Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Respectând creația, respecți Creatorul!”

Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

„Respectând creația, respecți Creatorul!”

Revenim la activitatea din 6 iunie 2011, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, organizată de Ziua Mondială a Mediului pentru a vă face cunoscuți câștigătorii concursului de desene, colaje și machete, intitulat „Respectând creația, respecți Creatorul!”

La secțiunea machete
Premiul I a fost obținut de două echipe, la egalitate de puncte: Popa Liana, Dobai Anamaria, Sava Paula (cls. a XI-a B) și Hora Codrin, Mitra Dan, Cozma Paula (cls. a XI-a A); premiul II a revenit echipei formate din Hoșman Patricia (cls. a V-a A) și  Hoșman Larisa (cls. a IX-a A); premiul III a fost obținut de echipa formată din Hoșman Rafaela și Ghețe Rebeca (cls. a VI-a A), precum și de eleva Bondar Ștefana (cls. a VII-a B); mențiunea s-a acordat echipei formate din Maxim Adela (cls. a VI-a A) și Horvath Brigitta (cls. a VI-a B).
La secțiunea desene, colaje
Premiul I a revenit elevei Petrușan Damaris (cls. a VII-a B); premiul II a fost obținut de eleva Popovici Adina (cls. a VII-a A); premiul III a fost acordat echipei formate din elevele Orășanu Denisa și Lacatoș Bianca (cls. a VII-a B); s-au acordat și trei mențiuni pentru trei eleve care au obținut același punctaj: Bulc Bianca, Panea Andreea și Hrițcu Bianca, toate din clasa a VII-a A.
Câștigătorii concursului de „Vestimentație eco”
Premiul I a revenit ținutei nr. 8, realizate de către echipa clasei a XI-a B, formată din Copil Larisa, Kovacs Eunika, Kiraly Suzana și Paul Rebeca; premiul II a fost acordat, la egalitate de puncte, ținutei nr. 7, realizate de către echipa clasei a XI-a A, formată din Stan Larisa, Șușman Camelia și Niculaș Andrei, precum și ținutei nr. 9, realizate de către echipa clasei a XI-a B, formată din Þicărat Emilia, Zaharie Roxana, Coroi Patricia, Alexandra Ardelean și Lucaci Gabriela; premiul III a revenit ținutei nr. 4, realizate de către echipa clasei a XI-a A, formată din Cicortaș Andreea și Gavriș Manuela; și încă două mențiuni, la egalitate de puncte, ținutei nr. 2, realizate de către echipa clasei a XI-a B, formată din Vede Damaris, Faina Lois, Cuciula Cosmina și Dobrican Lavinia, precum și ținutei nr. 6, realizate de echipa care a confecționat și ținuta nr. 7, purtată de Adrian Popovici.
Juriul, prezidat de dna consilier local, Florica Cherecheș, și alcătuit din dnele profesoare Popa Dorina, Moțiu Rodica, Magyar Ani și Bolcaș Claudia, a decis să acorde și câteva premii speciale: „Cea mai eco ținută” – nr. 5, realizată de aceiași elevi care au confecționat și ținuta nr.4, purtată de Sergiu Lucaci; „Cea mai elegantă ținută” – nr. 3, realizată de către elevii care au confecționat și ținutele nr. 4 și nr.1; „Cea mai practică ținută” – nr. 1 și nr. 11 (cls. a XI-a B: Pușcău Natalia, Gavriș Raluca, Nedelea Ema); „Premiu pentru originalitate” – ținuta nr. 10, realizată de către echipa clasei a XI-a B, formată din Crăciun Adina, Blaga Petronela și Indrieș Denisa. (Ramona IȘTOC)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Respectând creația, respecți Creatorul!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:56 Ora standard a Europei de Est