Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin

Proiectul „Jertfă din iubire”

1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin

Cea de-a treia activitate din cadrul proiectului educațional „Jertfă din iubire” a fost programată anume, marți (31 mai 2011), în Ajunul Zilei Copilului. Sub genericul „Un cântec, un zâmbet pentru copilărie”, elevii claselor I B de la Școala din Sânmartin, îndrumați de înv. Laura Ban și a III-a A (înv. Violeta Dicu) au prezentat un moment emoționant închinat Măriei sale, Copilul, iar îndrăgitul profesor de muzică, dna Loredana Pantea, a pus paie pe foc cu grupul său de chitariști și soliști – „Acorduri de chitară”.

Invitații speciali ai celor din Sînmartin au fost „sogunii” orădeni. Elevii din a XI-a și a XII-a G (estetică), îndrumați de prof. Simona Bot și Crișan Csilla, au prezentat oferta educațională în fața elevilor din clasa a VIII-a după care i-au invitat la demonstrații de manichiură și coafură; lor li s-a alăturat înv. Ramona Bala, cu cosmetică pentru clasele VII–VIII.
Arc peste timp
Deosebit de emoționată a fost întâlnirea între generații, organizată de clasa a V-a A și dirigintele lor, doamna prof. Elena Știubea, care și-a invitat trei foști elevi de calitate: Roxana One (gojdista), masterand Nicolae Bot și prof. de franceză, dna Claudia Ruțaș. Fiecare a fost interesant în felul său prin modul de prezentare și mesaj, dar parcă Roxana s-a apropiat mai tare de public, grație vârstei și experienței pe care a făcut-o: erupția (spectaculoasă) a unui vulcan.
Copiii totali din a V-a A au pregătit un adevărat regal numai al lor: un carnaval de măști, karaoke și dans, alături de îndrăgita lor dirigintă, Elena Știubea, care le face toate poftele și împreună cu profa de muzică, Loredana Pantea, de aceeași factură sufletească și dăruire. Alături de cele două „amfitrioane”, au evoluat, pe aceeași coardă sensibilă, prof. de religie, Traian Bot, Georgeta Dărăban, Ramona Bala, precum și dna prof. de biologie, Florica Moldovan, autor de lucrări, alături de dna Elena Știubea. Cele două autoare ne-au reținut atenția cu lucrarea „Rezervația naturală pârâul Pețea” – lucrare trimisă la Simpozionul internațional de ecologie „Verde înseamnă viață”, de la Iași.
Surprizele dulci
Și cum de la asemenea sărbătoare a copilăriei nu puteau lipsi tocmai surprizele dulci, părinții celor din a V-a s-au înființat în sala de clasă cu o expoziție culinară de-ți lăsa gura apă. Ne-am convins de faptul că regula nu poate fi alta decât: la asemenea copii minunați, nu poți găsi decât niște părinți extraordinari!
Cu bunătăți de tot felul, muzică pe gustul tuturor și voie bună cât încape, de la mic la mare, am avut o superbă sărbătoare, care cu greu s-a stins, cu o „porție” de karaoke, alături de membrii grupului de chitariști „Acorduri de chitară”., care își făceau, astfel, încălzirea pentru Beiuș. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin.  

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:37:17 Ora standard a Europei de Est