Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bilanțul proiectului „De la planșetă la interfața calculatorului” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Diseminare proiect

Bilanțul proiectului „De la planșetă la interfața calculatorului” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Experiența noastră și a partenerilor, ideea de a o împărtăși cu alți colegi, precum și dorința echipei de proiect de a fi în pas cu noul sunt câteva argumente care ne-au determinat să inițiem acest proiect.

Acum, când am încheiat anul școlar 2010-2011, ne dăm seama că ideea de a scrie acest proiect a fost benefică atât pentru organizatori cât și pentru participanții direcți sau indirecți.
Rezultatele așteptate și obținute în urma implementării proiectului sunt: *Creșterea interesului pentru disciplinele tehnice și încurajarea producției industriale *Deprinderea elevilor cu studiul individual, un pas spre învățarea continuă pe tot parcursul vieții *Dezvoltarea competențele digitale ale elevilor, precum și deprinderea de a comunica prin mijloace mai puțin uzuale (videoconferință) *Aplicabilitatea unor metode interactive în predarea disciplinelor tehnice *Promovarea valorilor socio-culturale ale regiunii natale, ca valori naționale *Stimularea muncii în echipă și formarea resurselor umane în vederea respectului reciproc.
Proiectul a avut un caracter tehnico-științific, bazându-se pe activități de expoziție – concurs, având ca scop dezvoltarea strategiilor didactice moderne utilizate în procesul  instructiv-educativ din învățământul preuniversitar tehnic. Schimbul de experiență realizat la nivelul școlilor implicate în proiect a urmărit dezvoltarea competențelor cheie ale absolvenților învățământului tehnic, asigurarea tranziției de la școală către locul de muncă.
Conexiunile realizate între școli din diferite regiuni ale țării, cunoașterea locurilor destinate activității practice, dotarea și organizarea activităților practice specifice vor contribui la o mai ușoară integrare, inserție socio-profesională a viitorilor absolvenți pe piața muncii.
Cunoașterea potențialului socio-economic al diverselor regiuni este un factor important în activitatea viitoare a absolvenților. Aceștia vor fi capabili să-și dezvolte spiritul antreprenorial, să promoveze cu îndrăzneală conexiuni economice, schimburi comerciale benefice între diferite zone ale țării într-o „unitate prin diversitate” culturală. Lărgirea orizontului regiunilor respective va duce la dezvoltarea calităților de bun cetățean, a încrederii în reușita personală.
Activitățile propuse în cadrul proiectului s-au desfășurat în următoarea ordine:
1. Concurs de desenare asistată de calculator – competiția școlară duce la competitivitate pe piața muncii. Activitatea s-a desfășurat la Grup Școlar Transporturi Auto „Traian Vuia” din Târgu Jiu în data de 18. 02. 2011.
La concurs au participat treizeci de elevi de la școli tehnice din județele: Bihor, Gorj și Sibiu. Elevii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au obținut trei premii I la clasele a X-a, a XI-a și a XII-a și un premiu II la clasa a XII-a.
2. Prezentarea regiunilor din care fac parte partenerii (NORD – VEST, SUD – VEST, CENTRU).
Activitatea s-a desfășurat online folosind prezentări în power point.
3. Expoziție și concurs de portofolii.
Au fost expuse și prezentate la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș pe perioada 10-12 mai 2011 un număr de 33 de portofolii din județele Bihor, Sibiu și Gorj.
4. Comunicări științifice „Creativitate și inovație în educație”. Au participat în data de 12 mai 2011, la simpozion, 40 elevi și 175 profesori.
Colectivul de cadre didactice participante la implementarea proiectul intitulat „De la planșetă la interfața calculatorului”a avut în vedere două obiective: învățarea eficientă și motivantă și îmbinarea plăcutului cu utilul prin activități extrașcolare. Aceste obiective au fost realizate prin activitățile prezentate mai sus.
Pentru noi, învățarea se construiește pe baza experiențelor anterioare și este influențată de climatul în care se realizează. Există factori interni (motivația, potențialul intelectual, particularitățile psihoindividuale și de vârstă etc.) și factori externi ai învățării (experiențele de învățare, contextul, evenimentele instruirii etc.). Învățarea înseamnă achiziție, urmată de o interiorizare care duce la o modificare, observabilă prin intermediul unor rezultate. Învățarea eficientă are trei caracteristici importante: este activă, este orientată către scop și duce la rezultate măsurabile. Pe baza acestor caracteristici s-a bazat și proiectul nostru inclus în Calendarul Activităților Educative aprobat de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
Instrumentele învățării eficiente pe care noi ne-am bazat sunt gândirea critică și strategiile metacognitive. Învățarea activă presupune implicarea și participarea conștientă în procesul de construire a cunoștințelor. A da semnificație personală materialelor care sunt învățate înseamnă a le transporta în sisteme proprii de cunoștințe, a stabili permanent legături între experiențele anterioare și cele noi, între cunoștințe și aplicabilitatea lor, între și în interiorul domeniilor de cunoaștere.
A învăța eficient înseamnă a dori să atingi un rezultat, pe care îl stabilești conștient drept scop al învățării, iar elevii participanți la implementarea acestui proiect au dovedit acest lucru.
(Maria MADA & Manuel BERCOVICI)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:51 Ora standard a Europei de Est