Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Noutăți privind proiectul „Școala, șansa mea”

Bilanț, activități, perspective

Noutăți privind proiectul „Școala, șansa mea”

Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, implementează, în perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012, proiectul cu titlul „Școala, șansa mea” (cofinanțat din Fondul social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii” Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”).

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și corectarea abandonului școlar în localitățile unde locuiesc elevii vizați în cadrul grupului-țintă, prin facilitarea accesului la educație a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Grupul-țintă al proiectului este alcătuit din 100 de elevi cu risc de părăsire prematură a școlii, părinți ai acestora și cadre didactice din cinci localități din județul Bihor: Avram Iancu (20 elevi), Bogei (20 elevi), Cărăsău (15 elevi), Leș (15 elevi), respectiv Șuncuiuș (30 elevi). Criteriile de selecție a elevilor din grupul-țintă au fost în acord cu principiile generale ale POSDRU privind egalitatea de șanse și nediscrimininarea: elevul este înmatriculat în în ciclul școlar gimnazial, elevul provine dintr-un mediu familial și socio-economic defavorizat, nu a mai beneficiat de alte proiecte / programe de sprijin, are rezultate școlare modeste, prezentând astfel risc de eșec școlar, elevul și familia acestuia doresc să participe la implementarea programului de terapie cognitivă A și B.
Proiectul se află în luna a 13-a de implementare. Principalele activități desfășurate în ultimele șase luni au fost următoarele:
Activitatea 5 - Desfășurarea campaniei de informare și conștientizare a elevilor privind importanța prevenirii părăsirii timpurii a școlii, precum și efectele pe termen lung ale abandonului școlar în viața individului adult – martie-aprilie 2011. Activitatea a presupus editarea și tipărirea a 2.700 de pliante și 40 de afișe conținând informații despre proiect și importanța participării elevilor la educația formale. Materialele promoționale au fost postate la sediul Beneficiarului și al Partenerului 1, respectiv distribuite în cele cinci școli și comunități locale care constituie grupul-țintă al proiectului (Avram Iancu, Bogei, Cărăsău, Leș, respectiv Șuncuiuș) cu scopul informării și conștientizării elevilor privind efectele abandonului școlar, precum și impactul acestuia pe termen lung în viața individului adult. Rezultatele au fost reprezentate de cele 2.700 pliante, 40 afișe, respectiv de numărul de elevi / părinți / profesori sensibilizați asupra problematicii în cauză.
Activitatea 9 - Editarea și lansarea unui „Ghid de consiliere pentru profesori” adresat celor care lucrează cu elevii având risc de părăsire timpurie a școlii. Activitatea a fost reluată în lunile martie și aprilie 2011. Astfel, după editarea variantei electronice a Ghidului, aceasta a fost tipărită în 300 exemplare. Pentru a oferi posibilitatea unui public cât mai larg să fie informat referitor la conținutul acestui material, echipa de management a proiectului a decis organizarea unui număr mai mare de lansări, fiind organizate asemenea evenimente cu prilejul cursurilor de formare, respectiv ale conferințelor științifice organizate de către DPPPD din cadrul Universității din Oradea, precum și de către Inspectoratul Școlar Județean Bihor prin Centrul pentru Educație Incluzivă nr. 1. Pe de altă parte, fiecărei școli incluse în proiect, Editurii și Bibliotecii Universității din Oradea, respectiv Bibliotecii Casei Corpului Didactic Bihor le-au fost distribuite un număr important de exemplare ale Ghidului. Rezultatele activității au fost reprezentate de cele 300 de exemplare ale Ghidului de consiliere pentru profesori, respectiv de evenimentele de lansare.
Activitatea 11 - Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii – ianuarie-iunie 2011. În prima lună, la nivelul fiecărei școli au fost stabilite spațiile în care se vor desfășura activitățile programului de Terapie cognitivă A și B, sălile de clasă fiind identificate vizual prin lipirea unor afișe / pliante cu logo-ul proiectului. Începând cu prima zi a semestrului II a anului școlar 2010/ 2011 au demarat activitățile specifice de Terapie cognitivă A și B după un orar și la o serie de discipline stabilite punctual de fiecare școală în parte. Astfel, programul s-a desfășurat de luni până joi, după terminarea orelor de curs obligatorii, iar materiile de învățământ vizate au fost: la Școala din Avram Iancu – limba engleză și matematică; la Școala din Bogei – limba română și limba engleză; la Școala din Cărăsău – limba română și matematică; la Școala din Leș – limba română și matematică; la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș – limba engleză și istorie. În ansamblu, activitățile au presupus efectuarea temelor de casă ale elevilor pentru ziua următoare, respectiv desfășurarea unor activități de consolidare a cunoștințelor și deprinderilor achiziționate la materiile respective. La începutul, mijlocul și finalul primului an de implementare a programului, elevii din grupul-țintă au fost evaluați pentru a se determina nivelul achizițiilor de cunoștințe pentru fiecare disciplină de învățământ. Programul de terapii cognitive A și B s-a desfășurat în paralel cu servirea de către elevii din grupul-țintă a unor produse alimentare servite de o firmă de catering selectată pe baza cererii de ofertă depusă la Beneficiar. Rezultatele activității au fost reprezentate de cei 100 de elevi asistați prin programul de terapii cognitive A și B.
Activitatea 12 - Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar – martie-iunie 2011.. În luna martie 2011, la nivelul fiecărei unități școlare a fost stabilit un plan de implementare al activității de promovare și dezvoltare ale abilităților sociale ale elevilor din grupul-țintă, în funcție de specificul local, dar și de posibilitățile fiecărei instituții. În perioada aprilie – iunie 2011 au fost implementate o serie de acțiuni de ecologizare a unor zone insalubre din cele cinci localități, ajutorarea unor familii aflate în dificultate, au fost organizate concursuri tematice de desen, precum și jocuri și concursuri sportive. În fiecare școală a fost sărbătorită la 1 Iunie Ziua Internațională a Copilului, prilej cu care au fost organizate numeroase jocuri și concursuri la care au participat, deopotrivă, elevi incluși în grupul-țintă dar și alți colegi din școală. La sfârșitul ultimului an de implementare al proiectului va fi editat un Buletin informativ conținând date relevante și modele de bună practică pentru prevenirea abandonului școlar. Rezultatele sunt reprezentate de cei 100 elevi având abilități sociale și comunicare superior dezvoltate.
Activitatea 13 - Conferință științifică pe problematica părăsirii timpurie a școlii. Cu prilejul acestei conferințe ne-am propus informarea și conștientizarea publicului larg cu privire la importanța rămânerii elevilor în sistemul educației formale, respectiv la efectele nocive ale părăsirii timpurie a școlii, iar pe de altă parte, diseminarea rezultatelor parțiale ale proiectului, la finalul primului an de implementare. La conferință s-au înscris peste 45 de specialiști interesați să-și prezinte diferite comunicări științifice pe probleme ale prevenirii abandonului școlar. Evenimentul a avut loc luni, 20 iunie 2011, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, la aceasta luând parte 45 de specialiști în științele educației de la Universitatea din Oradea, I.S.J. Bihor, Casa Crpului Didactic Bihor, școlile implicate în proiect, Penitenciarul Oradea, Direcția de Sănătate Publică Bihor, alte școli din municipiul Oradea și județul Bihor. Au fost dezbătute probleme privind cauzele, efectele și modalitățile de preîntâmpinare a părăsirii premature a școlii (indiferent că aceasta este definitivă sau temporară), precum și modele de bună practică în acest ultim sens. Rezultatele activității au fost prezentate de cei 45 de specialiști care și-au împărtășit experiența în domeniul prevenirii abandonului școlar.
Activități preconizate a se desfășura în următoarele trei luni în cadrul proiectului:
Activitatea 7 - Masa rotundă cu tema „Școală – Comunitate – Părinți”. Raportat la prevederile graficului de implementare al proiectului, data calendaristică a organizării acestei activități va fi luna octombrie 2011. Cu prilejul acestei mese rotunde ne propunem să invităm specialiști în științele educației din cadrul Universității din Oradea, Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Casei Corpului Didactic Bihor, Direcției pentru Asistența și Protecția Copilului Bihor, Direcției de Sănătate Publică Bihor. Temele pe care intenționăm să le dezbatem se referă la factorii ce pot genera riscul părăsirii premature a școlii de către elevii aparținând grupurilor vulnerabile, efectele acestui fenomen asupra individului și a societății, formele aflate la îndemâna școlii prin care poate fi prevenit și corectat fenomenul, modele de bună practică în acest sens, măsura în care proiectul de față a contribuit, după primul an de implementare, la menținerea elevilor cu risc de abandon școlar în sistemul educației formale. Numărul specialiștilor participanți, precum și calitatea luărilor de cuvânt și a ideilor vehiculate vor fi principalii indicatori care vor marca reușita activității.
Activitatea 11 - Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii – iulie-decembrie 2011. Pe perioada vacanței de vară a elevilor, profesorii responsabili cu implementarea acestui program, sub îndrumarea experților coordonatori școlari vor întocmi rapoarte privind progresul elevilor, atât din punct de vedere cantitativ (în funcție de mediile școlare obținute de elevi la materiile de învățământ la care se pregătesc în cadrul programului la începutul semestrului II, an școlar 2010 / 2011 – momentul începerii activităților, respectiv la terminarea acestui semestru și, implicit a intrării în vacanța de vară), cât și calitativ (în funcție de observațiile consemnate de cadrele didactice implicate în realizarea programului). În funcție de aceste rezultate, profesorii vor decide asupra curriculum-ului personalizat adaptat specificului fiecărui elev, pe care acesta îl va parcurge în anul școlar 2011 / 2012. Programul de terapii cognitive A și B este preconizat să se reia în a doua jumătate a lunii septembrie, odată cu reînceperea anului școlar viitor. (Valentin Cosmin Blândul)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:51:37 Ora standard a Europei de Est