Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Întâlnirea de proiect din Bulgaria

All Different – All Equal (Diferiți, dar totuși egali)

Întâlnirea de proiect din Bulgaria

A cincea întâlnire, și ultima în cadrul proiectului multilateral Comenius „All Different-All Equal”, proiect desfășurat de Liceul Teoretic „Lucian Blaga” împreună cu parteneri din Lituania, Polonia, Italia și Bulgaria, s-a desfășurat la Burgas, în Bulgaria, în perioada 29 mai – 3 iunie 2011.

Delegația română a fost reprezentată de coordonatorul de proiect - prof. Mihaela Șilinca, dl director - prof.  Ioan Hora, prof. Gabriela Pleșca, înv. Eva Fekete, Florica Hora, Adina Merce, Carțiș Anca, Florica Păduraru, Rozalia Ambrus, Șandor Traier și Ioan Lațcău.
„Sarea în bucate”
A cincea întâlnire din cadrul acestui proiect a avut o temă deosebit de generoasă, și anume prezentarea dramatizată a unei povești din patrimoniul cultural al țărilor implicate în proiect. În acest context, școala noastră a pregătit povestea „Sarea în bucate”, în interpretarea elevilor clasei a IV-a A, coordonați de dna înv. Florica Păduraru. Alegerea acestei povești nu a fost una întâmplătoare, ea caracterizând, probabil, cel mai bine spiritualitatea românească.
Deplasarea la Burgas a însemnat familiarizarea cu un nou sistem educațional, cel bulgar, prin vizitarea școlii Sredno Obschtoobrazovatelno Uchilischte „Dimcho Debelyanov”, și prin participarea la activitățile organizate de gazde. Un alt moment important pe ordinea de zi a fost întâlnirea cu viceprimarul orașului Burgas, care a avut amabilitatea de a ne împărtăși modul în care autoritățile locale se implică în gestionarea aspectelor organizatorice din viața școlii. Delegația Comenius a fost primită și de inspectorul școlar general al regiunii Burgas care a prezentat aspectele cele mai importante ale sistemului educațional bulgar, cu referire la orașul Burgas.
Această întâlnire a fost importantă și prin prisma faptului că a fost și ultima, cea a concluziilor și a produselor finale. A fost prezentat astfel Calendarul proiectului Comenius „All Different – All Equal”, care pune în evidență aspecte istorice, religioase și culturale din viața comunităților reprezentate de școlile din proiect. Calendarul are la bază lucrări ale elevilor claselor I-IV din cele cinci școli incluse în proiect, în timp ce tehnoredactarea a fost asigurată pentru toate cele cinci țări de înv. Șandor Traier, de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea.
Al doilea produs comun prezentat a fost un album foto, în versiune digitală, fixând în imagini sugestive modul în care obiectivele proiectului au fost concretizate prin activitățile realizate în școli și prin materialele confecționate.
Dorina ne privește din Ceruri!
Cuvântul de încheiere a aparținut, așa cum era de așteptat, coordonatoarei proiectului Comenius „All Different – All Equal”,  Ligita Kukanauzienė, din Lituania, care a tras concluziile proiectului, subliniind realizările, dar și unele aspecte care ne-au afectat pe toți, și care, din păcate, depășesc puterea noastră de a le controla. Este vorba, în principal, de pierderea pentru totdeauna a unui membru important al acestui proiect, prof. Dorina Roman, coordonatoarea de proiect pentru România în primul an de proiect.
Finalul proiectului a însemnat, pe lângă punctarea rezultatelor obținute, a activităților care i-au avut în centrul atenției pe elevi, a materialelor realizate, a seminariilor și a ședințelor de lucru, și o nouă percepție în ceea ce privește titlul proiectului nostru „Diferiți, dar totuși egali”, moto care a devenit un adevărat credo pentru toți cei care au participat la acest proiect. Români, bulgari, italieni, polonezi sau lituanieni, diferiți ca limbă, tradiții, mentalitate, suntem toți egali prin modul în care ne-am implicat în acest proiect, prin dorința de a schimba în bine ceva în conștiința elevilor noștri și a comunității pe care o reprezentăm. (Mihaela Șilinca)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnirea de proiect din Bulgaria.

Trimite email
sâmbătă, 21 septembrie 2024, 01:22:34 Ora de vară a Europei de Est