Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Povestea împărătesei Estera

Serbarea preșcolarilor de la „Emanuel”

Povestea împărătesei Estera

Educatoarea Diana Buzle, de la Grădinița Creștină „Emanuel” din Oradea, a oferit miercuri, părinților un prilej de meditație, dar mai cu seamă o ocazie de a-și admira micii actori în roluri mari.

Căci cele 25 de personaje și-au dat măsura talentului și a  spontaneității, fără rateuri, cu profesionalism și intense trăiri. Copiii și-au jucat admirabil rolurile. Inspirată din Sfânta Scriptură, povestea împărătesei Estera este o lecție de morală și toleranță, povestea tradițională – conflictul cu iudeii, comportamentul împăratului și al împărătesei față de slujitori, educația și atitudinea supușilor, loialitatea unora și nesupunerea altora, tradarea și minciuna, bunătatea și sinceritatea, toate au fost prezente, sancționate, respectiv apreciate. Eleganța și bunul gust, manierele pozitive au primat, totuși, impresionând spectatorii. Copiii și-au depășit condiția și vârsta, demonstrând că sunt în stare de lucruri mari, atunci când li se dă încredere în forțele proprii, când sunt tratați și considerați egali cu cei mari, când li se recunosc și apreciază calitățile și personalitatea.
Doamna educatoare este un bun psiholog și pedagog. Cunoscându-și foarte bine copiii, le-au repartizat rolurile cele mai potrivite, care le veneau ca o mănușă. Trăsăturile de caracter și de temperament ale personajelor au fost bine evidențiate, tocmai pentru a oferi modele pozitive, iar atitudinile negative au fost condamnate, sancționate...
„După cum ați putut remarca, personajele noastre și-au jucat bine rolurile. Copiii au fost minunați, ca și părinții lor. Fără sprijinul lor, nu am fi putut realiza toate aceste decoruri și aceste ținute, iar piesa noastră și mesajul nu aveau același impact la public. Mulțumesc copiilor care au fost admirabili, mulțumiri părinților pentru tot sprijinul acordat la reușita serbării...”
Pe prințesa Diana au ajutat-o nu numai părinții, ci și zânele (ea însăși fiind o zână bună), iar copiii o adoră pentru sensibilitatea sa, pentru atitudinea sa plină de căldură și dragoste. Ea îmbină admirabil dragostea cu respectul și exigența față de copii și de aici reușita în educație! (Ovidiu Dan)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:51:20 Ora standard a Europei de Est