Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tineri și vulcanici în … „Orașul de aur”

O excursie (didactică) la Praga

Tineri și vulcanici în … „Orașul de aur”

În perioada 12 - 14 mai 2011, un grup de 19 elevi din clasele primare și liceu, cadre didactice (prof. Angela Clonda, Maria Duma Sânziana Neșiu) și părinți, am plecat într-o excursie (didactică) pe traseul Budapesta – Viena - Praga.

 Echipați pentru călătorie, cu rucsac în spate, cu cipilica pe cap, ochelarii de soare și aparatul foto, eram gata de decolare, cei mici s-au trezit cu noaptea-n cap, să nu piardă autocarul care-i ducea spre marea aventură... Pentru unii nu era ceva nou, deoarece au mai fost cu părinții sau cu învățătoarele în scurte excursii de o zi, dar pentru alții era prima lor ieșire peste graniță. După ce și-au ocupat locurile în autocar, au și început să studieze bancnotele și monedele celor trei țări și să-și facă monetarul. Ghidul Adi s-a făcut remarcat cu ușurință. La sfârșitul fiecărei zile venea cu setul de întrebări din obiectivele vizitate în ziua respectivă. Prima escală am făcut-o  
la Budapesta, cu oprire în Piața Eroilor. După trecerea Dunării pe podul cu lanțuri, străjuit de leii fără limbă, ne-am îndreptat spre Bastionul Pescarilor, de unde am admirat superba panoramă a orașului, încălziți de soarele amiezii ce se reflecta în apele cristaline ale Dunării. După - amiază, am ajuns la Viena, unde am vizitat Muzeul de Știință și Tehnică, încântați de diversitatea exponatelor: primele modele de biciclete, motorete, locomotive, automobile, mașini de filmat și tipărit... Am făcut apoi un tur panoramic al Vienei, admirând Piața Albertină, Biserica Augustinilor, Opera de Stat, Primăria Vienei, Teatrul Național, iar spre seară ne-am plimbat prin parcul Palatului Schonbrunn, rezidența de vara a familiei imperiale. Uimiți de tot și de toate, ne-am îndreptat spre Praga, unde am rămas două nopți. Punctul forte al excursiei a fost orașul de pe Vltava – Praga – cunoscut sub diferite denumiri: Mater urbium („Mama orașelor”), „Orașul celor o sută de clopotnițe” sau „Orașul de aur”. După ultimele statistici, Praga este pe locul al șaselea în topul celor mai vizitate orașe europene, după Londra, Paris, Roma, Madrid și Berlin. Copiii au sesizat faptul că peste tot ne intersectam cu grupuri și grupulețe de turiști, de pe întreg mapamondul.
După o plimbare pe străzile orașului, am pornit să vizităm Catedrala Sf. Vitus, Palatul Prezidențial și Palatul Regal, unde am asistat la schimbarea gărzii. Am admirat centrul vechi, monumentele sculpturale și Castelul Praga, ne-am plimbat pe Podul Carol, lung de 500 de metri, dar am trecut și pe la Muzeul jucăriilor, se putea să ratăm o asemenea ocazie? Mii de jucării: păpuși Barbie, prinți și prințese, roboți, ursuleți, căsuțe de basm, jucării din lemn, frumos colorate, personaje din povești și eroi îndrăgiți din filme. După o masă copioasă la mult așteptatul Fast-food K.F.C. a urmat și desertul: o croazieră pe Vltava. Ne-am îmbarcat pe un vaporaș și ne-am lăsat purtați pe apele line ale Vltavei, atenți la explicațiile ghidului - marinar. Seara, ne-am petrecut-o într-un superb complex comercial. La întoarcere, ajungând din nou în Viena, am vizitat superbul Palat Imperial Hofburg, cu galeria de argintărie, am văzut apartamentele imperiale, spațiu privat ce a aparținut împăratului Franz Josef I și împărătesei Elizabeta, precum și Muzeul Sisi. Copiii au beneficiat și de un ghid audio disponibil și în limba română. Drumul pietonal până la Catedrala Sf. Ștefan a fost captivant: clădiri impunătoare și vitrine ingenios decorate.
La întoarcere, ghidul a organizat un concurs cu premii: cu un set de 24 de întrebări din cele trei zile de excursie. Locul I a fost ocupat de eleva Tămășiloniu Lea, din clasa a IV-a A, pe locul II - Ciavoi Sergiu, din clasa a III-a A, iar pe III - Băbțan Mara, din I B. Și ceilalți elevi au participat la o tombolă cu premii... (Angela Clonda)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tineri și vulcanici în … „Orașul de aur”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:14 Ora standard a Europei de Est