Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mini-Carnavalul aleșdean – prima ediție

Marți, pe scena Casei de Cultură din Aleșd

Mini-Carnavalul aleșdean – prima ediție

Cât de mici ar fi, copiii vor să-și depășească vârsta și condiția, să devină importanți, băgați în seamă și apreciați. De aceea ei își iau în serios rolul și încearcă să facă totul pentru a impresiona. Există, ca peste tot, și în toate cazurile, și excepții, care, însă, vin să întărească regula și să dea culoare și condimente manifestării.

Marți (7 iunie 2011), am văzut pe scena Casei de Cultură din Aleșd, o lume colorată și fericită a unor copilași grozavi: 26 de preșcolari de la Grădinița „Holcim” din localitate, care s-au întrecut în cadrul primei ediții a Mini-Carnavalului aleșdean, organizat de Grădinița „Holcim” (director - prof. Florica Vesa), Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd (director – prof. Liliana Antonescu) și Primăria Aleșd (primar – dl Zeno Þipțer).
Concurenții, personaje care au evadat din basmele și poveștile copilăriei, s-au apropiat prin costumație și atitudine de ceea ce trebuiau să devină, un rol pe care l-au jucat așa cum s-au priceput ei mai bine. La provocările clovnilor (Valentina Popovici și Cătălin Bihoi – liceeni de la „Alex.Roman” și ale asistenților lor: Sorana Motoca și Cezar Lauran – preșcolari), cei 26 de combatanți au răspuns ajutați de asistenții care i-au însoțit (liceeni de la „Alexandru Roman”: Adrian Barabaș, Timea Salka, Mihaela Albuț...). Hopidea Andrada a fost albinuță, Covacs Sebastian – broscuță, Emanuela Popa – furnică, Andrei Hoca – greiere, Gabriela Gustavici – iepuraș, Daria Brumar – tot iepuraș, Alin Butuc – pirat, Ștefan Ștefancik – șoricelul Mikie (toți opt sunt din grupa mică); Flavia Lup a devenit Ileana Cosânzeana, Roberta Secară – prințesa, Andreea Tanco – Scufița Roșie, Andrei Strugar – Motanul Dănilă, Titus Ardelean – cavaler, Raul Iancu – Cavalerul mesei rotunde (ei sunt din grupa mijlocie); Alexia Vereș – Zâna florilor, Damaris Brudașcă – Fata moșneagului, Timotei Pop – polițistul, Andrada Ioniță – Sirena, Tamas Arva – dovleacul, Petrișor Ilea - pompierul (toți, din grupa mare); Diana Anca – Prințesa Belle, Alexandru Cacuci – indian apaș, Georgiana Ștefancic – balerină, Raluca Beke – Zâna Elina, Sasha Lascău – buburuza, Raluca Cristea – Coana Chirița (toți sunt din grupa combinată). Copiii doamnelor educatoare (Maria Simai, Iancu Liliana, Dorina Pușcău, Anca Tunduc, Judit Josza, Delia Pipa și Iona Gherlea) au impresionat prin sinceritate și măiestria cu care și-au jucat rolul; nefiind filosofi, ingineri, tehnicieni... decât simpli copii, s-au lăsat ajutați de asistenți. Cu bine, au trecut de toate probele (proba de dans, după model, prezentarea costumelor printr-o poezie sau cântecel, testarea imaginației, creativității, spontaneității și abilităților artistice, spartul baloanelor...), iar în final au ieșit victorioși, vrednici de laudă pentru răbdare și disciplină (cumințenie), dar și pentru exprimarea lor cuceritoare. Ca o legătură între probe și pentru eliminarea timpilor morți, au fost intercalate câteva momente artistice: dans modern (Alexandra Motoșan și Alexandru Tirală), soliști (Marina Filip, Corina Lele-Ionescu și Simona Violeta Gherman) formația de dans modern a Grădiniței „Holcim”, a Grădiniței cu Program Normal Aleșd și a Grădiniței cu Program Prelungit Aleșd (îndrumate de instructorul de dans Andreea Iacob și educatoarele Daniela Pipa, Ramona Gherlea, Pleș Alina, Monica Ardelean - de la G.P.P. Aleșd; formația de dans popular de la Grădinița „Holcim” și Ansamblul folcloric al orașului Aleșd, conduse de maestrul coregraf Florea Crișu (de la Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Bihor).
Toți copiii au fost premiați, dar pe podium au urcat doar: Diana Anca - Prințesa Belle (premiul I), Andrada Ioniță – Sirena (premiul II) și Georgiana Ștefancic – balerina (premiul III).
La umbră de codru des
La finalul regalului aleșdean, am cules câte gânduri și impresii de la organizatori; doamna director Florica Vesa (sufletul festivalului) ne-a declarat: „Cu această activitate se finalizează proiectul „La umbră de codru des”, proiect extrașcolar cu finanțare extrabugetară. Măștile au fost selectate la nivelul fiecărei grupe de copii de un juriu ales din persoane din afara grădiniței. La baza selecției a stat originalitatea, creativitatea și spontaneitatea în prezentare, iar la pregătirea măștilor au contribuit inimoasele educatoare: Maria Simai, Iancu Liliana, Dorina Pușcău, Anca Tunduc, Judit Josza, Delia Pipa și Iona Gherlea.”
Doamna profesor de Limba și literatura română Ana Mihaela Cadleț, de la C. T. „Alexandru Roman”, Aleșd: „Privesc orice activitate extrașcolară pe care o coordonez atât din perspectiva părintelui, dar și a cadrului didactic. Și, din orice unghi aș analiza lucrurile, văd că elevii mei de liceu sau copiii de la grădiniță au numai de câștigat. Fiecare moment pe care îl trăiește copilul îl ajută să facă pașii următori. Diploma primită la un concurs sau simplul fapt că a urcat pe o scenă îi întărește încrederea în sine și îl ajută să se descopere.
Mini-Carnavalul aleșdean este la prima ediție, dar acum, pentru că am văzut ce implică organizarea unei astfel de activități, știm că următoarea va fi mult mai reușită. Preșcolarii au fost toți de nota 10 pentru că ei sunt în orice situație drăguți... cu mască... fără mască. Unii s-au simțit în largul lor, alții au reușit să treacă de la lacrimi la bună-dispoziție, iar alții și-au făcut prieteni printre elevii de liceu. Celor din urmă le mulțumesc pentru implicare, pentru faptul că răspund de fiecare dată pozitiv la chemările mele. În această activitate am implicat elevi din clase și niveluri diferite pentru a-i pune în diverse situații de comunicare, pentru a-i învăța să lucreze împreună, să-i asculte pe ceilalți, să se accepte.
Îi mulțumesc doamnei Florica Vesa pentru că ne-a ales ca partener, le mulțumesc doamnelor directoare de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman”, doamna director Liliana Antonescu și doamna director adjunct Tatiana Moți, pentru că mă susțin mereu și în activitățile  de educare  nonformală. Îi mulțumesc domnului primar Zeno Þipțer pentru sprijinul acordat (ne-a pus sala la dispoziție și a oferit cadouri tuturor participanților).” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (116 poze), accesați Galeria foto: Mini-Carnavalul aleșdean – prima ediție.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:31:37 Ora standard a Europei de Est