Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Re-creația de vară” – la final

Joi, la Șc. „Avram Iancu” din Oradea

„Re-creația de vară” – la final

În perioada 20 iunie – 28 iulie 2011, la Eco-Școala „Avram Iancu” din Oradea s-a derulat, cu mult succes, cea de-a doua ediție a proiectului „Re-creația de vară”, proiect finanțat de Primăria Oradea.

Conducerea școlii (director – prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, director adjunct – prof. Cosmin Velimirovici) și cadrele didactice, care au îndrumat cei peste 200 de participanți la școala de vară, s-au declarat mulțumiți, ieri (joi, 28 iulie 2011), de succesul pe care l-a avut noua ediție.
 Pe perioada celor șase săptămâni, la atelierele de lucru (de artă decorativă, desen, mâini îndemânatice, colaj, icoane pe sticlă, dans popular, dans de societate, aerobic, canto, actorie, precum și la activitățile recreative organizate între ședințele de cerc) au participat peste 200 de copii, de la preșcolari la liceeni, așa după cum avea să sublinieze doamna director Gheorghina Bîrlădeanu. „Pe lângă elevii școlii noastre, la ateliere au participat copii din grădinițele din apropiere, precum și elevi ai altor școli, de la: „Oltea Doamna” „Nicolae Bălcescu”, „Dacia”, „Dimitrie Cantemir”, Școala nr. 11, Colegiul Național „Iosif Vulcan”..., dar chiar și din Șuncuiuș. Alături de cadre didactice ale școlii și colaboratori din grădinițe și din alte școli (care au lucrat în regim de  voluntariat), copiii au petrecut împreună clipe de neuitat, și-au dezvoltat  creativitatea, au învățat lucruri noi, au legat prietenii...”
 Ieri (joi) s-au desfășurat ultimele ateliere, iar după ora 10, a avut loc festivitatea de încheiere a școlii de vară, prilej cu care mulți dintre participanți au ținut să mulțumească organizatorilor și să-i felicite pentru inițiativă, asigurându-i că vor reveni.
Mulțumirile și felicitările au venit și din partea părinților.
Minunatele lucrări realizate au fost expuse într-o sală anume, iar în toamnă, ele vor fi puse în vânzare. Sumele obținute vor fi donate în scopuri caritabile pentru ajutorarea unor elevi cu probleme familiale...
După activitatea festivă, s-a ieșit în curte, unde, copiii și-au probat măștile de carnaval confecționate în cadrul ultimului atelier și s-au bucurat de surprizele oferite de organizatorii școlii de vară: câte o înghețată și un ou Kinder pentru fiecare. Doamna director a ținut să ne prezinte noutatea aceste veri, un foișor care, din toamnă, va deveni, cu siguranță, atracția nr.1 a școlii... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (125 de poze), accesați Galeria foto: „Re-creația de vară” – la final.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:32 Ora standard a Europei de Est