Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Patrimoniu Urban, Diversitate Culturală și Dezvoltare Durabilă”

Conferința internațională

,,Patrimoniu Urban, Diversitate Culturală și Dezvoltare Durabilă”

Primăria Municipiului Oradea, Ordinul Arhitecților și Asociația de Cooperare Europeană Synton în parteneriat cu ICOMOS (International Council on Monuments and Sites) ROMANIA organizează în perioada 9 – 11iunie 2011, la Primăria municipiului Oradea, sala „Traian Moșoiu” Conferința Internațională “PATRIMONIU URBAN, DIVERSITATE CULTURALĂ ȘI DEZVOLTARE DURABILĂ".

Conferința face parte din programul de acțiuni în vederea promovării patrimoniului istoric al municipiului nostru atât într-o rețea a orașelor ce au contribuit la dialogul culturilor, cât și pentru asigurarea premiselor susținerii modalităților de conservare și valorificare a acestuia în contextul unei dezvoltări durabile, atât la nivel național cât și internațional.
Programul conferinței
Joi, 9 iunie, ora 18.30, sala Traian Moșoiu Primăria Oradea - deschiderea oficială a Conferinței, în cadrul căreia vor lua cuvântul: Vasile Timiș (secretar de stat, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național din România), Sergiu Nistor (președinte, ICOMOS România), Ilie Bolojan (primarul municipiului Oradea), Raluca E. Covăcescu  (președinte, Ordinul Arhitecților din România – Filiala Bihor), Carmina Popescu –Crepier (secretar general, Asociația pentru cooperare europeană „Synton”)
Vineri, 10 iunie, orele 9,00 -18,00 lucrările conferinței se desfășoară după următorul program:
9,00-11,20: IDENTIFICAREA ȘI RECUNOAȘTEREA PATRIMONIULUI ÎN CONTEXTE URBANE MULTICULTURALE (cu pauză între 10,40 și 10,50)
Aurel Chiriac - Oradea, istorie și civilizație, Ramona Novicov - Arhitectura și arhitecții Oradei, direcții stilistice, Cristian Pușcaș - Centrul istoric al Oradiei; Percepție și recunoaștere publică, Katalin Kiss - Stabilirea valorilor și a semnificației patrimoniului și diversitatea culturală, Liora Bar-Am Shahal - Identificarea și documentarea patrimoniului evreiesc în Europa Centrală; Experiența proiectului “Călătorie în patrimoniul evreiesc”.
11,20 - 15,30 PROTECÞIA ȘI GESTIUNEA PATRIMONIULUI URBAN (cu pauză între 13,00 și 14,00) Adriana Lipoveanu - Protecția și gestiunea patrimoniului orădean, Sofia Avgerinou Kolonias - Principiile de conservare și planificare a orașelor istorice și a ariilor urbane, Daniele Pini - Conservarea urbană și teritorială integrată – evoluția conceptului și exemple italiene, Filippo Boschi - Evoluția cadrului legislativ și regulamentar al conservării urbane în Italia: cazul regiunii Emilia-Romagna, Ron van Oers – „Inițiativa UNESCO de protejare a peisajului urban istoric”, Paul Morel - Strategii de conservare a ansamblului istoric al canalelor de sec. XVII din Amsterdam, sit înscris pe Lista Patrimoniului Mondial, Primăria orașului Ferrara - Gestiunea unui sit înscris pe Lista Patrimoniu Mondial: Ferrara, orașul Renașterii și Delta Padului.
15,40 - 18,00 DIVERSITATE CULTURALĂ ȘI ARHITECTURA MODERNĂ ÎN EUROPA CENTRALĂ: STUDII DE CAZ 
Francesco Krecic - Studiu de caz: Trieste, Micaela Vettori - Studiu de caz: Trento, Daina Glavocic - Studiu de caz: Rijeka, Andrea Urlaub - Studiu de caz: Bratislava, Radu Drăgan - Studiu de caz: Arad, Jacek Michalak - Studiu de caz: Lodz, Katalin Kiss- Prezentarea propunerii pentru crearea unei rețele de orașe istorice din Europa Centrală pentru dialog cultural, și stabilirea unui grup de lucru care va stabili misiunea, statutul și administrarea acestei rețele, Sergiu Nistor - Sinteza și concluziile primei zile a conferinței
Ziua de sâmbătă, 11 iunie 2011 este dedicată dezbaterii specializate între experții români, internaționali și reprezentanții administrației publice locale cu tema: „Valorile patrimoniului orădean: strategii de cunoaștere, conservare și punere în valoare”.
Sunt așteptați în calitate de auditoriu – diverse medii, de la administrație publică locală și centrală (Primăria Municipiului Oradea, Direcția de Cultură Bihor), la instituții de cultură (Muzeul Þării Crișurilor, Biblioteca „Gh. Șincai”) și mediu universitar (Universitatea din Oradea – Facultatea de Arhitectură și Construcții, Facultatea de Istorie-Geografie și Facultatea de Relații Internaționale, Facultatea de Arte Vizuale) precum și reprezentanți ai mediului de afaceri / ai comunităților locale entice, ONG-uri, iubitori ai patrimoniului construit. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:05 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...