Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sesiune de formare privind metodologia SPIRAL propusă de Consiliului Europei

În 26 august

Sesiune de formare privind metodologia SPIRAL propusă de Consiliului Europei

Orașul Oradea este unul din centrele de implementare ale proiectului Rolul Dialogului Social în Dezvoltarea Incluziunii Sociale Active. Proiectul, cofinanțat prin Fondul Social European, este implementat de Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare, într-un parteneriat larg cu organizații și instituții relevante din fiecare oraș de implementare.

 În data de 13 iulie 2011, a fost constituit un Grup Local de Acțiune alcătuit, până în momentul de față, din 12 actori și coordonat de dna Smaranda Maier. Misiunea acestui GLA este aceea de a facilita construirea și implementarea unui Plan Local de Coeziune, fundamentat pe o metodologie participativă elaborată de Consiliul Europei –Metodologia SPIRAL. Această metodologie valorizează cetățenii, provenind din diverse grupuri reprezentative pentru fiecare comunitate, incluzând grupuri de persoane marginalizate și ale căror opinii și experiențe relevante de viață nu sunt, în mod cotidian, luate în calcul în eforturile de diagnoză și planificare a schimbării sociale. Un aspect central al proiectului implementat de asociația CRIES în orașul nostru este dat de promovarea unei noi înțelegeri a comunității, ca un spațiu al co-responsabilității și al efortului conjugat de a dezvolta o bunăstare pentru toți membrii săi.
 În orașul nostru, Grupul Local de Acțiune este compus, până la această dată, din reprezentanții următoarelor instituții și organizații: Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Copiii Făgăduinței, Asociația Filantropia Oradea, Fundația de Scleroză Multiplă, Asociația Națională a Surzilor din România, Asociația Caritas Catolica, Asociația Pro Egal, Asociația Down Oradea, Asociația Sfinții Trei Ierarhi, Fundația Ruhama, Parohia Ortodoxă Leș. Grupul local de acțiune rămâne deschis pentru noi parteneri interesați să sprijine acest demers profund democratic de a articula prioritățile cetățenilor și de a construi o viziune comună, împărtășită, despre progresul societății. Membrii GLA au posibilitatea, pe de o parte, să formuleze propuneri cu privire la grupurile de cetățeni care să participe la consultări, iar pe de altă parte să modereze întâlniri ale cetățenilor.
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Rolul dialogului social în dezvoltarea incluziunii sociale active.
Sesiunea de formare privind moderarea întâlnirilor cu cetățenii, conform metodologiei SPIRAL, va avea loc în data de 26 august, în intervalul orar 9.00 - 17.00.
Înscrieri și informații suplimentare pot fi obținute la telefon 0756078416, respectiv prin e-mail la adresa smaranda.maier@cries.ro, persoană de contact – Smaranda Maier, coordonator local.
De asemenea, vă invităm să vizitați pagina de internet http://www.cries.ro/rolulDS.html. (Anda Maier)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:14:22 Ora standard a Europei de Est