Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Adevărata competiție între universități

În cadrul conferinței de presă de miercuri,

Adevărata competiție între universități

În cadrul conferinței de presă de miercuri (25 mai 2011), susținută de rectorul Universității Oradea, dl prof. univ. dr. Cornel Antal, conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu a vorbit despre „Adevărata competiție între universități”...

Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea, în calitate de membru al Asociației Facultăților de Economie din România – AFER  (http://www.afer.ase.ro/index.asp), este un participant constant la Olimpiadele Naționale ale Studenților Economiști și la Sesiunile de Comunicare Studențești. Încă de la primele ediții desfășurate (2005), studenții Facultății de Științe Economice au avut rezultate remarcabile, concurând cu universități deja consacrate din România: ASE București, Iași, UBB Cluj, Craiova, Timișoara.
Întotdeauna studenții noștri au reușit să surprindă în mod pozitiv prin lucrările prezentate și rezultatele obținute, atât la olimpiade studențești, cât și la alte competiții: sesiuni de comunicări studențești (Cluj-Napoca, Alba-Iulia), programul BNR ,,Zilele Porților Deschise pentru studenții economiști” (vezi link-ul: http://steconomiceuoradea.ro/wp/2011/05/24/participari-ale-studentilor-la-manifestarile-stiintifice-studentesti-catedra-de-finante-contabilitate/).
Anul acesta, în cadrul Olimpiadei Naționale a Studenților Economiști, au existat următoarele secțiuni: secțiunea „Finanțe și instituții financiare”, desfășurată la Facultatea de Științe Economice, Universitatea „Ovidius” din Constanța 12 - 14 mai 2011; secțiunea „Economie și Dezvoltare Durabilă”, desfășurată la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, în perioada 6 - 8 mai 2011; secțiunea „Marketing”, desfășurată la Facultatea de Științe din Petroșani, în perioada 6 - 8 mai 2011.
Fiecare secțiune s-a desfășurat atât la nivel de master, cât și licență.
Marele premiu, mențiune, premiu pentru creativitate...
În cadrul secțiunii „Finanțe și instituții financiare”, desfășurată la Facultatea de Științe Economice, Universitatea „Ovidius” din Constanța, au participat următorii studenți (la nivel de licență): Crișan Maria și Pop Răzvan, cu lucrarea „Utilizarea funcțiilor spline în fundamentarea politicilor fiscale ale autorităților locale” (coordonator conf. univ. dr. Boloș Marcel), au obținut Marele premiu „Vasile Slăvescu”.
Leac Dafina, Gavriș Natalia și Þeudan Ana-Maria, cu lucrarea „Modelul liniar de analiză a inflației în România, Bulgaria, Turcia și Croația” (coordonator conf. univ. dr. Zăpodeanu Daniela), au obținut Mențiune.
La nivel master, Otgon Cristian și Orțan Tudor, cu lucrarea „Fundamentarea sustenabilității datoriei publice cu ajutorul filtrului Kalman” (coordonator conf. univ. dr. Boloș Marcel), au obținut Premiul pentru creativitate, interdisciplinaritate și muncă în echipă. Cea de-a patra lucrare Rent Seeking în domeniul financiar” (coordonator conf. univ. dr. Zăpodeanu Daniela) a fost susținută de Secară Sanda.
Încă două mențiuni
Din toate centrele universitare, studenții orădenii prezenți la această secțiune, au fost singurii care s-au întors acasă cu trei premii.
În cadrul secțiunii „Marketing”, desfășurată la Facultatea de Științe din  Petroșani, s-au obținut următoarele rezultate: Szabo Simona, Săutiuț Anca Loredana, cu lucrarea „Cercetare de marketing privind profilul dorit al angajatului în turism” (coordonator conf. univ. dr. Olimpia Ban), au obținut Mențiune.
În cadrul secțiunii „Economie și Dezvoltare Durabilă”, desfășurată la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Bradea Camelia și Brișan Felicia au prezentat lucrarea „Cauze și efecte ale decalajelor economice în Regiunea N-V a României” (coordonator conf. univ. dr. Adrian Florea), obținând Mențiune.
Rezultatele remarcabile obținute de studenții orădeni la nivel național, confirmă faptul că, deși este o facultate tânără, Facultatea de Științe Economice din Oradea a ajuns una din cele mai bune facultăți de economie din țară”, după cum a ținut să sublinieze conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Adevărata competiție între universități.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:08 Ora standard a Europei de Est