Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Echipa „Bunii Samariteni”

La C. T. „Ioan Ciordaș” Beiuș

Echipa „Bunii Samariteni”

Motto: „Nu există realitate decât în acțiune… omul nu este altceva decât propriul său proiect, nu există decât în măsura în care se realizează pe el însuși, nu este nimic altceva decât ansamblul actelor sale.” (Jean-Paul Sartre, Existențialismul este un umanism).

Totul a început din dorința de a face ceva deosebit și folositor, ceva nou… Aflând de Proiectul Național de Parteneriat Comunitar „Pentru noi oamenii” inițiat de Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș, am hotărât să încerc. Încurajările și toate detaliile despre proiect le-am primit de la Eugenia-Carmen LEZEU- director adjunct al școlii, unul dintre inițiatorii și coordonatorii proiectului. Ce era de făcut? Să scriu un proiect cu care să particip la concursul național. Și astfel, am format o echipă de lucru, am gândit câteva activități ce urma să le desfășurăm, am încheiat câteva parteneriate și iată-ne gata de drum. Copiii, adică elevii clasei a X-a C, au fost și ei încântați de idee, implicându-se foarte mult. Așa s-a născut echipa „Bunii Samariteni” înscrisă în concurs cu microproiectul „Din suflet pentru Voi”.
Florina SALA (psihologul școlii) a ținut prima activitate cu echipa de elevi implicată în proiect. Ea le-a explicat că într-o societate cu probleme întâlnim oameni cu nevoi speciale, de aceea intenționăm să dezvoltăm în rândul tinerilor capacități de empatie și într-ajutorare. Elevii au discutat în cadrul a mai multor ore de dirigenție teme legate de voluntariat.
Acțiunile propuse vizează sensibilizarea colectivității pentru strângerea de fonduri pentru a oferi sprijin unor copii defavorizați. Elevii clasei a XII-a D, împreună cu dirigintele lor, prof. Gheorghe CAP, au coordonat o acțiune la nivel de școală pentru a ajuta financiar un coleg ce suferise o operație pe creier. Ei au mobilizat întreaga școală: copii, părinți, profesori, personal nedidactic reușind să adune suma de 3.450 de lei.
O altă activitate de voluntariat a precedat ziua de 1 Iunie. Am donat cu această ocazie obiecte și materiale de folosință personală (scutece, biberoane, pastă și periuțe de dinți, detergenți etc), alimente (dulciuri și sucuri, lapte praf), haine și încălțăminte, jucării celor aproximativ 250 de copii din centrele de copii din județul Prahova.
Fiind Anul voluntariatului, am dorit să ne implicăm cât mai mult în viața socială a comunității și prin acțiuni de ecologizare a Văii Nimăiești. Elevii au realizat fluturași care au fost împărțiți copiilor și locuitorilor orașului pentru a transmite un mesaj comunității cu privire la impactul negativ pe care-l are neglijența oamenilor, poluarea asupra mediului înconjurător. Clasa a VI-a ne-a sprijinit și ea în acest sens prin sceneta ecologică „S.O.S. – Pământul”, prezentată pe scena Primăriei Beiuș cu ocazia „Zilelor școlii”.
În urma jurizării portofoliilor proiectelor înscrise în concurs, echipajul Bunii Samariteni a primit mențiune și prin urmare am fost invitată ca și profesor coordonator împreună cu trei elevi să particip la Tabăra Națională a Voluntarilor, la Stâna de Vale (8-12 august).
A fost o săptămână de provocări: ateliere de dans, teatru contemporan, muzică, desen, engleză, activități sportive, drumeții. Însă cea mai mare provocare a constituit-o concursul de proiecte pentru elevi. Temele s-au ales prin tragere la sorți, echipajul nostru realizând proiectul „Eco-turist responsabil”. Raul CAP (VI), Ionela COPĂCIAN (X C) și Denisa TOMA (X C) au pus mult suflet în conceperea proiectului și l-au prezentat punând în scenă o mică piesă de teatru. Au atras multe aplauze și un binemeritat premiul II.
Distracție a fost „cu caru`”, iar după festivitatea de premiere, la care a fost prezentă și Hajnal KERY - inspector școlar adjunct al I.S.J. Bihor, a urmat masa festivă, tort și un frumos foc de tabără în jurul căruia am dansat cu toții: 30 de copii, 15 profesori coordonatori și încă 5 dintre profesorii organizatori ai taberei. Distracția s-a încheiat cu un concurs de Miss și Mister Stâna de Vale organizat de copiii voluntari, urmat de discotecă până dimineața.
Am legat prietenii și am făcut schimb de experiență cu echipaje din Botoșani, Galați, Sibiu, Reșița, Mediaș, Finiș, Beiuș, Călărași (Oltenița), cu reprezentanți ai Centrului de Voluntariat din Simeria. Trebuie să recunosc că atât noi, profesorii, cât și elevii, am avut foarte multe de învățat în această tabără. Am participat la un workshop – Management proiect pentru profesori, în cadrul căruia am avut ocazia să și aplicăm practic conceptele și metodele folosite, metoda pozitivării problemei, diagrama Gantt, Analiza Swot. Elevii au participat, la rândul lor, la un workshop – proiectul „Acțiunea tinerilor împotriva violenței”. Toate acestea au fost posibile prin susținerea președintelui AEPADO (Asociația Europeană pentru Apărarea Drepturilor Omului), Gabriel Brezoiu.
Doresc să sfătuiesc pe toți elevii să se implice în acțiunile de voluntariat desfășurate în școală sau comunitate și să participe la activitățile organizate de profesorii și diriginții lor. (Simona-Elena CAP)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Echipa „Bunii Samariteni”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:51:27 Ora standard a Europei de Est