Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivitatea de premiere (ed. IV)

Concursul național „Bune practici” – aplicația practică la Roșia

Festivitatea de premiere (ed. IV)

Miercuri dimineața (22 iunie 2011), echipajele participante la cea de-a patra ediție a proiectului - Concurs național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului, au plecat la Roșia, pentru o aplicație practică programată a se desfășura în arealul carstic al comunei Roșia.

După o zi plină de drumeție și aplicații în mijlocul naturii mirifice, aseară, după ora 19,30, au revenit la Colegiul Tehnic „Transilvania” (gazda concursului). În cantina liceului, unde urma să se desfășoare festivitatea de premiere, obosiți, dar încântați de tot ceea ce au văzut, au schimbat impresii, au imortalizat prin desen imagini din zona vizitată, iar sucevenii au ținut să rezume evenimentul de ieri în versuri. Iată cum apare „expediția” de la Roșia în versurile doamnei prof. Valerica Ignătescu, de la Școala „Miron Costin” din Suceava.  
„Timpul repede-a trecut
Practici multe-am reținut
Plecăm acasă mai bogați,
Mai plini de verde, mult mai învățați!
Unii mai veseli: sunt cei premiați
Că-n acest an au fost apreciați
Cei triști își spun, desigur, în gândul lor
Vă arătăm noi, frate, la anul viitor!
Astăzi am vizitat un colț de rai: Roșia Bihor
Plăcutu-ne-a teribil tuturor
Flămânzi, dar veseli pe dealuri am urcat
Ca și cadou, la finiș,
O moșocoarnă am mâncat.
Platoul Runcuri, Cheile Albioarei
Câmpuri de ferigi privirea ne-au încântat
Și gustoase frăguțe noi am mâncat
Dansatorii din Roșia Bihor
Au încântat privirea tuturor.
Eu spun ca-n prima zi,
Spunea doamna inspector Roșu, din Bihor
„Câștigul e al nostru, este al tuturor!”
Mai multe practici, mai multă implicare
De la cei mici până la cei mai mari
Pentru ca Terra noastră
Să mai existe peste ani!
Noi, cei prezenți la ăst frumos concurs,
Desigur, multe încă am avea de spus
Vrem deci să mulțumim acum la încheiere
După festivitatea de premiere.
Tuturor celor care au organizat,
S-au implicat, au evaluat
Ne-au plimbat, cazat și dat de mâncat
Mulțumim Domniilor lor!
Dar atenție, încă puțin
Vă spunem în cor
Noi cei prezenți venim și la anul viitor!
Nu de alta, dar primarul din Roșia a promis
La anul păstrăv pe grătarul încins!”
Câteva versuri a ținut să ne citească și Kun Adela, din clasa a II-a (step by step), de la Școala cu clasele I-VIII nr. 12 din Reșița (înv. Mariana Mone și Neta Novac).
„Dragi copii, și mici și mari
Și voi dascăli temerari
De concurs dacă vorbim
Gazdelor le mulțumim
C-am avut primire aleasă
Și activitate frumoasă!
În vacanță de porniți
Tuturor să le vorbiți
Mediul cum să-l ocrotiți!
Vacanță plăcută!”
La festivitatea de premiere, prof. inspector Elisaveta Roșu (inițiatorul și coordonatorul proiectului concurs) i-a avut alături pe inspectorul general adjunct, prof. Nicoale Ungur, insp. de biologie Luminița Citrea, lect. univ. dr. Lucian Blaga, de la Departamentul Geografie al Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale din cadrul Universității Oradea și pe prof. Valeria Bunica, membru al comisiei de evaluare. Vorbitorii au felicitat participanții pentru portofoliile prezentate și pentru aplicația practică de la Roșia, doamna inspector Elisaveta Roșu, în calitate de coordonator principal, a mulțumit gazdelor și sponsorilor generoși.
Cu regretul că diplomele de la minister sunt încă pe drum, dl inspector general adjunct, prof. Nicolae Ungur, a înmânat diplomele de participare și premiile în bani, iar sponsorii, premiile speciale.
Clasamentul concursului
la liceu
1.C.N. „Gh. M. Murgoci” din Brăila
2.Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, Oradea
3.C.T. „M. Viteazul” din Vulcan, jud. Hunedoara
la gimnaziu
1.Lic. Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu”, Oradea
2.Școala „Miron Costin” din Suceava
3.Școala „Mihail Sadoveanu” din Brăila
la ciclul primar
1.Școala din Tichilești, județul Brăila
2.Școala din Roșia, jud. Bihor
3.Școala nr. 11 din Oradea.
După patru ani de „Bune practici”, elevii și dascălii participanți au devenit și buni prieteni, iar noi ne-am convins de această realitate încă din prima zi a manifestărilor. Pozele vorbesc în graiul lor cât se poate de sugestiv! (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:37:06 Ora standard a Europei de Est