Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vrednicii noștri ambasadori!

Copiii și dascălii Grădiniței „Lotus”

Vrednicii noștri ambasadori!

În săptămâna care s-a încheiat, dascălii și copiii Grădiniței nr. 56 – „Lotus” din Oradea au fost ambasadorii noștri oficiali, ai Oradiei, Bihorului, dar și ai României.

În cadrul proiectului multilateral Comenius 2009 - 2011 (THE HAPPY S.C.I.E.N.C.E.), ei au găzduit reuniunea de proiect, la care au participat parteneri de la Gimnazia s prepodavane na chuzhdi ezitsi din Plevna, Bulgaria, Zespol Szkolno – Przedszkolny nr. 1, Tarnowskie Gory, Polonia și Instituto Comprensivo Centro Storico din Florența, Italia.  Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de învățare pe tot parcursul vieții. De luni (30 mai 2011) și până vineri (3 iunie), inclusiv, programul reuniunii a cuprins activități bogate și variate: sesiuni de lucru în cadrul proiectului; întâlnire cu autoritățile locale; vizite de documentare: vizitarea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea și a Colegiului Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, unde au avut loc întâlniri cu conducerile liceelor și cu alte cadre didactice, dar și cu elevii, privind sistemul de învățământ, organizarea școlii, metode de predare - învățare, despre performanțele elevilor; vizitarea  Grădiniței nr. 49 din Oradea; asistențe la ore și la atelierul de creație în Orășelul copiilor; vernisajul expoziției „Lupul iscusit”- concurs național cuprins în Calendarul Activităților Educative 2011; evaluarea finală a proiectului; discuții privind pregătirea raportului final și posibile colaborări viitoare.
„Programul organizat de unitatea noastră în această perioadă a urmărit  realizarea obiectivelor principale ale parteneriatului și anume: *cunoașterea și înțelegerea similarităților și deosebirilor culturale, sociale și educaționale în câteva regiuni din țările Europei care participă la proiect *cunoașterea tradițiilor, a diferitelor obiceiuri și moduri de viață *promovarea educației interculturale *preluarea de la colegii parteneri a unor noi metode de predare, schimburi de materiale pedagogice, organizarea unor expoziții *activizarea copiilor în scopul cunoașterii și protejării mediului în care trăiesc”, ne-a declarat directorul grădiniței, prof. Daniela Lukacs.
Din momentele săptămânii
Luni, 30 mai 2011 - primirea oficială, cu pâine și sare, a partenerilor de proiect, preșcolarii Grădiniței „Lotus” fiind îmbrăcați în costume naționale.
Prezentarea țărilor a fost făcută inedit - preșcolarii costumați în personaje îndrăgite din desene animate specifice fiecărei țări i-au încântat pe participanți; în power point au fost prezentate etapele derulate până acum. A urmat vizitarea celor trei corpuri de clădire și discuții cu cadrele didactice și copiii  privind sistemul de învățământ, organizarea grădiniței... În curtea grădiniței de pe str. Liszt Ferenc, a fost plantat „copacul prieteniei”, la rădăcinile căruia fiecare și-a scris pe o bucățică de hârtie câte o dorință; vizitarea liceului „Onisifor Ghibu”; datele despre liceu au fost oferite chiar de dl director Vesa Mihai; în sala festivă, elevii clasei I (unii foști preșcolari ai Grădiniței „Lotus”) au prezentat un moment artistic, iar școlarii mai mari ne-au încântat cu o suită de dansuri populare din Bihor. S-a vizitat liceul și s-au purtat discuții cu profesorii și elevii. Modulul Nature a fost abordat la Băile Felix, cu vizitarea stațiunii și un descălecat la lacul cu nuferi.
 Marți, s-a vizitat Grădinița nr. 49, centrul orașului Oradea, cu urcare în Turnul Primăriei, dar și vizitarea Primăriei. Miercuri (1 iunie), în vizită la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, la Muzeul Militar, dar și la Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Fiind zi de sărbătoare, oaspeții au fost conduși și în Orășelul copiilor unde se derulau diverse manifestări, partenerii s-au arătat încântați să participe la atelierul de creație - pictură pe ipsos.
Joi, 2 iunie, ieșire în județ, în zona etnografică Beiuș, cu oprire în Piața Þărănească; vizitarea Colegiului Național „Samuil Vulcan”, unde ghidul a fost chiar directorul colegiului, dl prof. Traian Stanciu; următorul obiectiv a fost Peștera Urșilor de la Chișcău.
Evaluarea proiectului s-a făcut, vineri, 3 iunie, la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret ,,Arcadia”, tot aici a avut loc și lansarea produsului final după cel de-al doilea an de proiect, precum și  vernisajul expoziției cu tema „Lupul iscusit”. Fiind un moment de bilanț și evaluare, au avut loc discuții, precum și înmânarea produselor finale și a certificatelor de participare.
Programul reuniunii s-a încheiat cu o seară românească, asortată cu cântece populare românești și dansuri tradiționale din țările partenere.
„Cu sufletele încărcate de emoție, ne-am luat adio de la partenerii noștri, cu care vom comunica de acum înainte prin intermediul site-urilor proiectului sau ale celor de socializare, urmând să le împărtășim din experiența acumulată. În calitate de coordonator al proiectului,  țin să adresez mulțumiri tuturor copiilor, părinților, colegelor și în egală măsură tuturor instituțiilor care ne-au ajutat să ne prezentăm ca niște adevărați ambasadori ai școlii românești”, a conchis directorul grădiniței, prof. Dana Lukacs.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vrednicii noștri ambasadori!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:30 Ora standard a Europei de Est