Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect interjudețean „Fiecare este special”

În parteneriat cu Centrul Școlar din Arad

Proiect interjudețean „Fiecare este special”

Timp de șapte luni (decembrie 2010-iunie 2011) Inspectoratele Școlare din județele Bihor și Arad, Școala cu clasele I-VIII Rieni, respectiv Școala cu clasele I-IV din Sudrigiu, județul Bihor și Centrul Școlar din Arad au derulat proiectul „Fiecare este special”, un proiect de socializare și integrare a copiilor. Proiectul s-a încheiat pe 7 iunie 2011.

Obiectivele proiectului au fost: cooperarea instituțională, socializarea și integrarea copiilor, comunicarea și trăirea unor experiențe comune. Proiectul a fost coordonat de prof. Chiorean Maria-Ioana de la Școala din Sudrigiu, înv. Nagy Panda Laura, de la Școala din Rieni,  înv. ed. Luca Paula, de la Centrul Școlar din Arad și înv. Cismaș Bercse Gabriela, tot de la C.Ș. Arad, cu sprijinul directorilor instituțiilor partenere, dna Balint Liliana și dna Cirin Florentina.
Pe parcursul proiectului au avut loc cinci activități. În cadrul primei activități „Mă bucur să te cunosc”, instituțiile și elevii au făcut schimb de pliante, afișe, broșuri și poze. Cu ocazia celei de-a doua activități „De pe meleagurile noastre”, elevii și-au cunoscut fiecare meleagurile, au făcut schimb de hărți, CD-uri informative despre școlile partenere, respectiv despre cele două județe. Copiii și-au dăruit mărțișoare în cadrul  activității „Un mărțișor pentru tine” și și-au împărtășit experiențele cu prilejul  celei de-a patra activități „Școala în cuvinte și culori”, desfășurată la finele lunii aprilie.
„Maratonul toleranței” 
Activitatea care a încheiat proiectul s-a intitulat „Maratonul toleranței”,  în cadrul căreia elevii de la cele două școli din Arad și Rieni s-au vizitat reciproc.
Între activitățile desfășurate cu ocazia vizitei bihorenilor la Centrul Școlar din Arad s-au  numărat: o demonstrație de scris-citit în limbajul Braille, realizată de elevi de la Centrul Școlar din Arad, jocul de cunoaștere – „Hai să ne împrietenim”, vizitarea Muzeului de Științe Naturale, a  Muzeului de Istorie, dar și activități de relaxare în Parcul Copiilor și vizitarea falezei Mureșului.
În cadrul vizitei efectuate de elevii arădeni la Școala cu clasele I-VIII Rieni, Bihor aceștia au putut vedea Casa lui Nicolae Suciu de la Șuștiu, firma SC European Drinks – Rieni, bisericuța de lemn din Rieni, dar și Peștera Urșilor.
Acum, la finalizarea proiectului interjudețean „Fiecare este special” se poate spune că elevii implicați în activitățile proiectului vor avea mai multă încredere în ei înșiși, iar sentimentul că sunt importanți pentru societate va contribui în mod pozitiv la conturarea personalității acestora. (Ioana Chiorean)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:50:45 Ora standard a Europei de Est