Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning susținut de Smart Solution – Malta

Impact în activitatea didactică a proiectului Comenius

ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning susținut de Smart Solution – Malta

Proiectul a fost obținut prin aplicația realizată de către prof. ing. Vasile Valeria, de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman” din Aleșd, la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

Am realizat aplicația pentru cursul de formare ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning susținut de Smart Solution – Malta, desfășurat în perioada 17-23 iulie 2011. Cursul a însumat 40 de ore, realizat din cursuri, aplicații de laborator, lucru pe ateliere și în grup, precum și evaluare. Obiectivele proiectului au urmărit  efectuarea unei activități de formare continuă Comenius. Cursul s-a desfășurat la Colegiul „St.Clares” din Pembroke – Malta, fiind  accesibil privind aplicațiile practice în pregătirea activității didactice prin realizarea de proiecte și rularea unor etape din cadrul activității didactice cu ajutorul programelor informatice. Din cele șapte zile, în șase s-au desfășurat cursuri (de la 9 la 16), iar în ultima zi, fiecare cursant a realizat o aplicație practică într-un program învățat. Limba de predare a fost engleza, ceea ce a determinat formarea unor competențe de limbă într-un mediu real.
Astfel, au fost realizate aplicații ale următoarelor programe: *Prodcasting, program  care prelucrează imagini, le transpune într-un colaj de film video, ce ne va permite să aplicăm pentru realizarea unor lecții concrete, prin derularea unor imagini, la aria curriculară „Tehnologii”, cu un impact deosebit în folosirea stilului vizual în cadrul orelor și pentru anumite tipuri de clase al căror stil de predare vizual este mai accesibil *Stop Motion Animation Tehniques, aplicație care va permite realizarea de animații, părți componente ale unor dispozitive și aparate de măsură sau elemente electronice, la specialitatea mea, dar și la alte discipline de învățământ *Digital Story Telling - un program de informatică prin care se pot realiza prezentări de imagini, prelucrarea lor și înregistrarea vocii umane în timpul rularii programului. Elevii vor fi foarte interesați de acest program în prezentarea de proiecte sau alte activități din domeniul Electronică și Automatizări, Automate Programabile pentru a realiza simulări ale unor dispozitive *Etwinning - crearea de platforme educaționale la nivel european, pe diferite teme și specialități, unde profesorii își pot descărca informații, pot transmite informații și aplicații din Didactică și metodică *Blogs - realizarea de bloguri pentru profesori, elevi, cu informații necesare, pentru a putea fi accesibile la ore, dar și altor cadre didactice interesate pentru a schimba diferite idei în realizarea scenariilor didactice ale diferitelor lecții într-o manieră nouă, modernă, atractivă pentru elevi, cu implicarea lor directă în activitatea didactică, așa încât elevul să fie ancorat în realitatea activității, să devină responsabil pentru informația achiziționată *Prezi - program IT, care ne va permite să realizăm on-line activități didactice, într-o manieră atractivă și mult mai interesantă pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice *Wikispaces este un website care permite crearea unei platforme de lucru în care se pot introduce imagini, se poate edita, realizând o comunitate on line pe anumite teme, la noi fiind utilă această platforma Wiki, pe care am realizat-o în timpul cursului pe domeniul Electric și Electronică. Astfel se pot încărca și descărca materiale necesare domeniului de aplicație necesar didacticii și metodicii moderne de lucru *Power Point - într-o altă abordare decât cea cunoscută, aplicația Quiz, care este necesară în evaluare, întocmirea de teste de evaluare on line, în care elevul se poate autoevalua.
Așadar, în urma absolvirii cursului, experiența didactică a profesorul este alta, ea îmbogățindu-se substanțial cu noi abordări ale școlii  europene, fiind în măsură să împărtășească și altora din experiența de învățare trăită, exemple de bune practici în domeniul informaticii, organizării activității de laborator în predarea modulelor tehnice și obținerea de competențe tehnice generale și specializate, cunoașterea de către profesori a tematicii cursului, a câtorva repere despre cultura și civilizația malteză.
În timpul cursului, am avut parte și de excursii pentru cunoașterea culturii malteze și a unor obiective turistice de interes internațional (Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul, Catedrala Sfântul Paul din Valetta, Templele megalitice, Laguna Albastră, Insula Gozo, Comino și Mdina) - o adevărată lecție de istorie și civilizație malteză. O asemenea experiență ar trebui trăită de tot mai multe cadre didactice din țara noastră. De aceea, eu îi îndemn pe toți colegii profesori să profite de șansele care li se oferă, să aplice, să-și depună candidatura pentru aceste aplicații. Informațiile necesare le găsiți pe site-ul Agenției Naționale (www.anpcdefp.ro). Valeria VASILE

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:07:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...