Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul național de proiecte de voluntariat „Pentru noi oamenii”

Adolescenți voluntari la Stâna de Vale

Concursul național de proiecte de voluntariat „Pentru noi oamenii”

În perioada 8-12 august 2011, colectivul de cadre didactice de la Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș a finalizat Concursul național de proiecte de voluntariat „Pentru noi oamenii”, prin Tabăra Națională a Voluntarilor de la Stâna de Vale, unde s-au întâlnit voluntari din toate colțurile țării.

Concursul național „Pentru noi oamenii” este o inițiativă a cadrelor didactice de la Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, recunoscută de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sporturilor, prin includerea în Calendarul Activităților Extracurriculare Regionale și Interjudețene pentru anul școlar 2010-2011. În cadrul concursului au fost înscrise 21 de microproiecte de voluntariat, ale căror portofolii au fost jurizate de către reprezentanții Asociației Europene pentru Apărarea Drepturilor Omului – AEPADO din București, ocupantele primelor 10 locuri participând la Tabara Națională a Voluntarilor de la Stâna de Vale. Menționăm, de asemenea, că întregul proiect a avut susținerea unor parteneri inimoși care au făcut posibilă finalizarea sa: AEPADO București, Asociația Centrul de Voluntariat Simeria VOLSIM, Universitatea din Oradea, ISJ Bihor, CCD Bihor, Primăria Beiuș, DSP Oradea, DGASPC Bihor, Episcopia Ortodoxă a Oradiei, Protopopiatul Ortodox Român Beiuș, Serviciul International „Salvați Copiii”, filiala România.
Astfel, la Stâna de Vale s-au întâlnit 10 echipaje de liceeni din județele Sibiu, Botoșani, Călărași, Galați, Caraș-Severin, precum și trei echipaje bihorene. Tabăra le-a permis liceenilor să se cunoască, să stabilească punți de legătură la nivelul întregii țări, să împărtășească din experiența câștigată ca voluntar pe parcursul proiectului, să se distreze și să învețe lucruri noi, educative. Spre încântarea participanților, au fost organizate ateliere recreativ-distractive de muzică, teatru, jocuri sportive, limbi moderne, desen și dans, voluntarii participând și la un workshop împotriva violenței, dar și la drumeții, program de discotecă și foc de tabără.
Pe parcursul activităților elevilor, profesorii coordonatori au fost implicați în ateliere pe tema managementului de proiect susținute de către reprezentanții AEPADO București, în vederea deschiderii unor oportunități mai largi de organizare a proiectelor educative și nu numai.
Totodată, prezența reprezentanților AEPADO la Stâna de Vale s-a soldat cu o serie de premiere. În primul rând, s-a pilotat conceptual un atelier inovativ de prevenire a violenței în cadrul Programului European „JUMIGG – Tineri multiplicatori împotriva violenței”, finalizat cu rezultate îmbucurătoare. În al doilea rând, în cadrul taberei, a avut loc primul eveniment de lansare a Rețelei AEPADO de unități de învățământ, dnei director adjunct al Liceului Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, Carmen-Eugenia Lezeu, fiindu-i acordate Diploma de onoare a AEPADO și titlul de coordonator județean Bihor în cadrul rețelei pentru o perioadă de șase luni.
Deliciul ultimei serii de tabără, pe lângă festivitatea de premiere în cadrul căreia s-au împărțit diplome de excelență pentru toate școlile participante și pentru parteneri, certificate de voluntar, dar și premii în dulciuri, pliante, pixuri, mingi pentru fiecare elev în parte, l-a constituit organizarea de către elevi, în semn de mulțumire pentru organizatori, a unui concurs-surpriză de Miss și Mister Stâna de Vale. Tabăra a avut un real succes, fiind apreciată de elevi și profesori deopotrivă, care s-au despărțit cu speranța organizării unei ediții similare în anul care va urma.
De menționat este implicarea de care au dat dovadă profesorii pedagogiști beiușeni, care au reușit să susțină întreaga Tabără Națională a Voluntarilor din surse extrabugetare, bucurându-se de sprijinul unor sponsori din Beiuș și nu numai, care au știut să aprecieze, la adevărata valoare, implicarea adolescenților de pretutindeni în acțiuni de voluntariat. Organizatorii, în numele tuturor participanților la eveniment, adresează mulțumiri generoșilor sponsori pentru sprijinul furnizat. (Nicoleta Stoița)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național de proiecte de voluntariat „Pentru noi oamenii”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:19:51 Ora standard a Europei de Est