Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prilej de comemorare a pionerilor aviației române

Parteneriat C.T. „Alexandru Roman” Aleșd și C.T. „Traian Vuia” Oradea

Prilej de comemorare a pionerilor aviației române

Un minunat prilej de comemorare a pionerilor aviației române, a savanților români de reputație mondială: Traian Vuia, Aurel Vlaicu și Henri Coandă, a fost evenimentul care s-a desfășurat în 9 iunie 2011. la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea.

Activitatea a avut loc în cadrul unui proiect educațional județean, intitulat „Icarii Carpaților - Aurel Vlaicu, Traian Vuia și Henri Coandă”, proiect realizat de Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea și coordonat de dl director Dorel Șaitoș, dna profesor Corina Negruțiu, în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, coordonator proiect, prof. Valeria Vasile.  Împreună cu un grup de elevi din clasa a X-a F, Podină Ciprian, Lal Cristian, Butuc Samuel, Popa Mircea, Bogdan Marius, Borodan Flaviu, Motoșan Tudorel, elevi pasionați de istorie, sub îndrumarea dnei prof. Valeria Vasile și a dnei profesor de istorie Ramona Hopidea, de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman”, Aleșd, am participat cu toții la o expoziție cu adevărat memorabilă cu exponate și foarte multe fotografii care reprezentau viața și activitatea celor trei mari personalități ale aviației românești.
Ghidul nostru, dna prof. Corina Negruțiu, ne-a prezentat toate exponatele (fotografii, manuscrise, schițe ale celor trei „icari ai Carpaților”), a răspuns la întrebările elevilor, la curiozitatea de a vedea pe viu unele documente istorice, pe care le-au studiat la orele de istorie, dar nu le-au văzut în realitate. Toate acestea au dat o mare importanță  evenimentului; s-a creat un entuziasm deosebit în rândul elevilor, care au realizat dorința omului de a zbura și de a contempla lumea de sus, dorință pe care au îndeplinit-o cei trei mari icari. Elevii au fost impresionați de cea mai mare dorință a lui Vlaicu de a trece Carpații în zbor, dorință care i-a fost fatală, dar a construit avionul Vlaicu II, care a dus apoi la terminarea proiectului său - Vlaicu III, realizat de colaboratorii săi. Traian Vuia i-a impresionat prin tehnica dezvoltată pentru construcția unui avion monoplan cu cadru din țevi de oțel, echipat cu motor. Era o revoluție tehnică extraordinară pentru acea vreme. Dar, spectacolul tehnic evolutiv l-a realizat Henri Coandă, inventatorul motorului cu reacție, care pentru elevi este inventatorul român cel mai inventiv și cu un mare curaj.
Evenimentul s-a continuat cu vizitarea Muzeului Militar din Oradea, reușita acestei vizite fiind valorificarea în plan educativ a memoriei celor căzuți pentru țară și neamul românesc, elevii fiind foarte încântați pentru că au putut atinge exponatele, puștile, săbiile, costumele expuse.
Impresionați de curajul, creativitatea, modestia, ambiția, patriotismul, de reușita acestor oameni minunați, elevii au afirmat cu tărie că orice act cutezător trebuie însoțit de încredere, credință și speranță.
 Activitatea desfășurată a avut un impact deosebit, atât informativ, cât mai cu seamă educativ (formativ) pentru valorile și tot ceea ce ne-au lăsat moștenire înaintașii noștri. Asemenea activități extrașcolare le oferă adevăratele modele de curaj, creativitate și patriotism. (Valeria Vasile & Ramona Hopidea)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:16:08 Ora standard a Europei de Est