Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Motive, modalități, oportunități, proiecte, activități, realizări

Miercuri, în Aula Magna, o prezentare AIESEC

Motive, modalități, oportunități, proiecte, activități, realizări

Miercuri (17 octombrie 2007), în Aula Magna a Universității din Oradea, Comitetul local Oradea al AIESEC România a organizat evenimentul noului an academic 2007-2008 - o prezentare în detaliu a ceea ce înseamnă AIESEC - ca organizație studențească internațională prezentă în 100 de țări de pe cinci continente, care numără peste 22.000 de membri, modalitățile și motivele de implicare, oportunitățile pe care le oferă... cu scopul de a informa studenții (poate viitorii membri AIESEC) prezenți în sală în legătură cu această organizație studențească internațională.

Manifestarea a fost deschisă de Costea Monica, președintele Comitetului național al AIESEC România, care a devenit de fapt moderator al evenimentului. Prezentările în power point au avut darul de a fi cât se poate de sugestive, pentru a stârni curiozitatea și interesul, informând asistența în legătură cu marea familie internațională AIESEC, participări la conferințe locale, naționale și internaționale, prezența a trei membri (Annamaria, Delia și Adina) în stagii de practică în străinătate, prezentarea echipei locale, cu imagini relevante din cadrul unor întâlniri AIESEC. În calitate de invitat de onoare al comitetului local, conf. univ. dr. Dorin Coita, cadru didactic (și un fel de “naș” al comitetului local) a prezentat zece motive să fii membru AIESEC, zece E-uri descoperite de domnia sa (de 12 ani de când “monitorizează” din umbră devenirea comitetului local): experiență, expunere, entertainment (distracție), eXchange, evoluție, entrepreneurship, echipă, elită, educație nonformală și english. Imaginea echipei locale a fost apoi întregită de membrii actuali (Crina Cordea, Cosmin Copăcean, Anamaria Radu, Lucian Martin), în frunte cu președintele Adina Blaga, dar și de foști membri (Sebastian Adel, Florina Pop), care au prezentat etapele pe care le parcurg membrii AIESEC din momentul intrării în cadrul organizației și oportunități pe care le oferă AIESEC în dezvoltarea personală și profesională a membrilor săi. Printre primii interesați în a deveni membri AIESEC, le-am reperat pe Luminița Buda și Monica Indrieș, foarte atente la prezentare, Monica luându-și notițe, ca la o oră de curs. Cei ce doresc să intre în AIESEC trebuie să completeze un formular de înscriere (până vineri, 19 octombrie, la ora 17.00), urmând ca  în acest weekend, 20-21 octombrie, să participe la discuții în grupuri (pentru o cunoaștere reciprocă), iar în 24-25 octombrie, la interviurile individuale.
În urma selecției, noii membri AIESEC vor participa la o conferință regională, organizată de Comitetul local Oradea, împreună cu comitetele locale din Timișoara și Brașov.  (Anamaria R. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Motive, modalități, oportunități, proiecte, activități, realizări.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:51 Ora standard a Europei de Est