Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Note de la 1 la 10, la educație fizică... germană și română!

La concursul de titularizare, în județul Bihor

Note de la 1 la 10, la educație fizică... germană și română!

Cei trei generali ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca – inspectorul școlar general și cei doi generali adjuncți, prof. Nicolae – Marcel Ungur și prof. Hajnal Kery, s-au întâlnit, ieri (marți, 19 iulie 2011), cu reprezentanții presei pentru a prezenta rezultatele concursului de titularizare, înaintea depunerii contestațiilor.

Inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, avea să prezinte situația pe discipline de învățământ, evidențiind numărul de candidați, dar și procentul, făcând comparație cu edițiile din 2009 și 2010 ale respectivului concurs.
Din cele 1.069 de lucrări, 1.064 au fost notate, iar cinci au fost anulate (la istorie, religie și trei la limba franceză), datorită faptului că prezentau semne distinctive, inclusiv numele candidatului, în afara spațiului destinat pentru semnarea lucrării. Candidații (autorii celor 1.064 de lucrări) au obținut note de la 1 la 10; nota 1 (curat) la educație fizică și sport, iar 10 - de trei ori, la română (Ionuț Valentin Roman din Inand), la germană - ca limbă modernă (Octavia Floriana Popa din Oradea), respectiv la consiliere psihopedagogică (Liana Mariana Gal din Marghita). Lista posturilor titularizabile cuprinzând doar 130 de catedre și fracțiuni, s-ar putea să nu ofere satisfacție nici chiar celor trei candidați de nota 10, în sensul de a nu prinde un post pe măsură în localitatea de domiciliu; nemaivorbind de ceilalți 25 la sută dintre candidați care au obținut note peste 7 și care astfel pot emite pretenții să obțină un post pe care să se poată titulariza. Așadar, pe cele 130 de posturi titularizabile, se vor „bate”, în cadrul ședințelor publice, nu mai puțin de 263 de candidați, care au obținut note de la 7 la 9.99, plus cei trei candidați de 10. Peste 300 de candidați (366) s-au aflat sub linia de plutire (de la 1 la 4.99); 435 au obținut note de la 5 la 6.99, ei putând obține un post de suplinitor, dacă vor mai rămâne, după repartizarea celor cu note peste 7.
Cei 147 de absolvenți  2011 au obținut note între 1.20 și 9.30
Să mai spunem că la actuala ediție a concursului din totalul candidaților, 147 sunt absolvenți din 2011, care au obținut note între 1.20 și 9.30. „Pe ei i-au dezavantajat, într-un fel, subiectele de metodică, în sensul că ei nu au experiența didactică a celor care predau de ani de zile la clasă”, a ținut să precizeze inspectorul școlar general.
Și în acest an, ca și la edițiile anterioare, cei mai mulți candidați au fost la educatoare (142, la secția română, din care 31 cu note peste 7), învățători (98, din care 16 cu note peste 7), la engleză (88, din care 18 cu note peste 7), la română (106, din care 39 cu note peste 7), matematică (94 din care doar 23 cu note peste 7 – „deși la matematică, subiectele au fost foarte ușoare”, după cum a ținut să sublinieze inspectorul general Dorel Luca, dumnealui fiind de specialitate).
Dacă la actuala ediție, 26 de candidați au luat note de la 1.00 la 2.00, tot 26 au luat note și la polul opus, de la 9.00 la 9.99. Dacă la matematică, subiectele au fost foarte ușoare, după cum s-a spus, la istorie au fost mai dificile, după aprecierea inspectorului de specialitate, prof. Elisaveta Roșu.
Pe profesori nu i-a speriat ministerul cu cele două camere de supravegheat amplasate în fiecare sală, cum greșit au susținut unii ziariști, care însă nu au discutat cu candidații și cu organizatorii concursurilor. Subiectele (cu grade diferite de dificultate) au fost cele care au influențat direct rezultatele. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Note de la 1 la 10, la educație fizică... germană și română!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:18:17 Ora standard a Europei de Est