Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ICR Stockholm participă la Stockholm Fringe Fest

În luna august

ICR Stockholm participă la Stockholm Fringe Fest

ICR Stockholm este prezent în această lună la Stockholm Fringe Fest (Stoff), un festival internațional dedicat artelor spectacolului în cele mai inedite manifestări.

În perioada 24-27 august, dar și în săptămâna de dinainte, cunoscută drept „Pre-Stoff”, orașul va fi gazda a 264 de artiști din 41 de țări ce vor prezenta 80 de spectacole de teatru, dans, instalații, lucrări video, operă, film experimental, circ, performance și spectacole de stradă.
Sâmbătă, 20 august 2011, Institutul Cultural Român de la Stockholm prezintă la sediul său situat în Orașul Vechi premiera internațională a spectacolului I Am Myself, realizat de Catrinel Catană și Cosmin Manolescu. Spectacolul este un maraton de 12 ore (în intervalul orar 12.00 și 24.00), adaptat special pentru spațiul institutului. Premiera a avut loc în luna iulie la București, într-o cameră a Hotelului InterContinental, fiind remarcată de România Liberă, ArtAct Magazine și Dilema Veche.
I Am Myself este un spectacol-instalație despre limite, ce pune în discuție individul și societatea, relațiile inter-umane și problemele vieții contemporane - identitatea culturală, memoria, limita între realitate și ficțiune, alienarea individului și dependențele omului contemporan. Trailer-ul spectacolului este disponibil aici. I Am Myself este o co-producție a Fundației Gabriela Tudor / Compania Paradis Serial și a Centrului Național al Dansului București, în colaborare cu ICR Stockholm. Proiectul a fost realizat cu sprijinul Cullberg Ballet (Stockholm) și al Asociației 4Culture (București) în cadrul Wild Cards – Jardin d’Europe.
 Un alt spectacol cu componentă românească din cadrul festivalului Stoff este Connection Failed, o producție a companiei réaltympanica, din care fac parte Ioana Păun, Renate Gaspar și Robert Redmer. Connection Failed se desfășoară în zilele de 25, 26 și 27 august într-una dintre puținele spălătorii publice din Stockholm, Elittvätten. Spectacolul vorbește despre emigrare, adaptare și fricțiune socială. Personajele sunt trei emigranți din Londra (o româncă, un german și o portugheză), iar publicul are căști prin care aude un soundtrack perfect sincronizat cu acțiunea live din spălătorie. Trailer-ul spectacolului poate fi vizionat aici. Spectacolul Connection Failed este prezentat în cadrul festivalului cu sprijinul ICR Stockholm și British Council.
 Detalii despre program pe site-urile www.rkis.se și www.stockholmfringe.com.
Raluca Mihu

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:23:30 Ora standard a Europei de Est