Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acțiunea mobilități individuale

Diseminare proiect

Acțiunea mobilități individuale

„Pleci ca o „carte de vizită” și te întorci ca o „carte” (plină de experiențe colorate și de pagini parfumate).”

Mă numesc Georgeta Laslou și sunt profesor psihopedagog la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea. Cred în educație și în posibilitatea ei de a schimba lumea în care trăim, cred de asemenea în conceptul acesta ce a devenit atât de la modă în ultimul timp „life long learning”. Viața este creată pentru a învăța continuu, pentru că însăși viața ne dă lecții la tot pasul.
În luna ianuarie a acestui an, am hotărât să aplic, pentru prima dată, la o Acțiune de mobilitate individuală - Formare continuă pentru personalul implicat în educație din învățământul preuniversitar. Rezultatul: aprobarea Formularului de candidatură și participarea, în perioada 23 – 27 mai 2011, la Stagiul de formare continuă: Learning disabilities (dyslexia, dysgraphia and discalculia); prevention and actions in learning contexts, în Italia, Reggio Emilia. Instituția organizatoare a acestui stagiu a fost Larcobaleno Servizi Societa Coopertativa Sociale.
Elaborarea dosarului de candidatură a presupus o bună cunoaștere a nevoilor personale de formare și de alegere justă a stagiului care satisface cel mai bine aceste nevoi identificate. A fost necesar să argumentez foarte bine de ce cursul de formare pe care l-am ales îmi este necesar în activitatea profesională și, de asemenea, cum intenționez să aplic și să diseminez cunoștințele acumulate în cadrul cursului de formare. De asemenea, a fost necesară o pregătire prealabilă desfășurării stagiului, îmbunătățirea competențelor lingvistice (activitatea de formare s-a desfășurat în limba engleză), consultarea unei bibliografii de specialitate, informarea cu privire la structura instituției organizatoare a stadiului, pregătirea unor materiale/activități solicitate de organizatorii stagiului.
Etapele premergătoare elaborării dosarului de candidatură au constat în: analiza obiectivă a nevoilor de formare, găsirea cursului potrivit, pregătirea în vederea acestuia, contactarea instituției organizatoare, iar după încheierea stagiului elaborarea Raportului final si Planul de diseminare.
Am apreciat de la bun început organizarea bună a cursului, începând cu perioada de contact premergătoare desfășurării cursului. Instituția organizatoare a oferit prompt toate răspunsurile cerute, a oferit cursanților încă de la bun început toate informațiile detaliate privitoare la desfășurarea și conținutul cursului, precum și alte materiale necesare. Obiectivele stagiului au fost: înțelegerea dificultăților de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia), identificarea și diagnosticarea dificultăților de învățare (metode de screening pentru nivelul preșcolar și primar), cunoașterea strategiilor de intervenție în dificultățile de învățare (metode și instrumente compensatorii în școala primară și secundară), ilustrarea unor exemple de bune practici în abordarea dificultăților de învățare în context clinic și educațional, dizabilitățile de învățare la adulți (diagnostic, studii de caz). Profesorii care au ținut cursul au fost bine pregătiți, competenți și deschiși sugestiilor venite din partea cursanților, remarcându-se prin amabilitate și solicitudine. Stagiul s-a desfășurat conform programului, îmbinându-se în mod plăcut mai multe tipuri de activități, vizite, asistențe la diverse activități cu conținut didactic, dezbateri, ceea ce a făcut ca stagiul să fie eficient, iar atmosfera să fie destinsă.
Stagiul de formare a însumat un număr de 31 de ore, incluzând și vizitele la instituțiile educaționale.
Beneficiile participării la un astfel de stagiu sunt nenumărate. Pe plan profesional, stagiul m-a ajutat să-mi perfecționez cunoștințele legate de dificultățile de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia), să-mi îmbogățesc metodele și procedeele didactice, să am acces la materiale didactice folosite de un alt sistem de învățământ, să cunosc alte sisteme de educație europene.
Dincolo de toate acestea, acolo am legat prietenii, am stabilit colaborări, am intrat în contact cu diferite culturi, mi-am îmbunătățit competențele lingvistice.
Le urez colegilor mei să aibă parte de asemenea stagii, cu siguranță experiențele vor fi la fel de frumoase!
Participarea la acest stagiu s-a realizat cu sprijinul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (A.N.P.C.D.E.F.P.) – Programul Învățare pe Tot Parcursul Vieții – Componenta Comenius.
Finanțarea stagiului s-a realizat din fonduri Comenius-Life Long Learning, LLP și fonduri FSE- (Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013).
A.N.P.C.D.E.F.P. este o instituție publică înființată la 27 ianuarie 2005, și facilitează accesul la alternative europene de învățare continuă și activă.
Comenius este prima componentă a Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții. Se adresează instituțiilor de învățământ preuniversitar de stat și private și tuturor membrilor comunității educaționale care își desfășoară activitatea în acest sector. Sprijină financiar realizarea de parteneriate școlare, proiecte de formare a personalului didactic, rețele de parteneriat școlar, precum și participarea la stagii de formare inițială și continuă.
Acțiunea mobilități individuale - Formare continuă pentru personalul implicat în educație școlară este o acțiune care se adresează cadrelor din învățământul preuniversitar și are ca scop îmbunătățirea calității educației școlare prin participare acestore la stagii de formare continuă. (Georgeta Laslou)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:59 Ora standard a Europei de Est