Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea de proiect din Bulgaria

All Different – All Equal (Diferiți, dar totuși egali)

Întâlnirea de proiect din Bulgaria

A cincea întâlnire, și ultima în cadrul proiectului multilateral Comenius „All Different-All Equal”, proiect desfășurat de Liceul Teoretic „Lucian Blaga” împreună cu parteneri din Lituania, Polonia, Italia și Bulgaria, s-a desfășurat la Burgas, în Bulgaria, în perioada 29 mai – 3 iunie 2011.

Delegația română a fost reprezentată de coordonatorul de proiect - prof. Mihaela Șilinca, dl director - prof.  Ioan Hora, prof. Gabriela Pleșca, înv. Eva Fekete, Florica Hora, Adina Merce, Carțiș Anca, Florica Păduraru, Rozalia Ambrus, Șandor Traier și Ioan Lațcău.
„Sarea în bucate”
A cincea întâlnire din cadrul acestui proiect a avut o temă deosebit de generoasă, și anume prezentarea dramatizată a unei povești din patrimoniul cultural al țărilor implicate în proiect. În acest context, școala noastră a pregătit povestea „Sarea în bucate”, în interpretarea elevilor clasei a IV-a A, coordonați de dna înv. Florica Păduraru. Alegerea acestei povești nu a fost una întâmplătoare, ea caracterizând, probabil, cel mai bine spiritualitatea românească.
Deplasarea la Burgas a însemnat familiarizarea cu un nou sistem educațional, cel bulgar, prin vizitarea școlii Sredno Obschtoobrazovatelno Uchilischte „Dimcho Debelyanov”, și prin participarea la activitățile organizate de gazde. Un alt moment important pe ordinea de zi a fost întâlnirea cu viceprimarul orașului Burgas, care a avut amabilitatea de a ne împărtăși modul în care autoritățile locale se implică în gestionarea aspectelor organizatorice din viața școlii. Delegația Comenius a fost primită și de inspectorul școlar general al regiunii Burgas care a prezentat aspectele cele mai importante ale sistemului educațional bulgar, cu referire la orașul Burgas.
Această întâlnire a fost importantă și prin prisma faptului că a fost și ultima, cea a concluziilor și a produselor finale. A fost prezentat astfel Calendarul proiectului Comenius „All Different – All Equal”, care pune în evidență aspecte istorice, religioase și culturale din viața comunităților reprezentate de școlile din proiect. Calendarul are la bază lucrări ale elevilor claselor I-IV din cele cinci școli incluse în proiect, în timp ce tehnoredactarea a fost asigurată pentru toate cele cinci țări de înv. Șandor Traier, de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea.
Al doilea produs comun prezentat a fost un album foto, în versiune digitală, fixând în imagini sugestive modul în care obiectivele proiectului au fost concretizate prin activitățile realizate în școli și prin materialele confecționate.
Dorina ne privește din Ceruri!
Cuvântul de încheiere a aparținut, așa cum era de așteptat, coordonatoarei proiectului Comenius „All Different – All Equal”,  Ligita Kukanauzienė, din Lituania, care a tras concluziile proiectului, subliniind realizările, dar și unele aspecte care ne-au afectat pe toți, și care, din păcate, depășesc puterea noastră de a le controla. Este vorba, în principal, de pierderea pentru totdeauna a unui membru important al acestui proiect, prof. Dorina Roman, coordonatoarea de proiect pentru România în primul an de proiect.
Finalul proiectului a însemnat, pe lângă punctarea rezultatelor obținute, a activităților care i-au avut în centrul atenției pe elevi, a materialelor realizate, a seminariilor și a ședințelor de lucru, și o nouă percepție în ceea ce privește titlul proiectului nostru „Diferiți, dar totuși egali”, moto care a devenit un adevărat credo pentru toți cei care au participat la acest proiect. Români, bulgari, italieni, polonezi sau lituanieni, diferiți ca limbă, tradiții, mentalitate, suntem toți egali prin modul în care ne-am implicat în acest proiect, prin dorința de a schimba în bine ceva în conștiința elevilor noștri și a comunității pe care o reprezentăm. (Mihaela Șilinca)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnirea de proiect din Bulgaria.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:13:44 Ora standard a Europei de Est