Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șapte zile în tabără la Marea Neagră

O nouă premieră

Șapte zile în tabără la Marea Neagră

După un an școlar greu, dar frumos, cu activități multe, școlare și extrașcolare, am purces la (un alt) drum... în perioada 3-11 iulie 2011. Un drum lung cu trenul accelerat (la cușetă), timp de 17 ore, spre litoral.

Cei zece copii curajoși (le spun așa deoarece nu e la îndemâna oricui să plece așa de mici și așa departe, o săptămână... fără familie și nu oriunde, ci tocmai la Marea Neagră) au fost: Miclea Maia (din grupa mare de la Grădinița nr. 55), Filimon Rareș (viitor boboc de clasa întâi), Toader Diana (clasa I, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea), Borșoș Cezara (clasa a II-a la Șc. „Oltea Doamna”), Pop Gabriel, Zaha Diana, Horga Darianna, Miclea Luana, Jurca Maria și Gavrilaș Patricia (din clasa a II-a C, de la Eco Școala „Avram Iancu”, Oradea).
Grupul care a plecat în tabără la Complexul Mamaia Nord a fost coordonat de doamna învățătoare, prof. Monica Toader, sprijinită de bunica Gavrilaș Onița și mămica Miclea Alina.
Deși timpul petrecut în tren până la destinație (dus-întors) a fost parcă fără sfârșit, cei mari au făcut în așa fel încât să nu fie plictisitor și obositor. Astfel, întreaga perioadă, copiii au cântat, s-au întrecut în ghicitori, au spus glume, au jucat cărți, s-au uitat la desene animate și povești (pe laptop), au admirat frumusețile pe fereastră, au mâncat și s-au odihnit.
Ajunse cu bine la malul mării, cele 13 persoane ne-am cazat în patru camere ale complexului (dotate cu de toate: televizor, aer condiționat, frigider, baie proprie...).
Vacanța la mare a ținut șapte zile.
Primordială a fost distracția!
Chiar dacă relaxarea, distracția și jocul au fost primordiale în toate aceste zile, buna organizare, punctualitatea și disciplina au fost reperele acțiunilor noastre.
În fiecare dimineață, trezirea se dădea la ora 7.30, fiind urmată de înviorare (condusă cu mare tact de mămica Alina), luarea micului dejun, plecarea la plajă, dușul și schimbarea pentru prânz, odihna de după-amiază. Până la cină, în funcție de dispoziția copiilor, aveam program de studiu (teme scrise sau citit din lecturile primite pentru vacanță), făceam plimbări pe faleză (când era mai răcoare), ieșeam la cumpărături în oraș, plecam la plajă sau ne jucam în curtea interioară (cu jucării, mingi sau la trambulină).
Pe plajă și-n apă desfășuram diverse activități educative, dar totul sub forma jocului (castele de nisip, ștafete, jocuri cu mingea, cu colacii, cântând foarte mult).
Atât pe plajă, cât și în camere, la restaurant și peste tot pe unde am călătorit (pe jos sau cu mijloacele de transport) au demonstrat cu toții (de la 5 la 9 ani) că știu să se comporte civilizat (mămica Alina le-a citit din cartea „Cei șapte ani de acasă”).
Cu siguranță, nu vor uita din această tabără: plimbarea pe Marea Neagră cu vaporașul, plimbarea prin stațiunea Mamaia cu trenulețul și trăsura, plimbarea pe deasupra stațiunii cu telegondola, vizitarea expoziției de reptile, masa specială de la restaurantul de lângă complex, plimbarea și cumpărăturile din satul de vacanță...
La sfârșitul taberei, în seara dinaintea plecării, copiii au vizionat filmulețele și pozele făcute, moment în care și-au exprimat emoția și bucuria clipelor trăite. Tabăra s-a încheiat cu o mini discotecă sub cerul senin, scăldat de stele argintii.
Trebuie să recunoaștem că nu ne-a fost  ușor, dar în trio am răzbit și am reușit să ducem la bun sfârșit ceea ce ne-am propus.
În dimineața zilei de 11 iulie, în gara Oradea, ne-am bucurat de revederea cu cei dragi care ne așteptau cu mult drag și dor.
Totul a fost minunat, dar....nu putem spune decât că nicăieri nu e ca acasă! (Dorina Toader)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Șapte zile în tabără la Marea Neagră.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:27 Ora standard a Europei de Est