Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Tinerii împotriva violenței”

Proiect strategic POSDRU, Axa 1 Educație și formare profesională...

„Tinerii împotriva violenței”

Ieri (luni, 22 august 2011), parte din cei 58 de cursanți, inspectori școlari, directori de centre de formare, manageri de unități de învățământ, profesori din consiliile de administrație și consilieri educativi din județul Bihor s-au întâlnit (față-n față) la Casa Corpului Didactic Bihor – Oradea.

Aceasta după ce timp de cinci săptămâni s-au aflat într-o „cursă de urmărire” online: o săptămână de debut (18-24 iulie), trei săptămâni (25 iulie – 14 august) pe platforma MECTS și o săptămână de recuperare (15 – 21 august)...
„Școlile au nevoie de susținere prin dezvoltarea unor structuri și mecanisme de formare, monitorizare și comunicare la nivel local, regional și național în domeniul prevenirii și combaterii fenomenelor de violență în școală”, consideră Simona Tănase, managerul proiectului „Tinerii împotriva violenței”.
„Acest proiect strategic POS DRU aduce Strategia națională pentru combaterea violenței în școli mai aproape de elevi și profesori, oferă cursuri de formare acreditate, soluții de management, strategii de lucru la clasă și suport financiar pentru toate acestea principalilor actori din mediul educațional.”
În această săptămână, la nivelul județului Bihor, cursurile sunt conduse de doi formatori naționali, dna prof. Maria Donca și dna prof. Lidia Petrica. Întâlnirile de lucru au fost concepute nu ca lecții de informare, de ascultare și de notare (ca la școala tradițională), ci activități active în care temele sunt dezbătute și proiectate, fixate și reprezentate grafic prin intermediul posterelor, realizate de cursanți pe grupe de lucru, îmbinându-se activitatea frontală cu munca în echipă și individuală, fiecare având sarcini precise, asumate, fiecare venind cu experiența proprie și profesională.
La aceeași masă (de lucru) stau, dezbat și caută soluții de rezolvare a cazurilor puse pe tapet profesori (inspectori școlari, directori, consilieri educativi) din Oradea și județ (Vașcău, Finiș, Uileacu de Beiuș, Buntești, Remeți, Săliște de Vașcău, Beiuș, Aleșd, Borod, Sânnicolau Român...). Cele două formatoare naționale le lansează cursanților provocarea, tema, le prezintă cadrul, cauzele, cerințele, scopul, obiectivele, iar cursanții dezbat și acționează (fiecare, cineva, oricine..., cu toții, astfel încât nimeni nu rămâne pasiv, inactiv, fără a avea un rol, fără obiectul muncii, apropo de jocul implementat)... „Aici suntem împreună, gândim și acționăm împreună. Noi nu vă dăm rețete ca la o prăjitură”, după cum plastic avea să se exprime dna prof. Maria Donca. „Învățământul trebuie să fie oglinda vieții reale, iar violența este o realitate, tristă, împotriva căreia trebuie să luptăm, printr-un efort conjugat, toți factorii (actorii) educaționali...”. S-a vorbit despre nevoia de a oferi modele elevilor, dar și despre condiția dascălului.
Prin acest proiect strategic POS DRU, Axa 1 Educație și formare profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere, Domeniul Major de Intervenție 1,1 Acces la educație și formare profesională inițială de calitate vor avea loc 10 module de formare pe tema violenței școlare, patru module de formare a formatorilor sursă la nivel județean, un set de resurse de învățare pentru elevi, 36 de sesiuni de formare a inspectorilor școlari județeni, directorilor de centre de formare, directorilor de unități de învățământ, membrilor consiliilor de administrație de la nivelul școlilor, 16 focus grupuri și mese rotunde organizate la nivel regional, pentru identificarea problemelor specifice și pentru analiză de nevoi, 41 de centre de resurse județene în domeniul prevenirii și combaterii violenței în școală, opt workshopuri regionale pentru elaborarea de planuri județene de acțiune în domeniul prevenirii și combaterii violenței școlare. Ca rezultate ale acestui proiect, ale tuturor demersurilor, se așteaptă perfecționarea unui sistem de monitorizare a fenomenelor de violență în școli, sprijin pentru dezvoltarea instituțională, formarea în domeniul prevenirii și combaterii violenței în școală, formarea elevilor implicați în programul de gestionare a conflictelor și comunicare/interacțiune non-violentă.
Proiectul este finanțat din Fondul Social European și implementat de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, împreună cu Institutul de Științe ale Educației, care oferă cursuri de formare, Organizația „Salvați Copiii”, cu activități de formare și voluntriat, S.C. Agenția OSC S.R.L. pentru campania de comunicare.
Evaluarea proiectului este programată pentru 24 septembrie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Tinerii împotriva violenței”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:24:37 Ora standard a Europei de Est