Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea de proiect de la Istanbul – Turcia

Diseminarea proiectului

Întâlnirea de proiect de la Istanbul – Turcia

În perioada 29 mai - 4 iunie 2011, în cadrul proiectului multilateral “Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” (În lumina reflectoarelor cultura europeană și capitale culturale ale Europei – Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai), a avut loc cea de-a treia mobilitate la Istanbul, Turcia.

Școlile partenere sunt: Karácsony Sándor Általános Iskola (din Debrețin - Ungaria) – coordonatorul principal al proiectului, Instituto Comprensivo “don Milani” (Piemonte - Italia), Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi  (Istanbul - Turcia), CEIP Victorio Macho  (Burguillos - Spania), Ecole Elementaire 159 aveneu Permentier (Paris - Franța) și Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” (din Cauaceu - România), structura Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia.
Scopul proiectului vizează dezvoltarea și aprofundarea cunoștințelor despre culturile naționale și europene; promovarea cooperării între școli prin cunoașterea culturii a diferitelor țări, instituțiile culturale, diverși artiști și operele lor, cu tradiția, viața culturală și arta populară ale altor națiuni. Copiii să petreacă timpul liber în mod eficient, să găsească activități interesante de timp liber. De asemenea, îmbunătățirea abilităților de creativitate, munca în echipă, cooperarea de cercetare, îmbunătățirea încrederii în sine, competențele sociale, dezvoltarea competențelor digitale, folosirea limbii engleze ca instrument de comunicare. Pe parcurs, profesorii și elevii au cooperat cu diferiți artiști, meșteșugari și jurnaliști.
 Doi elevi ai școlii noastre, Barczag Beatrix și Darabont Gitta, din clasa a VII-a, însoțiți de trei dintre cadrele didactice: prof. Oros Erika - coordonatorul proiectului, Vad Marta - directorul școlii și Bondar Piroska - învățătoare, au participat la reuniunea de proiect la școala Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi, din Istanbul,Turcia.
Cu toții am fost impresionați de organizarea partenerilor din Turcia, care s-au străduit să realizeze activități frumoase. Cu ajutorul lor am reușit să pătrundem într-o cultură diferită de a noastră, un amestec de obiceiuri vechi, religie și modernism. Prima întâlnire a avut loc la școală, unde fiecare țară parteneră a arătat cum și-a îndeplinit sarcina de lucru, prezentarea cântecului „Resimdekl gözyașlari” și desenele pregătite de elevii școlilor cu titlul „Istanbul în visele mele”.
 Pentru zilele următoare gazdele au propus un program variat și interesant. Istanbul trebuie văzut și înțeles, în special pentru cei cărora le place să se familiarizeze cu diferite culturi. Orașul este în Asia, care este îmbibată cu religia islamică. Cel mai mare oraș al Turciei, Istanbul, este un important centru cultural și economic. Este împărțit în două, o mică parte aparține Europei din punct de vedere geografic, iar cealaltă parte, continentului vecin, Asia. Am vizitat Moscheea Albastră, Moscheea Sultanahmet, Sfanta Sofia, Muzeul Topkapi din Serai, Cisterna Yerebatan, Podul Galata și turnul Galata de unde poți vedea marea parte a orașului. De asemenea ne-am plimbat pe strada comercială, Istiklal Caddesi, este surprinzător că diferitele naționalități  trăiesc împreună  în prietenie în acest oraș. Am vizitat două universități din Istanbul (una privată și una de stat) unde ne-a fost prezentat sistemul de învățământ. 
La activitățile școlare au participat atât studenții cât și cadrele didactice. Am făcut cunoștință cu fotografi renumiți ai orașului. La sfârșitul activității au prezentat o tehnică specială numită Ebru, pe care am  încercat-o desigur și noi. Am și gătit împreună, s-a pregătit pasta turcă – manti.
Cadrele didactice prezente și coordonatorii de proiect ai fiecărei instituții au avut și întâlniri de lucru, unde au fost clarificate aspecte referitoare la realizarea celorlalte activități și mobilități care vor avea loc în cadrul proiectului. De asemenea au făcut evaluarea primului an de activitate.
A fost o experiență plăcută și constructivă care își va arăta efectele mult timp de acum înainte. Așteptăm cu nerăbdare să fim gazda următoarei reuniuni de proiect, planificată pentru perioada 7- 11 noiembrie 2011 la Cauaceu-Biharia. (Erika Oros)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:57 Ora standard a Europei de Est