Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A apărut nr. 41 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 41 al revistei „OviDan”

Marți, 14 iunie 2011, a apărut nr. 41 al revistei „OviDan”.
Ediția conține știri, fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu absolvenții gimnaziști gojdiști... gimnaziști care au pornit la drum, în clasa a V-a, două clase și au absolvit trei; marți, la „No Problem”, a venit rândul Școlii nr. 16 din Oradea să-și scoată la înaintare artiștii de artiști; în pagina „Eveniment” – aflăm că elevii și dascălii Școlii „Dacia” din Oradea au încheiat anul școlar cu un nou record de premii – 1.248; elevii și dascălii Școlii din Ciumeghiu au sărbătorit Ziua Eroilor; examenul de maturitate e în derulare, marți (7 iunie 2011), în cea de-a doua zi de desfășurare a bacalaureatului (proba A – evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală la limba și literatura română), am luat pulsul evenimentului la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea; la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca s-au înmânat noi permise de conducere a calculatorului - certificate ECDL; la concursul „Fructele în școli”, la C.N. „Iosif Vulcan” au fost premiate opt lucrări (dintr-un total de 43); prof. Ioana Chiorean, de la Școala din Rieni, ne-a scris despre proiectul interjudețean „Fiecare este special”, proiect derulat cu Centrul Școlar din Arad; prof. Anna Cotro (un dascăl de excepție și un minunat reporter) a privit cu sufletul și a relatat despre ultimul sunet de clopoțel pentru o nouă generație de copii, absolvenți ai clasei a VIII-a de la Școala din comuna Avram Iancu, dar și despre un rezultat onorant, locul al doilea, obținut de echipajul școlii la etapa județeană a concursului „Educația rutieră – educație pentru viață”; dascălii Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, în frunte cu Ramona și Florin Iștoc, au obținut finanțare din partea Primăriei Oradea pentru un nou proiect de mediu, intitulat „Promovarea unui comportament ecologic adecvat în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”; marți (7 iunie) și joi (9 iunie), am participat la două evenimente semnificative derulate la Aleșd și Groși. La Casa de Cultură din Aleșd, directorul Grădiniței „Holcim” din localitate, dna prof. Florica Vesa, a organizat prima ediție a Mini-Carnavalului aleșdean, iar la Groși, în curtea școlii, s-a derulat cea de-a X-a ediție a concursului dintre grădinițele comunei Aușeu, cu participarea „Prietenilor veseliei” din Oradea, eveniment sugestiv intitulat „Zâmbet, magie și culoare”; Grădinița nr. 20 din Oradea (director, prof. Rodica Toda) a organizat pe terenul de sport al Liceului Teoretic „Lucian Blaga” cea de-a doua ediție a concursului de biciclete, cu participarea a patru grădinițe (20, 44, 37 și 53); la Grădinița nr. 36, Viața are prioritate! Aprecierea și adevărul exprimat în fapte sunt coordonatele doamnei director, prof. Lidia Petrica; de 1 Iunie, preșcolarii de la Grădinița nr. 55 au sărbătorit evenimentul în Grădina veseliei; elevii clasei a IV-a de la Școala din Gurbediu (structura Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca) au participat, miercuri, la ultima etapă din cadrul proiectului național „Să ocrotim natura!” Prof. Maria Laura Balota ne-a scris despre cele patru evenimente care au avut loc la Grupul Școlar „George Barițiu” din Oradea, în 3 iunie; la „Cântarea zilei”, Adrian Crăciunaș ne-a „fredonat” „Duhule Sfinte”. O dăscăliță de excepție și un interpret îndrăgit de muzică populară, Viorica Bulzan Marc, ne-a făcut o surpriză la care nici nu puteam visa: a relatat în versuri (într-un limbaj neaoș bihorenesc) excursia făcută cu elevii clasei pe urmele dacilor liberi, la Þebea, Deva – cetate și Alba Iulia, versurile fiind apoi cântate cu elevii săi de la Școala din Sînmartin. Așa ceva nu ni s-a mai întâmplat, de când lucrăm în presă (din 1988)! Prof. Amalia Florentina Þoca, de la Școala din Oșorhei, ne-a povestit, cu lux de amănunte, despre Concursul național de film pentru promovarea turismului școlar; vineri, 10 iunie, aveam să fim martori la ultimul sunet de clopoțel, eveniment „capital” pentru absolvenții claselor a VIII-a. I-am admirat și i-am pozat, mai întâi, pe absolvenții Școlii din Sînmartin, iar după două ore, aveam să-i „călcăm” și pe gojdiștii orădeni. Fotoreportajul (cu 13 poze) de la Sînmartin și „Gojdu” l-am publicat în paginile 1,14 și 16.
P.S.
Cu acest număr (41), ne luăm rămas bun până în toamnă, dorindu-vă o vacanță plină de soare, sănătate, împliniri și voie bună!
Vom fi prezenți, însă, la parte din evenimentele verii, despre care vă vom relata pe ovidan.ro, cu multe-multe poze, așa după cum v-am obișnuit.
Toate cele bune!
Moise-Ovidiu DAN  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:56 Ora standard a Europei de Est