Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou record de premii la sfârșit de an școlar – 1.248

La Școala „Dacia”

Un nou record de premii la sfârșit de an școlar – 1.248

La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, „calitatea educației se determină prin calculul valorii adăugate. Valoarea adăugată reprezintă contribuția efectivă a școlii la educație.

Întotdeauna ne-a preocupat obținerea de rezultate bune și foarte bune, ceea ce a însemnat valoare adăugată, în același timp ne-a preocupat evaluarea gradului de satisfacție a grupurilor de interese: elevi, părinți, cadre didactice, comunitate locală. Acest grad de satisfacție a fost unul pozitiv, dacă ne gândim la prezența Școlii „Dacia”, prin elevii săi și cadrele didactice la toate competițiile școlare: olimpiade pe specialități, concursuri sportive, cultural-artistice...”
L-am citat pe directorul școlii, dl prof. dr. Florian Hava, făcând bilanțul realizărilor la ultimul sunet de clopoțel.
E impresionant numărul de premii pe care le-au cucerit elevii Școlii „Dacia” în anul școlar 2010-2011: 1.248 (din care 59 la olimpiadele școlare: 8-9-8-34; 6 premii interjudețene; 154 la Evaluarea în educație la lb. română; 104 la Evaluarea în ed. la mate; 33 la Ev. în ed. la engleză; 11 la Ev. în ed. la informatică; 31 la Lumina Math, matematică; 49 la Micul matematician; 34 la Cangurul matematic, cls. IV-VIII; 28 la Cangurul poveștilor V-VIII; 61 la Cangurul lingvist engleză III-VIII; 9 la Cangurul lingvist franceză VI-VIII; 6 la Cangurul lingvist germană VI; 172 la Cangurașul matematician I-III; 66 la Cangurașul explorator II-IV; 36 la Caligrafie, ortografie.ro; 180 la Euroșcolarul; 199 la Smart; 6 la Olimpiada sportului școlar...
Dintre premianții de aur ai școlii, vom aminti câțiva: Andrei Franțiu – la matematică, etapa națională – mențiune și medalie de argint, două pr. II interjudețene; Radu Cora – la matematică, etapa națională, medalie de bronz, prem. I la Lumina Math, mențiune la conc. interjudețean; Tudor Cosma – la matematică, etapa națională, medalie de bronz, pr. III și II la conc. interjudețean; Maria Mureșan – la lb. română, et. națională – premiu special și mențiune; Dragoș Gabriel Cireap – religie ortodoxă, et. națională – mențiune; David Popescu – la astronomie, et. națională – mențiune; premii I (la etapa județeană): Romana Caba – la limba germană; Maria Ungur – la informatică; Miruna Dița și Nevelits Cristina (echipaj) – la educație civică; echipa de handbal fete (și calificare pentru etapa pe zonă – la Zalău); echipa de tetratlon fete (și participare la etapa pe zonă – la Oradea); premii II: Andreea Pasc (mate), David Popescu și Alexandru Popa (fizică), Maria Cicortaș, Maria Ganga, Ioana Cîmpan și Bianca Jessica Pop (religie ortodoxă), Nadina Pantea – informatică...
Ne oprim aici. Cu siguranță v-ați făcut o bună impresie despre colectivul de dascăli al Școlii „Dacia”, dar nu numai pe baza acestor rezultate, ci și a celorlalte sute și mii pe care le găsiți pe ovidan.ro, la Școala „Dacia”, în cele 73 de articole publicate... (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:49 Ora standard a Europei de Est