Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La cercurile de informatică s-au obținut 52 de premii și mențiuni!

Toamna se numără premiile și la palat

La cercurile de informatică s-au obținut 52 de premii și mențiuni!

„Ca rod al activității mai multor ani de studiu și practică în domeniul informaticii, elevii urbei noastre, înscriși la cele două cercuri de informatică ale Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, au obținut, în anul școlar 2006-2007, pe categorii de vârstă, rezultate remarcabile” (45 de premii și șapte mențiuni), după cum aveam să aflăm de la prof. Eva Sfârlea, coordonator al cercului de operare pe calculator, și prof. Ferencz Gabriela, coordonator al cercului de programare pe calculator.

Astfel, la cercul de operare pe calculator (coordonat de prof. Eva Sfârlea), s-au obținut 24 de premii și mențiuni la opt concursuri (21 de premii și trei mențiuni):
Șase la concursul de grafică pe calculator – de la Oradea, prin elevii Vanessa Coman și Șerban Buzle (de la Șc. „N. Bălcescu”) și Darius Flonta (de la Șc. nr. 11) – trei premii I, și trei premii II prin: Alexandru Șendruț și Furtos Marco (de la Șc. „N. Bălcescu”) și Raul Zaha (de la Șc. „Dacia”).
Patru la concursul județean de informatică „Floare de lotus” - de la Salonta, prin: Cezar Tocai (Șc. „Dacia”) și Cătălin Pârja (C.N.”M. Eminescu”) - două premii I, Angel Popa (Șc. nr. 16) – premiul II, și Nicoleta Uivaroșan (Șc. „Dacia”) – premiul III.
O mențiune la concursul național de soft „Grigore Moisil” – de la Logoj, prin Răzvan Jurcă (de la C.N. „E. Gojdu”).
Trei la concursul interjudețean de informatică „Floare de lotus” – de la Oradea, prin Nicoleta Uivaroșan și Bogdan Boța (Șc. „Dacia”) - premiul I, precum și un premiu obținut de Marius Popa (C.N.”E Gojdu”) pentru participare de excepție la secțiunea soft.
O mențiune la concursul interjudețean de informatică „Cupa Mureșului” – de la Arad, prin Alexandru Șendruț (de la Școala „Nicolae Bălcescu”).
Patru la concursul național „Calculatorul - desen și culoare” – de la Bacău, prin Delia Pepelea – premiul I, Darius Flonta – premiul II și Lavinia Borșa – mențiune (elevi de la Șc. „N. Bălcescu”) și Angel Popa (Șc. nr. 16) – premiul III.
Două la concursul național de informatică – de la Satu Mare, prin frații Boța Paul și Bogdan (de la Școala „Dacia”) - premiul I și premiul III.
Trei la concursul județean de informatică „Luna Mărțișorului” – de la Oradea, prin Nicoleta Uivaroșan (Șc. „Dacia”) și Angel Popa (Șc. nr. 16) – premiul I, Cezar Tocai (Șc. „Dacia”) – premiul II.
Încă 28 de premii și mențiuni
La cercul de programare pe calculator (coordonat de prof. Ferencz Gabriela), au fost obținute 28 de premii și mențiuni la șapte concursuri (24 de premii și patru mențiuni):
Șapte la concursul de grafică pe calculator – de la Oradea, trei premii I, prin David Sidea (Șc. „Dacia”), Andrada Marian (Șc. „Octavian Goga”) și Mădălin Pușcaș (Șc. nr. 11), trei premii II, prin Czaho Tamas și Andrei Cojocaru (Șc. nr. 11), Antonia Macavei (Șc. „Oltea Doamna”) și un premiu special obținut de Ferenc Iulia Gabriela (de la Grădinița nr. 34).
Cinci la concursul județean de informatică „Luna Mărțișorul” – de la Oradea, trei premii I, prin Bereczki Norbert (Șc. „Oltea Doamna”), Bogdan Mihele și Tudor Gherdan (Școala din Haieu) și două premii II, prin Andrei Cordiș (Șc. „Oltea Doamna”) și George Þigan (Lic. Teologic Greco-Catolic).
Șase la concursul județean de informatică „Floare de lotus” – de la Salonta, patru premii I, prin Andrei Cordiș, Bereczki Norbert și Filip Mirodot (de la „Oltea Doamna”), George Þigan (Lic. T. Greco-Catolic) și două premii III, prin Bogdan Popa (Șc. nr. 11) și George Mihele (Șc. din Haieu).
Patru la concursul interjudețean de informatică „Floare de lotus” – de la Oradea, trei premii I, prin Bereczki Norbert (Șc. „Oltea Doamna”), Bogdan Mihele (Șc. din Haieu) și George Þigan (Lic. T. Greco-Catolic) și un premiu obținut de Adrian Cristina (Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”), pentru participare de excepție la secțiunea soft.
Două la concursul interjudețean de informatică „Cupa Mureșul” –  de la Arad, prin Flaviu Antoniu Alb (Lic. T. „Aurel Lazăr”) – premiul II, și Răzvan Rotaru (Șc. nr. 11) – premiul III.
Trei mențiuni la concursul național „Calculatorul – desen și culoare” – de la Bacău, prin Bianca Todoș,  Iulian Pavăl (Șc. „Dacia”) și Flaviu Antoniu Alb (Lic. T. „A. Lazăr”).
O mențiune la concursul național de informatică – de la Satu Mare, obținută de Răzvan Rotaru (de la Școala nr. 11).
Rezultatele vorbesc de la sine despre eficiența pregătirii acestor copii la cercurile lor îndrăgite.
(Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La cercurile de informatică s-au obținut 52 de premii și mențiuni! 
                       

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:07 Ora standard a Europei de Est