Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

50,38%, media în Bihor, față de 44,47% - media pe țară, înainte de contestații

Bihorul depășește media pe țară la bacalaureat!

50,38%, media în Bihor, față de 44,47% - media pe țară, înainte de contestații

De când așteptau „ienicerii și spahii” din presă să sară la „gâtul elevilor și profesorilor”, să poată folosi cuvinte- șoc, ca să bage părinții și comunitatea în sperieți...!

Numai că s-au înmuiat repede... văzând că cele mai multe licee și unele colegii orădene și bihorene au obținut procente neașteptat de mari pentru a le putea „gâdila” micile orgolii răutăcioase. Și, totuși, luni, televiziunile se călcau în picioare la ușa inspectorului școlar general, în ideea relatării unui „dezastru total”. Din păcate, nimeni nu le-a dat o asemenea satisfacție! Și și-au revenit imediat în fire...
Surpriza cu adevărat mare și plăcută ne-a oferit-o Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, cu un procent de 100%, toți cei 57 de absolvenți luându-și bacalaureatul. Felicitări elevilor și dascălilor! Pe locul II, e Liceul Teologic Penticostal „Betel” – cu 96,77 procente (la 62 de candidați), urmat de Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, cu 96,7 (la 182 de candidați); pe locul următor vin „pedagogiștii” orădeni – Colegiul Național „Iosif Vulcan”, cu 96,67 (la 90 de candidați), urmați de elevii liceului slovac din Budoi (Lic. T. „Josef Kozacek”), cu 94,74 procente (la 57 de absolvenți). Pe locul al VI-lea se situează Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, cu 93,12 procente, urmat de liceenii din Tinca – Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, cea de-a doua surpriză plăcută a acestei sesiuni a bacalaureatului, cu 92,73 - 102 promovați din 110 candidați! Colegiul Național „Mihai Eminescu” ne-a furnizat, însă, cele mai mari medii obținute de bihorenii noștri: 9,95 – Niculescu-Vasi Luana Miruna (din XII B) și Sabău Laura Ancuța (din XII-a A, de loc din comuna Piscolt, județul Satu Mare; Ancuța ne-a demonstrat o dată în plus că cine vrea să învețe poate obține performanțe, chiar și studiind în condiții de internat). Cele două eminesciene sunt urmate în clasament de gojdista Akom Alexandra (din XII C), cu 9,93.
“Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat la colegiile tehnice...”
Prezentându-ne, luni (4 iulie 2011), rezultatele de la bacalaureat, înainte de contestații, dl prof. Dorel Luca, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, avea să ne prevină că „cele mai slabe rezultate s-au înregistrat la colegiile tehnice, atât din Oradea, cât și din județ”. Surprize, sub așteptări, ne-au oferit însă și alții, spre exemplu beiușenii de la C.N. „Samuil Vulcan”, până mai ieri, fruncea, acum doar 70,75 (la 208 candidați). Dar mult mai modest s-au prezentat cei de la C.N. „Avram Iancu” din Ștei, doar 58,26 % (la 153 de candidați). E inexplicabilă căderea celor de la Liceul „Don Orione”, la 41,3 la sută (la 46 de candidați).
În fruntea colegiilor tehnice orădene se situează brâncușienii, cu 38,25, la 217 candidați, urmați de „Traian Vuia”, cu 35,87 din 499 de candidați, la subsolul clasamentului, pe ultimul loc, situându-se C.T. „Dimitrie Leonida”, cu 2,25 la sută, cu patru elevi promovați din 178. Dintre colegiile tehnice din județ, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, Beiuș e în frunte, cu 61,87 din 160 de candidați, urmat de C.T. din Vadu-Crișului, cu 39,16 din 286 de candidați.
În cazul colegiilor tehnice și al grupurilor școlare, procentajele mici au fost „alimentate”, în bună măsură, și de absolvenții de la seral și frecvență redusă, obișnuiți să pomoveze la minima rezistență, fără a tura motoarele, iar acum, camerele video instalate nu le-au permis să se desfășoare în voie, folosind alte surse de inspirație.   
„Procentul de 50,38 este aproape de realitate –ne-a declarat generalul Inspectoratului Școlar, prof. Dorel Luca. Dacă nu montam camerele video, procentul era altul, mult mai mare, apropiat de cel al anilor trecuți, de 87,48 sau 87,26... Copiii sunt supărați că nu au reușit să copieze. Unii au făcut meditații și totuși nu au obținut rezultatele scontate pentru că nu s-au mai putut inspira. Și vor mai avea parte de o surpriză și la contestații. Mulți au depus contestații, peste 2.300 (dar nu avem încă cifra exactă), crezând că lucrările lor vor fi corectate acasă și astfel vor mai ciupi niște puncte, dar s-au înșelat amarnic. Surpriza este că lucrările lor vor fi corectate în județul Maramureș. Noi le vom corecta pe cele din județele Sălaj și Arad”. (Ovidiu DAN)
În foto: cele trei candidate din fruntea clasamentului: Luana-Miruna și Laura-Ancuța de la „Mihai Eminescu” (sătmăreanca e în trei ipostaze) și gojdista Alexandra Akom.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:49:58 Ora standard a Europei de Est