul Economic „Partenie Cosma”, liceul sanitar a absorbit cele șapte clase ale fostei Școli cu clasele I-VIII „Alexandru Roman”. Prin urmare, de la începerea noului an  școlar, nu mai vorbim despre școala „Alexandru Roman”; nici despre școala „George Coșbuc” care și-a schimbat numele, devenind școală  maghiară, cu numele „Szacsvay Imre”; clasele primare de la secția română au intrat în structura Colegiului Național „Mihai Eminescu”, dar vor funcționa tot pe strada Stânișoarei. Anul trecut a dispărut școala „Andrei Mureșanu”, absorbită de Liceul Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu”.
Pe post de femei de serviciu!
Vizitând cele trei unități de învățământ (Colegiul Economic „Partenie Cosma” mutat de curând în casă nouă – în Campusul școlar, de pe Armatei Române, Grădinița nr. 30 și Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”), aveam să aflăm de la directorii instituțiilor vizitate problemele cu care se confruntă la început de nou an școlar. Noul director al colegiului economiștilor, prof. dr. Răzvan Vonea, se vede în situația de a face rost de mobilier pentru că cel nou, promis a-i întâmpina pe economiști la începerea cursurilor, întârzie circa 30-40 de zile, după cum a menționat doamna viceprimar la conferința de presă. Prin extinderea Grădiniței nr. 30, doamna director Lucia Negrău are nevoie și de personal nedidactic, dar nimeni nu promite nimic. Prin urmare, în aceste zile de pregătire a localului,  personalul didactic a făcut și munca femeilor de serviciu. La Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”, se lucrează și se va lucra până în mai 2012. Curtea e plină de materiale și utilaje, fațada e acoperită cu plasă de protecție, la subsol și pe coridoare se face curat, iar la etajul I am găsit și o sală de clasă gata pregătită (cu mobilier) pentru a primi elevii. Directorii celor trei unități de învățământ vizitate și doamna viceprimar Biro Rozalia țin să mulțumească dascălilor pentru sprijin și înțelegere în pregătirea unităților de învățământ. „În special părinților elevilor de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” le adresăm mulțumiri pentru răbdare și înțelegere. Copiii lor se văd nevoiți ca în decurs de doi ani să se mute din nou, de data aceasta în casă nouă, nefinalizată în totalitate. Din proiectatul Campus școlar, lipsesc încă sala de sport, cantina și internatul, iar terenurile de sport sunt în curs de amenajare. Pentru sala de sport, am vorbit cu Liceul Sportiv să-i ajute, să găsească soluții împreună, să se gospodărească după posibilități...” a ținut să sublinieze doamna viceprimar Biro Rozalia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dascălii fac și munca femeilor de serviciu!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:21 Ora standard a Europei de Est