Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vestea despre „Re-Creația de vară” a ajuns până la Șuncuiuș!

Șase săptămâni de distrație îndrumată

Vestea despre „Re-Creația de vară” a ajuns până la Șuncuiuș!

În prima săptămână a celei de-a doua ediții a „Re-Creației de vară” de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, la ateliere, au participat și copii de la alte unități de învățământ din Oradea și județ: de la grădinițele nr. 44, 55 și 42 – „Maria”, școlile „Dacia”, „Oltea Doamna” și „Nicolae Bălcescu”, colegiile naționale „Emanuil Gojdu” și „Iosif Vulcan”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, ba chiar și din județ, de la Bălnaca – Șuncuiuș...

Așadar, proiectul Școlii „Avram Iancu” din Oradea se bucură de un succes teribil, adunând tot mai mulți copii și din afara școlii, copii din întreg cartierul aflați în vacanță la bunici, dar nu numai...
Activitățile organizate, îndrumate de dascălii școlii și nenumărați colaboratori, au priză la cei mici (copii și școlari, de la 5 la 13 ani). Chiar dacă e vacanță, mulți copii preferă să vină la Școala „Avram Iancu” să se joace, că creeze și să se distreze împreună cu copii din alte clase și alte școli, sub îndrumarea unor dascăli, care fac muncă patriotică, adică muncesc în regim de voluntariat. Poiectul (aflat în al doilea an de derulare) este finanțat de Primăria Oradea și Consiliul local.
Desen și culoare
De luni (20 iunie 2011), din prima zi de vacanță, în sala de clasă a dnei prof. Monica Toader, a intrat în funcțiune atelierul „Desen și culoare” (coordonat de Monica și echipa sa de profesori voluntari, alcătuită din prof. Ramona Anghel, Lucia Caciora și Ana Mărcuț, Lucia și Ana fiind educatoare la Grădinița nr. 44); zilnic, de luni, până vineri, inclusiv, între orele 9 și 12.30, peste 30 de copii au fost prezenți la cele două ateliere organizate în prima săptămână de vacanță (atelierul „Desen și culoare” și atelierul „Artă decorativă”). La actuala ediție, „Re-Creația de vară” ține șase săptămâni; la prima ediție durata a fost de patru săptămâni. În cadrul atelierului „Desen și culoare”, elevilor li se pun la dispoziție toate materialele necesare pentru a realiza lucrările sugerate de tema zilei. Materialele au fost procurate din banii cu care a fost finanțat proiectul. „Copiii au la dispoziție, la alegere, după preferința fiecărui copil, creioane colorate, carioca, acuarele, creioane grafice, precum și diferite materiale din natură și coli de hârtie... În realizarea lucrărilor, copiii aplică diferite tehnici cunoscute sau învață tehnici noi: dactilopictură, mandala etc. În pauze, dna prof. Iulia Gavriș organizează jocuri în aer liber. Ei pot alege jocuri cu mingea, coarda, discul, cercurile, popicele...”, după cum aveam să aflăm de la prof. Monica Toader.
Cel de-al doilea atelier („Artă decorativă”) este îndrumat de prof. Stelieana Cârciumaru și echipa sa: Florica Mare (de la Lic. de Artă), Felicia Goina și Claudia Span. În cadrul acestui atelier se lucrează în tehnica origami, animale și tablouri (broscuțe, vulpe, cocoș și o lebădă uriașă, de peste un metru înălțime), precum și noduri decorative. Profesorii și instructorii colaboratori din această vară sunt de la grădinițele nr. 44, 55 și 27, Liceul de Artă, Școala „Nicolae Bălcescu”, Florin și Andrei Culda, de la clubul „Exclusive”, precum și Dorel Bolog, de la Săcădat. În Anul Internațional al Voluntariatului, dascălii se dovedesc a fi din nou campionii voluntariatului. Așa după cum vă spuneam, vineri (24 iunie 2011), printre copiii participanți la cele două ateliere și la recreația din curte, aveam să reperăm copii de la alte școli și de la grădinițe: pe Georgiana Andreea Vereș („pedagogista” dnei prof. Maria Donca), Giulia Maria Miclea (de la Grădinița nr. 55) - cel mai tânăr artist din cadrul atelierelor, Cezara Borșoș (de la „Oltea Doamna”), Sebi Anghel (de la Grădinița nr. 42 – „Maria”), Anamaria Groza (din Bălnaca – Șuncuiuș)...
În timp ce ne aflam în atelierul de artă decorativă, numai ce ne-am trezit cu o ceată de vizitatori care au trecut pragul atelierului. Erau copiii de la Grădinița nr. 55, însoțiți de ed. Cornea Anca și asistenta Violina Fericean. Puțin speriați la vederea atâtor artiști, micii „pelerini” și-au revenit curând și au prins a dialoga cu gazdele, întrebând de una, de alta...
Încă cinci săptămâni de Re-Creație
Cu amabilitatea-i caracteristică, Stelieana Cârciumaru ne-a oferit spre studiu și publicare programul complet al celor șase săptămâni de „Re-Creație de vară”.
În perioada (săptămâna) următoare (27 iunie – 1 iulie), vor funcționa alte două ateliere: „Arta colajului” (atelier coordonat de înv. Lovas Marta și prof. Ioana Mihele, colaborator, Florica Bodea, de la Gr. nr. 44) și „Cântecele verii” (atelier coordonat de prof. Elena Bejușca, având trei colaboratori: Mihaela Vidican – Gr. 55, Dorina Copăcean și Alexandra Sava – Gr. 44), iar activitățile recreative din curte vor fi organizate de Lakatos Gyongyike.
Între 4 și 8 iulie: trei ateliere – „Mâini îndemânatice” (coordonator prof. Ana Luncan, colaboratori: Jakab Corina și Marioara Cardoș – Gr. 55 și Maria Tănase – Gr. 44), „Dans popular” (coordonatori: Mariana și Constantin Negruț, colaborator, Viorica Toia) și Atelier de informatică (coordonat de cei doi directori: prof. dr. Gheorghina Bârlădeanu și prof. Cosmin Velimirovici – director adjunct); activități recreative – Loredana Jurcan.
Între 11 și 15 iulie: un atelier – „Icoane pe sticlă” (coord. Violeta Jăhăleanu) și încă un atelier „Tainele limbii române”, dar în Cipru, condus de prof. Cozma Aurica, pentru copiii românilor din Cipru; activități recreative – Doru Bolog (prof. din Săcădat).
Între 18 și 22 iulie: două ateliere – „Mișcare și ritm” (aerobic), coordonat de Claudia Covaci și Doru Bolog, și „Icoane pe sticlă” (Violeta Jăhăleanu); activități recreative – Claudia Covaci.
Între 25 și 29 iulie: șapte ateliere – Artă decorativă pentru avansați (Stelieana Cârciumaru, Felicia Goina), colab. Daniela Pop (Șc. „N. Bălcescu”; Micul cercetător și Micul actor (ateliere coordonate de Claudia Span); Arta colajului - Lucia Zsah; În pași de dans – dans de societate (Florin și Andrei Culda – clubul „Exclusive”); Cântecele verii – Aurelia Bora; activități recreative – Irina Totorean. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vestea despre „Re-Creația de vară” a ajuns până la Șuncuiuș!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:22 Ora standard a Europei de Est