Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concurs de istorie locală dedicat Zilei orașului

Vineri, la Școala “Oltea Doamna” Oradea

Concurs de istorie locală dedicat Zilei orașului

Astăzi, vineri, 12 octombrie, la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna” din Oradea, a avut loc un concurs de istorie locală (dedicat Zilei orașului), ca o etapă în cadrul proiectului “Educație și identitate culturală locală”, derulat de catedra de istorie, în parteneriat cu Primăria Oradea și Asociația Culturală “Accent”.

Concursul s-a vrut o verificare și fixare a cunoștințelor însușite de la lansarea proiectului “Educație și identitate culturală locală”, cunoștințe de istorie locală (istoria orașului și a Cetății Oradea). Dl prof. Radu Milian, moderatorul activității, a pregătit zece întrebări și o probă practică: reconstituirea unei imagini din piesele unui puzzle (e vorba de imaginea Bisericii romanice – reprodusă după Cronica pictată de la Viena). Răspunsurile au fost formulate în scris, după fiecare întrebare, și corectate imediat de un juriu, alcătuit din prof. Eva Laza, Liliana Mocoi și Lavinia Chorcheș, profesori de specialitate, și prezidat de directorul școlii, profesor Mircea Mitran.
Concurenții și clasamentul
Și fiindcă activitatea fusese programată în și de Ziua orașului Oradea, consilier Augustin Þărău (din cadrul serviciului Activități culturale - Cetatea Oradea), invitatul de onoare al manifestării, a evocat semnificația evenimentului, după care s-a trecut la derularea concursului, între cele opt echipaje de câte trei membri (Diana Andrași, Alexandra Ilisie și Vanessa Indig - clasa a VII-a A; Carina Marin, Adela Berce și Alexandra Moca - a VII-a B; Ștefan Ardelean, Mădălina Varodi și Bianca Păușan - a VII-a D; Fekete Agnes, Kerekes Reka și Gnandt Szilard - a VII-a E; Alexandru Zlibuț, Tudor Vâlceanu și Sebastian Șandor - a VIII-a A, Filip Mirodot, Denisa Stejeran și Horațiu Varga - a VIII-a C; Cristina Guti, Larisa Urs și Bogdan Zigrea - a VIII-a D,  Szabo Tamas, Szucs Daniel și Nagy Edina - a VIII-a E). A existat și o grupă de elevi care a asistat la concurs (Smaranda Sîrca, Cristina Moca, Antonia Cămuescu, Livia Blaga, Maria Foia, Cătălina Brisc și Laura Stana, din a VI-a A, ultimele două dând o mână de ajutor în adunarea și predarea foilor de concurs).
Dacă după primele patru întrebări, în frunte se afla echipajul clasei a VIII-a A, la finalul întrecerii, clasamentul arată astfel: pe locul I - VII D (88 de puncte), locul II - VII A (84 p.), locul III - VIII A (77 p.), locul IV (mențiune) - VIII D (67 p.), urmați de: VII B (66 p.), VII E (65 p.), VIII C (48 p.) și VIII E (38 p.).
Echipajele câștigătoare au fost premiate cu diplome și cărți de specialitate (în valoare totală de 350 RON), iar ceilalți concurenți au primit dulciuri și răcoritoare. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concurs de istorie locală dedicat Zilei orașului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:08 Ora standard a Europei de Est