Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități de perfecționare - Obținerea gradului didactic I

Grupul Școlar „Ioan Bococi”, Oradea

Activități de perfecționare - Obținerea gradului didactic I

Astfel de activități s-au desfășurat la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, cu ocazia susținerii examenului pentru obținerea gradului didactic I de către dna prof. Mihaela Șumălan, prof. de limba și literatura română.

 Activitățile au fost evaluate de o comisie alcătuită din: conf. univ. dr. Dumitru Draica - coordonatorul lucrării, prof. univ. dr. Florica Orțan - președintele comisiei, prof. Liana Teaha – metodist al I.S.J. Bihor, catedra de limba și literatură română.
Comisia a asistat la patru ore la clase diferite de elevi, conform programului stabilit: „Povestea lui Harap Alb”, de Ion Creangă - caracteristicile basmului cult (la clasa a IX-a L, învățământ de masă); Apartenența poeziei „Dorința” la genul liric (lecție de consolidare, la clasa a XIII-a E, înv. de masă); „Moromeții”, de Marin Preda - caracterizarea personajului principal; „Nunta din Bihor” (ora a IV-a), activitate extracurriculară prezentată cu concursul grupului artistic „Lioara”, al școlii, coordonat de dna prof. Mihaela Șumălan, fiind prezentat un obicei de nuntă.
Cele patru activități didactice susținute de dna prof. Mihaela Șumălan au fost analizate și evaluate de comisie, după care dna profesor și-a prezentat Lucrarea de gradul I, cu titlul „Ramificații teritoriale și socio-culturale  ale limbii (cu referire specială la clasele de liceu).
Din cadrul comisiei special constituite cu acest prilej, au mai făcut parte conducerea școlii, prof. ing. Ileana Varga – directorul școlii și prof. Mihaela Popovici – director adjunct, care au apreciat activitatea în ansamblu a dnei profesor Mihaela Șumălan, evidențiind implicarea sa cu bune rezultate în toate activitățile școlare și extrașcolare desfășurate, dna profesor fiind și liderul de sindicat, membru în consiliul de administrație, responsabilă de catedră (la disciplinele socio-umane), responsabil S.N.A.C., coordonatoarea grupului artistic „Lioara”, membru în comisia de calitate în învățământ, secretarul consiliului profesoral și diriginte la clasa a IX-a L. În cuvântul lor, cei doi directori au ținut să sublinieze profesionalismul și dăruirea doamnei profesor, buna sa pregătire științifică și metodică, seriozitate și conștinciozitate.
Analizând cele patru activități, comisia a remarcat faptul că lecțiile au fost dinamice și dense, timpul didactic a fost bine gestionat, proiectele didactice au fost elaborate în lumina cerințelor metodice și de specialitate. În cadrul fiecărei activități, obiectivele au fost realizate folosindu-se o gamă bogată și variată de metode, procedee și mijloace didactice moderne, eficiente: conversația euristică, învățarea prin descoperire, problematizarea, calculatorul și videoproiectorul.
După prezentarea rezumatului lucrării de către dna prof. Mihaela Șumălan, prin intermediul câtorva slaiduri videoproiectate, dl conf. univ. dr. Dumitru Draica (coordonatorul lucrării) a subliniat interesul manifestat de doamna profesor Mihaela Șumălan în documentare, colaborarea și comunicarea fiind deosebit de eficiente. Prezentând lucrarea pe capitole, domnia sa a ținut să sublinieze preocuparea autoarei în valorificarea experienței dobândite în cei peste zece ani de activitate didactică, preocuparea permanentă pentru continua îmbogățire a cunoștințelor și perfecționare, dar și a exprimării orale și scrise la elevii de liceu.
Activitatea dnei profesor a cotată de către comisie cu nota maximă – 10. (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:27:14 Ora standard a Europei de Est